Waar zijn mijn foto's ?!?!

Started by Raphie, December 18, 2016, 12:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik wordt echt hé lé maal ziek van MacOS!

Ik wil graag mijn foto's naar mijn NAS kopiëren, maar kan NERGENS de fysieke foto's vinden.
alleen de foto app, maar niet de folder met de onderliggende bestanden
Waar is de map waar mijn daadwerkelijke jpegs staan?


echt, wanneer de backup veilig is flikker ik dit hele Sierra gezeik er van af, wat een RUK OS is dit toch. Terug naar windows.
JBL PRX Power!

Etiennevh

#1
Gewoon je foto's exporteren naar JPEG vanuit Foto's. Foto's bewaart de bestanden in een archive formaat waar alle metadata in zit. Die gaat deels verloren als je het naar JPEG converteert.

EDIT: Ik vind het zelf ook niet handig dat het zo werkt, maar heb er mee leren werken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Dirk

zie je ze in Finder niet tevoorschijn komen als je "afbeeldingen" als zoekterm ingeeft?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

#3
Quote from: Etiennevh on December 18, 2016, 12:24:27
Gewoon je foto's exporteren naar JPEG vanuit Foto's. Foto's bewaart de bestanden in een archive formaat waar alle metadata in zit. Die gaat deels verloren als je het naar JPEG converteert.

EDIT: Ik vind het zelf ook niet handig dat het zo werkt, maar heb er mee leren werken.
ik heb 17.000 foto's.... die ga ik echt niet eerst een voor een naar een map exporteren, om ze daarna als jpeg te kunnen exporteren naar NAS. ik wil gewoon weten WAAR de map is met de fysieke bestanden, maar het lijkt erop dat de photo app er één grote database van maakt. alles is zichtbaar in die KUDT foto app, maar je kan er er op bestands niveau helemaal niks mee :(
JBL PRX Power!

Raphie

#4
Quote from: Dynky on December 18, 2016, 12:28:42
zie je ze in Finder niet tevoorschijn komen als je "afbeeldingen" als zoekterm ingeeft?
jawel, maar wederom in de photo app, je kan vanuit de synology photo app niet vanuit hier importeren
ook kan je wanneer je alle bestanden selecteert, deze niet in een keer naar een ECHTE FYSIEKE folder slepen
JBL PRX Power!

Etiennevh

Je kunt meerdere foto's of albums tegelijk exporteren, ook naar een netwerklocatie (NAS).
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Dirk

als ik via Finder op die manier "zoek" dan krijg ik gewoon een hele waslijst van alle afbeeldingen op m'n Mac, los vd photo app. (die heb ik nog nooit gebruikt en dat ben ik ook niet van plan)

onderaan het finder venster staat telkens de root/plaats waar desbetreffende afbeelding zich bevindt, dus ik zie zo gewoon perfect waar (in welke fysieke map zo je wil) elke foto staat.
ik draai hier ook op Sierra, maar bij mij is er niets veranderd aan/in mappen waarin ik foto's bewaarde, die staan nog steeds waar ze stonden en kan ik nog op exact dezelfde manier benaderen als voorheen...of althans, zoals ik dat voorheen deed.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Ja, jij was slim genoeg om buiten de foto app te blijven
Mijn vrouw clickt zich helemaal suf en alles komt via haar iphone en cloud in de foto app
Selecteren in de app lukt nu wel, maar duurt gewoon een paar minuten blijkbaar.

Een 2e probleem is dat wanneer ze dan gekopieerd zijn naar nas, ik ze lokaal wil verwijderen, maar dan zet icloud ze weer net zo snel terug, verwijder ik ze eerst uit icloud dan begint die al weer vanaf de laptop naar icloud terug te laden. Ik kan natuurlijk icloud uitzetten. Wanneer alles op de nas staat  alles verwijderen, alle apparaten schoonmaken en weer aanzetten, maar dat is ook het paard achter de wagen spannen. Het wordt gewoon steeds ondoorzichtiger. Windows is veel transparanter in hoe hij met bestanden omgaat.
JBL PRX Power!

VlisChris

Ik herken je irritatie volledig (ik zat gister exact hetzelfde achter de computer te vloeken en te tieren op ... Foto's. Duurde 2 uur voor ik een freaking foto van iPhone in Lightroom kreeg :-X
Maar doe me een plezier; fatsoeneer je tekst even ;) Grootste boosheid weg; continue vloeken en tieren mag dan ook weg :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Je kan ook in de foto app alle 17000 foto's in enen selecteren, kopiëren en plakken in een willekeurige map ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Ja, maar je wil wel de meta data per jaar, maand, dag
Ik heb nu alles wat verspreid op de HD stond in de foto app geimporteerd en ben het nu als "orginelen" naar de photo map op de Synology aan het exporteren via de de photo app
Dan maakt die keurig voor iedere gebeurtenis een een mapje aan.
Daarna alles controleren en dan op de laptop verwijderen.
Daarna alle originelen van icloud downloaden ook weer in de foto app importeren en dan nogmaals exporteren dan de hele icloud ook leegflikkeren.

Dit hele systeem van apple is een one-way street qua data, het beheren van een tiered foto omgeving (bijv huidige calendar jaar op devices/icloud en de rest op NAS, wordt je gewoon extrem moeilijk gemaakt. ) mijn vrouw bewaart dan ook nog eens willekeurige wetransfers van familie e.d. overal en nergens, die moeten dus ook mee. Afijn je snapt het wel, lekker werkje....
JBL PRX Power!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joske007

Quote from: Raphie on December 18, 2016, 12:21:01
Ik wordt echt hé lé maal ziek van MacOS!

Ik wil graag mijn foto's naar mijn NAS kopiëren, maar kan NERGENS de fysieke foto's vinden.
alleen de foto app, maar niet de folder met de onderliggende bestanden
Euh, via deze weg zou dit op eenvoudige wijze moeten lukken :)
Stap 1
Ga naar de map afbeeldingen onder gebruiker "Raphie"
Stap 2
Selecteer dan app foto's met een rechter muisklik en kies in het contextmenu toon pakketinhoud.
Stap 3
open de map "Masters"
ga naar je gewenst jaartal bv map 2016, enz.....

Succes  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Etiennevh

Bedankt voor de tip Joske dat is nog makkelijker!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raphie

JBL PRX Power!

HAL

Verkoop je Macje maar voor een klein prijsje aan mij. Of zet er gewoon Windows op.  8)

J.H

Quote from: Joske007 on December 18, 2016, 14:23:51
Euh, via deze weg zou dit op eenvoudige wijze moeten lukken :)
Stap 1
Ga naar de map afbeeldingen onder gebruiker "Raphie"
Stap 2
Selecteer dan app foto's met een rechter muisklik en kies in het contextmenu toon pakketinhoud.
Stap 3
open de map "Masters"
ga naar je gewenst jaartal bv map 2016, enz.....

Succes  ;)

Man, man man dat had ik ook eerder moeten weten :omg:  Thx!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze