Dream Theater II

Started by peelke, December 15, 2016, 12:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peelke

Quote from: Martijn90 on July  5, 2020, 13:28:12
Echt ontzettend gaaf! Het tapijt ziet er ook heel gaaf uit en past perfect bij de rest van de ruimte!

Hoe beviel het beeld van de PJ na jaren in de doos gezeten te hebben? Al is die natuurljk wel opnieuw gekalibreerd.

Bedankt.

Beeld van de PJ kwam niet al te slecht uit de doos, lijkt hier niets van geleden te hebben.
Na kalibratie door Garmt, zet deze weer een heel mooi plaatje neer.
Geen 4k, maar nog steeds erg goed en in mijn "bat-gave" ook zeker voldoende licht, zelfs bij "low lamp mode".

Ik heb trouwens sinds gisteren een nieuwe referentie film erbij qua beeld en zeker geluid: "Ready Player One".
Was eerder niet erg onder de indruk van deze film, maar op een groot 21:9 scherm met een geweldige Atmos mix wordt je echt het verhaal ingezogen.
Aanrader!

Tabcam

Quote from: peelke on July  5, 2020, 14:45:04
...
Ik heb trouwens sinds gisteren een nieuwe referentie film erbij qua beeld en zeker geluid: "Ready Player One".
Was eerder niet erg onder de indruk van deze film, maar op een groot 21:9 scherm met een geweldige Atmos mix wordt je echt het verhaal ingezogen.
Aanrader!
Heb Ready Player One in de biscoop gezien en was juist verrast. Jij hebt nu het voordeel van een bioscoop-'zaal' zonder afleidend publiek om je heen en pauze wanneer je wilt :pompom:.

Erg mooie inrichting :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MLCinema

Mooi hoor die apparatuur. Vind het ook super tof om te zien hoe de platenspeler hierin is meegenomen, inclusief scheiding in set.

Blijft toch de beste manier om te genieten van stereo muziek (smaak ik weet het, maar muziek is emotie en vinyl is emotie voor mij).

Ready player one is inderdaad een aanrader, zowel beeld als geluid. Sinds vrijdag een 21:9 scherm geïnstalleerd zelf, moet die ook weer eens bekijken.

Andere aanraders:

Hacksaw Ridge (is reeds benoemd ook, wel de uhd versie vanwege Atmos track)
Le Mans 66
Bad Boys 3
Battleship

Vooral ook Battleship maakte op mij enorme indruk qua beeld en geluid. Nog gezien op mijn vorige scherm met Skyfox samen afgelopen week. Zeer indrukwekkend qua beeld en geluid. Wel de uhd gekeken maar vermoed dat de blu ray ook mooi zal zijn. Weet niet of daar de DTS: X track opstaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

cine(d)rama

#253
Wat een prachtige ruimte ( Theater)  :clapping:

Mooie toepassing ook met je platenspeler .

Veel plezier in deze mooie HT .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Martijnst1990

Quote from: peelke on July  5, 2020, 14:45:04
Bedankt.

Beeld van de PJ kwam niet al te slecht uit de doos, lijkt hier niets van geleden te hebben.
Na kalibratie door Garmt, zet deze weer een heel mooi plaatje neer.
Geen 4k, maar nog steeds erg goed en in mijn "bat-gave" ook zeker voldoende licht, zelfs bij "low lamp mode".

Ik heb trouwens sinds gisteren een nieuwe referentie film erbij qua beeld en zeker geluid: "Ready Player One".
Was eerder niet erg onder de indruk van deze film, maar op een groot 21:9 scherm met een geweldige Atmos mix wordt je echt het verhaal ingezogen.
Aanrader!
Super fijn dat je in zo'n perfecte ruimte nog optimaal kan genieten van een wat oudere 1080P projector! Sowieso vind ik geluid altijd veel meer indruk geven dan beeld, dus snap het wel  :headbanging:

Ready Player One heb ik nog niet gezien dus ga ik onthouden voor de HT premiere 😎

Heb trouwens wat foto's terug gekeken, maar kan niet helemaal inschatten hoe de achter speakers van de grond laag nou zitten. 
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Mooi resultaat. Dit zegt wat over de kwaliteiten van het doek en uiteraard de kwaliteiten van Garmt.  8)

Quote from: peelke on July  5, 2020, 14:45:04
Bedankt.

Beeld van de PJ kwam niet al te slecht uit de doos, lijkt hier niets van geleden te hebben.
Na kalibratie door Garmt, zet deze weer een heel mooi plaatje neer.
Geen 4k, maar nog steeds erg goed en in mijn "bat-gave" ook zeker voldoende licht, zelfs bij "low lamp mode".

Ik heb trouwens sinds gisteren een nieuwe referentie film erbij qua beeld en zeker geluid: "Ready Player One".
Was eerder niet erg onder de indruk van deze film, maar op een groot 21:9 scherm met een geweldige Atmos mix wordt je echt het verhaal ingezogen.
Aanrader!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Geweldige ruimte dit, pffff. Complimenten.  :worship: Ik zeg tijd voor Blade Runner 2049 ;D.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

IndianaJ

Quote from: peelke on July  5, 2020, 14:38:21
Platenspeler installeren blijft een precisie klusje, maar na het waterpas instellen, opnieuw smeren lager, naalddruk controleren, demagnetizeren element, etc. kon er wederom genoten worden van het zwarte goud, halleluja  ;)  :bigsmile:





Heel gaaf deze verwerking van de platenspeler.
Dat is echt genieten dus.

Zag niet zo snel wel merk het is. Heb zelf de Rega Planar 2 die ik eerdaags mag aansluiten.
Heerlijke hobby. Luister je veel elpees?
Veel plezier ermee iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

peelke

Quote from: Kamidioblitz on July  5, 2020, 18:38:33
Mooi hoor die apparatuur. Vind het ook super tof om te zien hoe de platenspeler hierin is meegenomen, inclusief scheiding in set.

Blijft toch de beste manier om te genieten van stereo muziek (smaak ik weet het, maar muziek is emotie en vinyl is emotie voor mij).

Ready player one is inderdaad een aanrader, zowel beeld als geluid. Sinds vrijdag een 21:9 scherm geïnstalleerd zelf, moet die ook weer eens bekijken.

Andere aanraders:

Hacksaw Ridge (is reeds benoemd ook, wel de uhd versie vanwege Atmos track)
Le Mans 66
Bad Boys 3
Battleship

Vooral ook Battleship maakte op mij enorme indruk qua beeld en geluid. Nog gezien op mijn vorige scherm met Skyfox samen afgelopen week. Zeer indrukwekkend qua beeld en geluid. Wel de uhd gekeken maar vermoed dat de blu ray ook mooi zal zijn. Weet niet of daar de DTS: X track opstaat.


Bedankt voor de aanraders, deze gaan op mijn lijstje  :smile:

Quote from: Martijn90 on July  5, 2020, 21:40:51


Heb trouwens wat foto's terug gekeken, maar kan niet helemaal inschatten hoe de achter speakers van de grond laag nou zitten. 

Rear speakers zitten op 147cm hoogte gemeten vanaf de vloer, dus 128cm gemeten vanaf podium. Andere speakers zitten op 135cm vanaf de vloer.
Quote from: vik on July  6, 2020, 11:46:31
Mooi resultaat. Dit zegt wat over de kwaliteiten van het doek en uiteraard de kwaliteiten van Garmt.  8)


Helemaal waar!  ^^

Quote from: Remco on July  6, 2020, 15:42:30
Geweldige ruimte dit, pffff. Complimenten.  :worship: Ik zeg tijd voor Blade Runner 2049 ;D.

Goede tip, gaat ook op het lijstje!
Laat die hete zomer maar komen, duik ik wel de kelder in  ::)

Quote from: IndianaJ on July  6, 2020, 16:11:58
Heel gaaf deze verwerking van de platenspeler.
Dat is echt genieten dus.

Zag niet zo snel wel merk het is. Heb zelf de Rega Planar 2 die ik eerdaags mag aansluiten.
Heerlijke hobby. Luister je veel elpees?
Veel plezier ermee iig.

Dank je wel, idd uitstekende oplossing van de heren van Mutrox.

VPI Scout II met flink wat upgrades (SDS voeding, Periphery ring, mini-HRX Feet, etc)
Als ik muziek luister dan is dit voornamelijk LP's of streaming via de Aurender, CD's speel ik nog maar zelden.

Rob_Dingen

Wat zijn het voor akoestische panelen die er hangen?
Wat is daar de dikte van en zit dat vol met demping?
Hebben jullie die zelf gemaakt?

Rob

IndianaJ

Quote

Dank je wel, idd uitstekende oplossing van de heren van Mutrox.
VPI Scout II met flink wat upgrades (SDS voeding, Periphery ring, mini-HRX Feet, etc)
Als ik muziek luister dan is dit voornamelijk LP's of streaming via de Aurender, CD's speel ik nog maar zelden.

Dat is echt heel vet ik zat eraan te denken om je design een beetje te pikken.  :P
Heeft Mutrox ook de kast gemaakt of heb je dit zelf gedaan?
De kast wil ik namelijk zelf maken van zwarte matte panelen maar de platenspeler hierin te verwerken is echt brilliant.
Ik heb inmiddels al aan aantal glazen deurtjes van rookglas (zie bijlage) met een zwarte rand die ik hiervoor wil gebruiken.
Dan kan ik hierbij ook de remote blijven gebruiken.

Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dit wil gaan doen maar dat komt wel goed.
Je hebt me op een idee gebracht iig. Echt heel gaaf.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

garmtz

#261
.

Gerjan1994

Super strakke ht ruimte  :worship:

Jean Sibelius

Het is alweer een maand stil in dit topic :popcorn:.

Nog steeds tevreden en een hoop content kunnen bekijken en luisteren? Wat zijn je ervaringen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Meestal is dit een heel goed teken Jan  :tounge:

Quote from: Jean Sibelius on August 16, 2020, 08:08:57
Het is alweer een maand stil in dit topic :popcorn:.

Nog steeds tevreden en een hoop content kunnen bekijken en luisteren? Wat zijn je ervaringen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gerjan1994

Hoe bevallen de deurtjes in het audio meubel ?
Ik twijfel ook nog om er deurtjes voor te doen.
Maar kwa hitte enz ?

JeroenGRT

Wat een prachtige ruimte!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)