Welke D/A converter zit er in de anti-mode?

Started by ll0ll, December 14, 2016, 10:08:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ll0ll

Ik kan het nergens terugvinden. Wel deze spec: DAC: dual 6,144 Mhz oversampling dual per kanaal, eigen klok, gebufferd
Maar welk merk/type d/a converter zit er eigenlijk in?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on December 14, 2016, 10:08:50
Ik kan het nergens terugvinden. Wel deze spec: DAC: dual 6,144 Mhz oversampling dual per kanaal, eigen klok, gebufferd
Maar welk merk/type d/a converter zit er eigenlijk in?

DSPeaker gebruikt een eigen chip hiervoor, de VS8053B, één per kanaal. Voor de liefhebbers is er een pdf van 78 pagina's.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

Ik vind de DA converter eigenlijk van een heel hoog niveau. Als ik het vergelijk met de converter van mijn AudioEngine D2, die 2x een Burr Brown heeft, is de DAC in de AM veel verfijnder en klinkt grootser. Het verschil tussen de AM en mijn Thorens TD 160/Lehmann Black Cube/Ortofon is heel miniem, wat heel veel zegt over de toegepaste Dac in de AM.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon