Dream Theater II

Started by peelke, December 15, 2016, 12:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peelke

Weer nieuwe foto's van de voortgang deze week. Maandag gaan ze weer verder, hopelijk eind van volgende week meeste timmerwerk/montage afgerond.

Podium klaar, onderkasten bafflewand (zwart - dus wat moeilijker te zien) en bovenstukken bafflewand staan klaar om gemonteerd te worden.







reza

Heel mooi! Die baffle wand daar gaat een hoop tijd in zitten. Met hoeveel mensen komen ze?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Met die objecten erin op de foto valt pas echt de omvang van de ruimte op. Echt wel een ruimte waarin zij zich ook naar hartelust kunnen uitleven, zijn voor hen ook de leuke klussen dit. Leuk om de vorderingen te mogen zien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fluissie

Pff wat een ruimte , ik gok ook dat dit is een schitterende ht kon gaan worden  :clapping:

Benieuwd naar het eind resultaat !

Martijnst1990

Heel gaaf zeg! Daar zit inderdaad aardig wat tijd in  :o Mooie kleur ook op de muur.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

peelke

Quote from: reza on May 23, 2020, 08:29:56
Heel mooi! Die baffle wand daar gaat een hoop tijd in zitten. Met hoeveel mensen komen ze?

Bedankt, is inderdaad een behoorlijk arbeidsintensief project. Met 2 timmermannen en vanaf midden komende week ook 1 elektriciën.

Quote from: Martijn90 on May 23, 2020, 09:58:33
Heel gaaf zeg! Daar zit inderdaad aardig wat tijd in  :o Mooie kleur ook op de muur.

Dank, dit is de kleur "Grafietgrijs" van Histor.

Vandaag ook vloerbedekking uitgezocht. Echte HT kleur: Gitzwart. Wordt 30 juni gelegd, hopelijk een paar dagen daarna de set en akoestiek inregelen en dan genieten!  :headbanging:

reza

Hoe breed wil je gaan projecteren?
Wat voor formaat scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

peelke

Quote from: reza on May 23, 2020, 22:56:52
Hoe breed wil je gaan projecteren?
Wat voor formaat scherm?

Screen Research 4K akoestisch transparant scherm 21:9 formaat 3,5 meter breed


reza

Quote from: peelke on May 23, 2020, 23:06:24
Screen Research 4K akoestisch transparant scherm 21:9 formaat 3,5 meter breed

Wauw.

Ik heb zelf ook de 7500 van JVC maar "durf" niet zo breed te projecteren ( kan ik ook niet..)
Vanwege de lichtopbrengst. Ben je niet bang dat je weinig licht op het doek hebt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Traxmore

Geweldige ruimte, complimenten en succes.
Maar waarom zo'n klein scherm ivh tot de ruimte?
Zelf heb ik een 350x195 cm scherm, maar de ruimte is 360x900x240 cm
Wellicht een bewuste keuze, maar ik zou dan eerder naar 400-450 gaan.


vik

#61
Dan mag je wel een behoorlijke projector neer zetten om het doek te voorzien van genoeg licht. Zelfs 5000 lumen (VPL-VW 5000ES) wordt al aan de krappe kant bij 400 cm. Je verliest met een A.T. doek al zeker 20-30% licht.  :)


Quote from: Traxmore on May 24, 2020, 08:52:17
Geweldige ruimte, complimenten en succes.
Maar waarom zo'n klein scherm ivh tot de ruimte?
Zelf heb ik een 350x195 cm scherm, maar de ruimte is 360x900x240 cm
Wellicht een bewuste keuze, maar ik zou dan eerder naar 400-450 gaan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

@ de TS: prachtig project!!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#63
Quote from: Traxmore on May 24, 2020, 08:52:17
Geweldige ruimte, complimenten en succes.
Maar waarom zo'n klein scherm ivh tot de ruimte?
Zelf heb ik een 350x195 cm scherm, maar de ruimte is 360x900x240 cm
Wellicht een bewuste keuze, maar ik zou dan eerder naar 400-450 gaan.



Dat zal zoals Viktor ook al aangeeft niet met een "normale" projector te doen zijn.
Ja het kan natuurlijk wel, maar ik neem aan dat je van film kijken houd en niet constant aan het nadenken bent van welke film zit ik nu te kijken         ( omdat je gewoon geen licht meer over hebt) zeker op HDR gebied.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Traxmore

Heb zelf een Epson geen HDR, eens gekeken naar JVC maar daarmee gaat het niet lukken idd.
Scheelt bijna de helft, 70 nits tegenover 38, zelfs bij mijn scherm haalt de JVC het blijkbaar niet.

reza

Ik denk ( niet vervelend bedoeld ) dat de standaard die o.a van Peelke en mijzelf tegenover jou van film kijken iets anders ligt.
Als ik lees hoe jij het schijnbaar goed vind om film te kijken dat zou ik niet kunnen. Maar iedereen is anders :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

JeroenGRT

Wauw prachtig dat wordt mooi!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Traxmore

Quote from: reza on May 24, 2020, 16:10:26
Ik denk ( niet vervelend bedoeld ) dat de standaard die o.a van Peelke en mijzelf tegenover jou van film kijken iets anders ligt.
Als ik lees hoe jij het schijnbaar goed vind om film te kijken dat zou ik niet kunnen. Maar iedereen is anders :thumbs-up:

Dat is niet het geval, de standaard ligt in enkel geval zeer zeker niet lager.
Het was gewoon een vraag en het is duidelijk waarom.
Als je mijn 9200 in de Projector Throw Distance Calculator zet zie je dat 350x195 cm geen probleem is, meer dan voldoende licht
in een volledig donkere ruimte zonder HDR, wat blijkbaar niet voor de JVC geldt.
Was alleen onbekend met de JVC en het is nu duidelijk, zegt helemaal niets over mijn standaard.

peelke

Quote from: reza on May 24, 2020, 07:50:01
Wauw.

Ik heb zelf ook de 7500 van JVC maar "durf" niet zo breed te projecteren ( kan ik ook niet..)
Vanwege de lichtopbrengst. Ben je niet bang dat je weinig licht op het doek hebt?

Volgens de experts van BB&G en Mutrox zou dit moeten lukken, de ruimte wordt zeer donker. Verder staat er voor volgend jaar een upgrade van de projector in de planning en de nieuwe generaties hebben een stuk meer lichtopbrengst.

Quote from: Traxmore on May 24, 2020, 08:52:17
Geweldige ruimte, complimenten en succes.
Maar waarom zo'n klein scherm ivh tot de ruimte?
Zelf heb ik een 350x195 cm scherm, maar de ruimte is 360x900x240 cm
Wellicht een bewuste keuze, maar ik zou dan eerder naar 400-450 gaan.

Bedankt!
3,50m vond ik gezien de afstand tot het scherm een mooie afmeting, en was ook het advies van de heren experts. Komt bij dat ik de ruimte voor zeker de helft ook gebruik om alleen muziek te luisteren en ik mijn stereo luidsprekers niet te ver uit elkaar wil zetten.

Quote from: vik on May 24, 2020, 09:13:22
@ de TS: prachtig project!!  8)

Bedankt Viktor


reza

Quote from: peelke on May 24, 2020, 21:15:05
Volgens de experts van BB&G en Mutrox zou dit moeten lukken, de ruimte wordt zeer donker. Verder staat er voor volgend jaar een upgrade van de projector in de planning en de nieuwe generaties hebben een stuk meer lichtopbrengst.




Spijtig nieuws.
De nieuwere generatie JVC heeft minder licht dan de x serie..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: Traxmore on May 24, 2020, 20:58:35
Dat is niet het geval, de standaard ligt in enkel geval zeer zeker niet lager.
Het was gewoon een vraag en het is duidelijk waarom.
Als je mijn 9200 in de Projector Throw Distance Calculator zet zie je dat 350x195 cm geen probleem is, meer dan voldoende licht
in een volledig donkere ruimte zonder HDR, wat blijkbaar niet voor de JVC geldt.
Was alleen onbekend met de JVC en het is nu duidelijk, zegt helemaal niets over mijn standaard.


Het is fijn dat jij het goed vind, daar gaat het om!
Ik heb een ander idee van een mooi en strak beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

peelke

Quote from: reza on May 24, 2020, 21:24:15
Spijtig nieuws.
De nieuwere generatie JVC heeft minder licht dan de x serie..

Dan word het toch maar de VPL-VW 5000ES, of anders lekker verder spelen met de huidige projector  ;D

Zonder gekheid, waardeer het meedenken en we gaan het nog eens nakijken nu we nog redelijk makkelijk eea kunnen aanpassen, thanks!

reza

Minder licht, minder contrast.
Maarrr wel scherper.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Nog nieuwe (bouw)ontwikkelingen Peelke? Met twee timmermannen gaat het lekker rap als het goed is :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

peelke

Quote from: Jean Sibelius on May 26, 2020, 20:08:19
Nog nieuwe (bouw)ontwikkelingen Peelke? Met twee timmermannen gaat het lekker rap als het goed is :)

Voor alle ongeduldige mede HTforum-leden  ;D hierbij een update:

Bafflewand met extra-zware back-boxes klaar voor plaatsing:


Bafflewand geplaatst met eerste voorbereidingen elektra en bekabeling:


Eerste akoestische panelen (zelfde kleur als de muur) en houten tussenpanelen geplaatst:


Detail panelen, op de houten tussenpanelen komen nog strakke zwarte up/down lighters: