Gezocht; Proefpersonen met mooie set/ruimte om een nieuwe luidspreker te testen.

Started by ProXius, December 13, 2016, 13:34:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProXius

Gisteren even besproken met Frank, om toestemming te krijgen deze vraag hier neer te leggen.
Ik ben in mijn uppie bezig met de ontwikkeling van een eigen luidsprekermerk. Puur als hobby, want ernaast werk ik gewoon. Maar, wel officieel, met kvk en BTW-nummer. Het idee is natuurlijk om 'ooit' wel wat commerciëler te worden, maar tot die tijd heb ik een beetje jullie hulp nodig.

Mijn eigen prototype is inmiddels af, maar ik heb hier weinig vergelijkingsmateriaal en tevens is de akoestiek in ons huis heel erg slecht. Daarom ben ik op zoek naar enthousiaste forumleden die een mooie set/luisterruimte hebben en die het leuk lijken om samen met mij, mijn luidsprekers te testen. Er zitten wel een aantal 'eisen' aan;

- Het liefst een beetje in de omgeving van Gelderland.
- De set moet wel een klein beetje een waarde hebben, laten we zeggen minimaal luidsprekers van 800 euro per stuk, maar the sky is the limit. :)
- Je hebt aardig wat luidsprekers gehoord of zelf thuis getest. (referentiekader)
- Vloerstaande luidsprekers hebben de voorkeur aangezien mijn luidsprekers dat ook zijn. ;)
- Nadruk ligt op stereo, maar filmliefhebbers zijn altijd welkom.
- Als je meetapparatuur hebt is dat een pluspunt, echter is mijn filosofie dat het goed moet klinken, ongeacht wat de meting aangeeft.
- Er zit geen vergoeding aan vast, gewoon een leuk dagje, hoop ik. ;)

Uiteraard sleep ik mijn luidsprekers mee en wellicht ook mijn wederhelft als daar ruimte voor is. :D

Het idee is dat ik met jullie feedback en ervaring weer een stapje verder kan. Mijn prototype verbeteren en er uiteindelijk een correcte prijs op plakken.
Daarna wil ik uiteraard een sponsor abonnement hier afsluiten, zodat jullie een stukje kunnen schrijven over de ervaringen en ik het merk toch een klein beetje kan promoten.

Uiteraard noem ik mijn merk nog niet, maar wat ik wel kan zeggen is dat het een iets ander ontwerp en filosofie is dan normaal. Een compacte vloerstaander (100x19x27,5cm) van 18kg, breedbander concept en een stukje actief laag.

Nieuwsgierig en wil je meehelpen? Stuur maar een PB! :)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Martijnst1990

Wat leuk! Het is helaas niks voor mij omdat ik niet voldoe aan bovengenoemde punten, maar ik ben wel heel benieuwd of je een fotootje kan/mag plaatsen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Deleted User

Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
Uiteraard sleep ik mijn luidsprekers mee en wellicht ook mijn wederhelft als daar ruimte voor is. :D

Hoe groot is die wederhelft dan?

knubbe

Quote from: Martijn90 on December 13, 2016, 15:18:44
Wat leuk! Het is helaas niks voor mij omdat ik niet voldoe aan bovengenoemde punten, maar ik ben wel heel benieuwd of je een fotootje kan/mag plaatsen :P

:withstupid: gaat ook voor mij op :)
Ben ook wel benieuwd naar de looks  8)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijn M

Leuk! Ik voldoe niet aan alle criteria, maar denk dat ik je goed zou kunnen helpen. Je bent van harte welkom in de omgeving Rotterdam.
Dutch & Dutch

Richard70…

Quote from: Martijn M on December 13, 2016, 16:34:30
Leuk! Ik voldoe niet aan alle criteria, maar denk dat ik je goed zou kunnen helpen. Je bent van harte welkom in de omgeving Rotterdam.

Zijn aanbod zou ik op zeker aannemen, Het is misschien geen gelderland, maar voor mij iemand met veel kennis op jou gebied
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Martijn M

Dutch & Dutch

ProXius

Quote from: Martijn90 on December 13, 2016, 15:18:44
Wat leuk! Het is helaas niks voor mij omdat ik niet voldoe aan bovengenoemde punten, maar ik ben wel heel benieuwd of je een fotootje kan/mag plaatsen :P

Helaas niet, zodra ik wat verder ben sluit ik een Sponsor abonnement hier af en wordt alles wat meer openbaar. Of het blijkt gewoon een ondeugdelijk product te zijn en ik laat niks meer van me horen. ;)

Quote from: jazzman on December 13, 2016, 16:02:29
Hoe groot is die wederhelft dan?

1.77m, even uit m'n hoofd... ;) Neemt niet heel veel bank of stoel in bezet.

Quote from: knubbe on December 13, 2016, 16:26:41
:withstupid: gaat ook voor mij op :)
Ben ook wel benieuwd naar de looks  8)

Helaas helaas, ik wil wel, maar ik mag niet. :D

Quote from: Martijn M on December 13, 2016, 16:34:30
Leuk! Ik voldoe niet aan alle criteria, maar denk dat ik je goed zou kunnen helpen. Je bent van harte welkom in de omgeving Rotterdam.

Dat is zeer zeker een aanbod wat ik niet kan afslaan. Is dan wel direct even spannend, je bent een kenner. ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

abbcdcg

Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Het liefst een beetje in de omgeving van Gelderland.

30 min van de grens zuid Gelderland, als je noord Gelderland woont is het een ander verhaal.


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- De set moet wel een klein beetje een waarde hebben, laten we zeggen minimaal luidsprekers van 800 euro per stuk, maar the sky is the limit. :)

Mwa, niet te klagen...


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Je hebt aardig wat luidsprekers gehoord of zelf thuis getest. (referentiekader)

Mwa, niet te klagen...


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Vloerstaande luidsprekers hebben de voorkeur aangezien mijn luidsprekers dat ook zijn. ;)

Yep


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Nadruk ligt op stereo, maar filmliefhebbers zijn altijd welkom.

Yep


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Als je meetapparatuur hebt is dat een pluspunt, echter is mijn filosofie dat het goed moet klinken, ongeacht wat de meting aangeeft.

Helaas


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
- Er zit geen vergoeding aan vast, gewoon een leuk dagje, hoop ik. ;)

Wie weet...


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
Uiteraard sleep ik mijn luidsprekers mee en wellicht ook mijn wederhelft als daar ruimte voor is. :D

1.77, en de omtrek?


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
Het idee is dat ik met jullie feedback en ervaring weer een stapje verder kan. Mijn prototype verbeteren en er uiteindelijk een correcte prijs op plakken.
Daarna wil ik uiteraard een sponsor abonnement hier afsluiten, zodat jullie een stukje kunnen schrijven over de ervaringen en ik het merk toch een klein beetje kan promoten.

Frank vindt het niet erg als je dat abbo nu al afsluit....


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
Uiteraard noem ik mijn merk nog niet, maar wat ik wel kan zeggen is dat het een iets ander ontwerp en filosofie is dan normaal.
Een compacte vloerstaander (100x19x27,5cm) van 18kg, breedbander concept en een stukje actief laag.

Afmetingen komen redelijk overeen.


Quote from: ProXius on December 13, 2016, 13:34:23
Nieuwsgierig en wil je meehelpen? Stuur maar een PB! :)

Ligt er een beetje aan op welke termijn en sommige ontwikkelingen aan deze kant.

frank2

Als je Almelo niet te ver vind..... Veel speakers gehoord, heb een leuke set staan en de akoestiek is hier zeker niet slecht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Als je ook versterking meeneemt...dan komt het helemaal goed. IK woon randje Utrecht/Gelderland (vlak bij Veenendaal).

Genoeg speakers gehoord, akoestiek hier is wel oke. En ook grote monitoren staan en voerstaanders gehad.

Grootste voordeel is dat ik weet of het iets is binnen 10 seconden. :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

ProXius

@abbcdcg: Afstanden zijn niet zo'n punt, zolang het niet in noord-Groningen is of Zuid-Limburg komt dat wel goed. De omtrek is vrij normaal te noemen, neemt niet meer dan 1 plekje in beslag.  ;D Abbo afnemen komt zeker, maar ik ben jong en net startend, dus ik wil eerst even pijlen wat de reacties onder de mensen zijn, voordat ik het grootser opentrek en uiteindelijk alles toch niet doorgaat. ;) De termijn staat zeker nog niet vast. Deze maand wordt het sowieso niet, in januari zou ik best wat afspraken willen plannen. Als je mee wilt helpen, altijd leuk!

Quote from: frank2 on December 14, 2016, 02:30:14
Als je Almelo niet te ver vind..... Veel speakers gehoord, heb een leuke set staan en de akoestiek is hier zeker niet slecht.
Ach, wat is ver toch? Zeker leuk, ik ga volgende week een beetje wat data in de lucht gooien en wat dingen plannen.

Quote from: chansig on December 14, 2016, 08:14:34
Als je ook versterking meeneemt...dan komt het helemaal goed. IK woon randje Utrecht/Gelderland (vlak bij Veenendaal).

Genoeg speakers gehoord, akoestiek hier is wel oke. En ook grote monitoren staan en voerstaanders gehad.

Grootste voordeel is dat ik weet of het iets is binnen 10 seconden. :D :D

Gr. Hans

Heel spannend Hans, maar daarom juist erg interessant. Versterking kan ik zeker meenemen, een hele dikke PM5001.  :D
Afstand is zeer dichtbij, aangezien ik zelf in Ede zit!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

abbcdcg

Quote from: ProXius on December 14, 2016, 16:04:34
@abbcdcg: Afstanden zijn niet zo'n punt, zolang het niet in noord-Groningen is of Zuid-Limburg komt dat wel goed. De omtrek is vrij normaal te noemen, neemt niet meer dan 1 plekje in beslag.  ;D Abbo afnemen komt zeker, maar ik ben jong en net startend, dus ik wil eerst even pijlen wat de reacties onder de mensen zijn, voordat ik het grootser opentrek en uiteindelijk alles toch niet doorgaat. ;) De termijn staat zeker nog niet vast. Deze maand wordt het sowieso niet, in januari zou ik best wat afspraken willen plannen. Als je mee wilt helpen, altijd leuk!
Ach, wat is ver toch? Zeker leuk, ik ga volgende week een beetje wat data in de lucht gooien en wat dingen plannen.

Prima. De flauwe humor over de lengte en omtrek zullen we hier maar stoppen.
Deze maand niet is perfect, volgende maand of evt. daarna kunnen we wel eens even kijken hoe het er voor staat. Met 5 kwartiertjes ben je hier ;-)

eMVe


chansig

Ede...bijna een thuiswedstrijd dan als je hierheen komt. Iets minder dan een half uur.

Ik hoor het wel...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ProXius

Leuk jongens! Er zijn al aardig wat 'aanmeldingen', maar laat ze vooral komen.
Zoals al gezegd ga ik volgende week even aan de slag met iets als een schemaatje, met data waarop k beschikbaar ben om langs te komen. ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

flakkees

ik zou de criteria aanpassen naar woonkamer gebruik
daar zitten ook je meeste potentiele afnemers in denk ik 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

advr

Leuk initiatief. Ik stuur je ook een PM. Mag je zelf bepalen of het in je schema past. 

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sjettepet

Quote from: chansig on December 14, 2016, 08:14:34

Grootste voordeel is dat ik weet of het iets is binnen 10 seconden. :D :D

Gr. Hans

Misschien dat jij kunt inbellen Hans.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

chansig

Is dat niet wat omslachtig als de speakers bij mij thuis staan ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: frank2 on December 14, 2016, 02:30:14
Als je Almelo niet te ver vind..... Veel speakers gehoord, heb een leuke set staan en de akoestiek is hier zeker niet slecht.

Je vergeet "referentie" nog te noemen :D

Stadium III

Ook hier ben je welkom.
Ik heb wel vloer staanders  :pompom:
Pm me maar  ;)
5.2.4 Marantz Klipsch setup

road rebel

Quote from: Martijn90 on December 13, 2016, 15:18:44
Wat leuk! Het is helaas niks voor mij omdat ik niet voldoe aan bovengenoemde punten, maar ik ben wel heel benieuwd of je een fotootje kan/mag plaatsen :P

van de wederhelft?!  :D

ProXius

Foto van de wederhelft is privé  :angel:  ;D
Helaas staat alles even op een heel laag pitje aangezien ik een nieuwe fulltime baan heb aangeboden gekregen en ik begin maart 3 weken naar Ohio ga hiervoor. ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"