Brom Marantz PM 11 S3

Started by Gerrit RSV Mille, December 17, 2016, 09:38:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit RSV Mille

Zodra ik mijn versterker aanzet komt er na een paar seconden een lichte zoem uit de versterker kast. Dus niet uit de boxen maar puur uit de kast.

Wat is dat, kan het kwaad, hoe los ik het op?

Kingpin

#1
Zal waarschijnlijk de trafo zijn.
Hoeft niets te betekenen, je zou eventueel een dc blokker kunnen proberen of het helpt.
Anders aarding eens nalopen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

De bouten van de trafo zou iets los kunnen zitten.

pekelvlees

Zou er zelf niets aan doen Gerrit,mag aannemen dat er nog garrantie op zit ?
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

erik s.

En de brom blijft?
Is dit in 1 keer gekomen of is de stekker er uit geweest?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Mijn PM 11S2 bromde ook als een malle. 

Dit samen met een brakke (digitale) volumeregeling en een "kasplantjes klank" heeft er voor gezorgd dat het ding gauw weer mocht vertrekken.... 

martin778

Kasplantjes klank, die ken ik nog niet. Verklaart u nader? :D

Maro

Quote from: martin778 on December 18, 2016, 17:48:30
Kasplantjes klank, die ken ik nog niet. Verklaart u nader? :D

Twani heeft ooit een PM11 gekocht om hem daarna lekker te kunnen afzeiken. Zo doorzichtig allemaal.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi

Weer een paar "behulpzame" antwoorden  :dozingoff:
Heb je de versterker in een (houten)kast staan ?
Heb je het netsnoer al eens 180 graden gedraaid in de wandcontactdoos ?
Je hebt geen halogeendimmer op dezelfde groep ?

Een pm11 bromt zelden, meestal is er iets anders aan de hand.
In een blinde test wil ik een pm11s3 best naast een versterker van Twani zijn keuze zetten..
Ik denk dat hij daarna wel bijdraait. ;)

twani

Quote from: HcHifi.nl on December 18, 2016, 18:42:41
Weer een paar "behulpzame" antwoorden  :dozingoff:
Heb je de versterker in een (houten)kast staan ?
Heb je het netsnoer al eens 180 graden gedraaid in de wandcontactdoos ?
Je hebt geen halogeendimmer op dezelfde groep ?

Een pm11 bromt zelden, meestal is er iets anders aan de hand.
In een blinde test wil ik een pm11s3 best naast een versterker van Twani zijn keuze zetten..
Ik denk dat hij daarna wel bijdraait. ;)

Nee dank U, dat stadium ben ik wel voorbij :sleep:

twani

#10
Quote from: Maro on December 18, 2016, 18:04:33
Twani heeft ooit een PM11 gekocht om hem daarna lekker te kunnen afzeiken. Zo doorzichtig allemaal.  ;)

Grappig, het was de ex Marcel PM11S2 :D

Maar ik begrijp hieruit dat ik mijn teleurstellende ervaringen met deze versterker niet mag ventileren?

Ik verzin er namelijk helemaal niets bij. 

-Ja, ik heb de stekker 180 graden gedraaid.
-Nee, andere versterkers brommen nooit in mijn setup.
-Nee er was niets met deze amp, want ex Marcel.
-Ja, de volumeregeling is 3x k*t (kom je vele malen tegen op het www). 
-Ja de klank is zeer terughoudend, bijna doods en saai.

-Ja, mijn betoog is dus erg doorzichtig maar bovenal ó zó wáár....



Gerrit RSV Mille

Dank voor de tips en adviezen. Inmiddels is hij weer stil. Het heeft te maken met de subwoofer en/of de Entone. Ik heb de subwoofer uit de strrom gehaald, dat helpt direct. O ja, sinds ik deze versterker heb is de subwoofer nl. overbodig.
Of de Entone nog stoort hou ik nog een slag om de arm, als het terug komt stop ik de trafo van de Entone in een andere stroomgroep.

Ik ben ook niet helemaal gerust op storende invloed van de Bluesound Node, maar ik denk dat de Node toch minder stoort dan de Entone.

Ik hou jullie op de hoogte.

H&C Hifi

Quote from: twani on December 18, 2016, 20:12:19
Grappig, het was de ex Marcel PM11S2 :D

Maar ik begrijp hieruit dat ik mijn teleurstellende ervaringen met deze versterker niet mag ventileren?

Ik verzin er namelijk helemaal niets bij. 

-Ja, ik heb de stekker 180 graden gedraaid.
-Nee, andere versterkers brommen nooit in mijn setup.
-Nee er was niets met deze amp, want ex Marcel.
-Ja, de volumeregeling is 3x k*t (kom je vele malen tegen op het www). 
-Ja de klank is zeer terughoudend, bijna doods en saai.

-Ja, mijn betoog is dus erg doorzichtig maar bovenal ó zó wáár....

Je mag uiteraard melden wat je wil, maar een toegevoegde waarde heeft het in dit topic niet.
De volume regeling is juist uiterst precies.. stapjes van een halve db, als je het vervelend vind om wat meer te draaien dan een
bij een potmeter zou je het als vervelend kunnen ervaren.
Voordeel naast de kleine stapjes is dat je minder storing hebt en er geen ongelijkloop is zoals bij veel analoge potmeters.

Prima dat jj het als doods en saai ervaart, ik zeg alleen je zou een 11s3 eens goed moeten beluisteren in een degelijke setup.


Lodewijk

De hele 11 serie, s1,2 en 3, heb ik gehad. Totaal geen brom, prima Sn ratio, uitstekende weergave met koptelefoon. De omschrijving van deze versterkers herken ik niet. Je zou kunnen zeggen dat 't optisch niet je smaak is, dat kan natuurlijk. Maar het zijn technisch prima versterkers. Wat Marcel zegt over de volumeregeling klopt, want die is top.



twani

#14
Quote from: Lodewijk on December 18, 2016, 23:29:40
De hele 11 serie, s1,2 en 3, heb ik gehad. Totaal geen brom, prima Sn ratio, uitstekende weergave met koptelefoon. De omschrijving van deze versterkers herken ik niet. Je zou kunnen zeggen dat 't optisch niet je smaak is, dat kan natuurlijk. Maar het zijn technisch prima versterkers. Wat Marcel zegt over de volumeregeling klopt, want die is top.

En dat mag jij dan weer vinden, geen probleem :)

Ik had er destijds een setje Croft versterkers naast staan waardoor eenvoudig van amp kon worden omgestoken.  De verschillen waren niet minder dan schokkend. 

Het setje Crofts van ik meen ergens zo rond de duizend euri musiceerde erop los dat het een lieve lust was. Daarnaast leek de Marantz gelijk een muzikale muurbloem. 

Bij de Crofts wordt de kostprijs dan ook niet bepaald door fancy kasten, digitale volumeregelingen en kek blauw verlichte metertjes.....

Enfin, het is verder ook niet meer belangrijk, ik heb die zooi allang niet meer :D


Gerrit RSV Mille

Inmiddels is de BleuSound overleden, en dat al binnen 5 maanden gebruik.

Maar de brom is nu helemaal weg. De oorzaak zoek ik dus bij de BS die blijkbaar via de de tulp aansluiting stond te storen. Want als ik de BS uit de stroom haalde bleef de storing. Nu de BS uit het rack weg is, is de brom weg.

Ok had al mijn twijfels om een BS te kopen, ik heb niet zulke goede ervaringen qua bouwkwaliteit met NAD! Nou de BS is dus ook qua bouw kwaliteit onder de maat.

pekelvlees

Quote from: Gerrit RSV Mille on January  7, 2017, 18:09:37
Inmiddels is de BleuSound overleden, en dat al binnen 5 maanden gebruik.

Maar de brom is nu helemaal weg. De oorzaak zoek ik dus bij de BS die blijkbaar via de de tulp aansluiting stond te storen. Want als ik de BS uit de stroom haalde bleef de storing. Nu de BS uit het rack weg is, is de brom weg.

Ok had al mijn twijfels om een BS te kopen, ik heb niet zulke goede ervaringen qua bouwkwaliteit met NAD! Nou de BS is dus ook qua bouw kwaliteit onder de maat.

Schiet lekker op,nou ja is een garantie gevalletje neem ik aan ?
Lijkt wel of tegenwoordig allemaal wegwerp Hifi is,vroeger kocht je een mooie set en die speelt met gemak na 30 jaar nog !
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Xander32

En de PM11 is weer in ere hersteld 8).

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gerrit RSV Mille

Ik heb een support request ingediend maar BS reageert nog niet. Ze vinden het vast niet leuk maar ja het is zeker nog garantie.

En de brom is toch net niet helemaal weg, ik denk dat er nog een trafo stoort. Ik ga nu eerst een beter stroomsnoer kopen voor de Marantz. Er is een lichte zoem te horen zodra de PM 11 aan staat, veel en veel minder dan eerst maar toch. Dus niet vanuit de speakers maar ergens van het apparaat zelf. Ik moet nu moeite doen om het te horen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er nog een ander apparaat iets stoort: Entone, netwerkswitch of AC Ryan? Of apple TV? Nou ik ga dat zooitje binnenkort op een andere stroomgroep zetten, mischien helpt dat.

Xander32

Ben benieuwd.

Quote from: Gerrit RSV Mille on January  9, 2017, 22:00:57
Ik heb een support request ingediend maar BS reageert nog niet. Ze vinden het vast niet leuk maar ja het is zeker nog garantie.

En de brom is toch net niet helemaal weg, ik denk dat er nog een trafo stoort. Ik ga nu eerst een beter stroomsnoer kopen voor de Marantz. Er is een lichte zoem te horen zodra de PM 11 aan staat, veel en veel minder dan eerst maar toch. Dus niet vanuit de speakers maar ergens van het apparaat zelf. Ik moet nu moeite doen om het te horen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er nog een ander apparaat iets stoort: Entone, netwerkswitch of AC Ryan? Of apple TV? Nou ik ga dat zooitje binnenkort op een andere stroomgroep zetten, mischien helpt dat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Heb je nergens een dimmer ofzo op je groep zitten?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Gerrit RSV Mille

Ja, die zit er op inderdaad. Goede tip, ga ik wat aan doen! Dank.

Enne, net een stroomsnoer gevonden van 2x1,0 mm (gewoon een normaal plastic snoertje), ietsje meer dan de standaard 2x0,75, dat werkt al direct! De boel iets anders qua volgorde aangesloten en daarnet zoem niet meer hoorbaar.

Wat me bij de stroomkabel wissel opviel is dat het laag dieper lijkt en de midrange wat duidelijker, niet harder maar iets eh, opgeschoond. Ik heb nog wat meer tojd nodig om goed te luisteren, maar het is hoorbaar omdat mijn vrouw er direct iets over zei.

En de TV is ook qua beeld veranderd, ook hier niet helderder of feller maar net of er meer kleuren inzitten, erg fraai.

Goh wat een defecte BS al teweeg brengt.

Siddartha

een dimmer is zeker niet bevorderlijk...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CZ79

Ik heb vorig jaar rond Kerst ook veel last gehad van een brom in mijn eindversterkers, uiteindelijk alle stekkers in het hele huis eruit gehaald maar de brom bleef, bij de buren was het weg, maar drie huizen verder was de brom er weer. Zelfde fase (1 fase groepenkasten), dus ik kon daar in mijn woning weing aan doen. Uiteindelijk een stekkerblok met DC blocker geprobeerd en weg was de brom, niets meer, helemaal stil.

Dus het kan zijn dat er ergens een vervuiler aanwezig is (misschien wel de Kerst verlichting) op dezelfde fase als waar ik op zit die zorgde voor de vervuiling. De DC blocker heeft in mijn geval een hoop goed gedaan (DC blocker van AH!)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Gerrit RSV Mille

Quote from: cz79 on January 10, 2017, 17:01:35
Ik heb vorig jaar rond Kerst ook veel last gehad van een brom in mijn eindversterkers, uiteindelijk alle stekkers in het hele huis eruit gehaald maar de brom bleef, bij de buren was het weg, maar drie huizen verder was de brom er weer. Zelfde fase (1 fase groepenkasten), dus ik kon daar in mijn woning weing aan doen. Uiteindelijk een stekkerblok met DC blocker geprobeerd en weg was de brom, niets meer, helemaal stil.

Dus het kan zijn dat er ergens een vervuiler aanwezig is (misschien wel de Kerst verlichting) op dezelfde fase als waar ik op zit die zorgde voor de vervuiling. De DC blocker heeft in mijn geval een hoop goed gedaan (DC blocker van AH!)


Dank voor de tip, ik ga dat uitzoeken.