Synology nas - moederbord defect

Started by Xander32, December 12, 2016, 21:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Beste ht-ers,

Ik lees opeens opvallend vaak over mainboards van Synology nassen die defect raken, zelfs binnen enkele weken na aanschaf. Domme pech, of is er meer aan de hand  :unsure:

Wie heeft er hier gelijke ervaring(en) met een Synology nas?

Ik ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

Misschien even die bron vermelden van die opvallend vake defecten? Welk type?
Synology maakt nassen van €150 tot €8000 per stuk wellicht wel wat verschil in kwaliteit  ;)

Ik heb nu drie jaar twee Synologies, eentje staat 24/7 aan, eentje alleen bij film kijken.
Ik heb nog nooit een probleem gehad. Enige dat ik kan verzinnen zijn dat als de nas te warm staat wat niet goed is voor de elcos , of de externe voeding bij de goedkopere nassen.
Die zou ik na een paar jaar preventief vervangen door een goede industriele voeding.

Xander32

... in mijn eigen topic zijn er maar zo drie leden op rij, welke aangeven dat er eentje (moederbord) defect is geraakt. Ik vraag mij af of het een toevalligheid betreft. Waarschijnlijk wel, maar dit draadje heb ik geopend om dat verder af te tasten.

Quote from: Kjelt on December 12, 2016, 22:58:49
Misschien even die bron vermelden van die opvallend vake defecten? Welk type?
Synology maakt nassen van €150 tot €8000 per stuk wellicht wel wat verschil in kwaliteit  ;)

Ik heb nu drie jaar twee Synologies, eentje staat 24/7 aan, eentje alleen bij film kijken.
Ik heb nog nooit een probleem gehad. Enige dat ik kan verzinnen zijn dat als de nas te warm staat wat niet goed is voor de elcos , of de externe voeding bij de goedkopere nassen.
Die zou ik na een paar jaar preventief vervangen door een goede industriele voeding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Hebben ze bij jou geen "Google" in de provincie Robert :tounge2:


Één zoekopdracht levert 10 uur leesvoer op, heb je geen HTForum voor nodig.....



Kjelt

Quote from: Xander32 on December 13, 2016, 06:31:31
... in mijn eigen topic zijn er maar zo drie leden op rij, welke aangeven dat er eentje (moederbord) defect is geraakt. Ik vraag mij af of het een toevalligheid betreft. Waarschijnlijk wel, maar dit draadje heb ik geopend om dat verder af te tasten.
Tja je wilt toch veel meer informatie hebben om uberhaupt een zinvolle conclusie te kunnen trekken.
Stonden ze 24/7 aan, koele plek (luchtventilatie) of zoals ik het een keer bij een kennis heb gezien in een meterkast die ondertussen over de 45 graden C was  :blink: .
Was de voeding de oorzaak? Zoals eerder vermeld zou ik die na 3 a 4 jaar 24/7 preventief vervangen of wat was dan de oorzaak?
Zonder oorzaak is het moeilijk conclusies te trekken.
In de netwerk wereld worden de netwerk apparatuur preventief iedere 4 jaar vervangen (sommige bedrijven doen het zelfs nog eerder), ik weet niet wat je verwacht voor levensduur van een NAS die een paar honderd euro kost en 24/7 aan staat maar ik zou inderdaad zelf 4 jaar verwachten en als het 6 jaar is dan is het mooi meegenomen.

Daarnaast zullen alleen degene die problemen hebben zich melden de honderden die geen problemen hebben hoor je niet.
Het is natuurlijk wel erg zuur als het je overkomt en is voor mij ook weer een signaal om een nieuwe NAS te gaan halen voor de backup data.
Jammer dat de prijzen van de harddisks niet meer dalen, ik moet vandaag de dag meer betalen voor een WD 4TB red dan anderhalf jaar geleden  :(

spike155

Ben onderstussen toe aan mijn 2e Synology, de eerste, DS212J heeft 4 jaar gedraaid, en kreeg idd op het laatst last van moederbord problemen, herkende een schijf niet meer, wss scheurtjes in de connector bevestiging op het moederbord (Deze draaide bijna 24/7.....)  Heb nu de DS215J, tot nu toe geen issues, maar heb deze ook nog geen jaar.  Verschil tussen deze 2 is erg groot mbt snelheid en connectivity.  Ben erg tevreden met Synology, vooral de uitwisselbaarheid, effe schijven wisselen van de 212 naar de 215 en verder draaien maar! En 4 jaar levensduur is prima zo...
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

Kjelt

Quote from: spike155 on December 13, 2016, 09:41:18
effe schijven wisselen van de 212 naar de 215 en verder draaien maar! En 4 jaar levensduur is prima zo...
Oh wow, ik wist niet dat dit kon, ik had altijd gedacht dat je dan alle data moest overzetten naar je andere NAS. Dat bespaart wel veel tijd dan  :thumbs-up:
Aan de andere kant als je een nieuwe NAS koopt zet je er toch weer grotere schijven in (althans mijn ervaring)  :)

5061

Afkloppen. Gebruik momenteel sedert 4 jaar de 1512+, daarvoor de 710+. Tot op heden nog nooit een probleem gehad, ook niet van moederbord. Dus daarover uiterst tevreden.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

WillyP

#8
Quote from: Kjelt on December 13, 2016, 09:55:01
Oh wow, ik wist niet dat dit kon, ik had altijd gedacht dat je dan alle data moest overzetten naar je andere NAS. Dat bespaart wel veel tijd dan  :thumbs-up:
Aan de andere kant als je een nieuwe NAS koopt zet je er toch weer grotere schijven in (althans mijn ervaring)  :)

Ook daar is een oplossing voor: eerst een schijf vervangen door een grotere en daarna de andere, zo worden alle data overgezet.

Groet,

WillyP

Kjelt

Quote from: WillyP on December 13, 2016, 09:59:06
Ook daar is een oplossing voor: eerst een schijf vervangen door een grotere en daarna de andere, zo worden alle data overgezet.

Groet,

WillyP
Ik draai op de kleine NAS in JBOD  ;)

WillyP

Dan lukt het inderdaad niet. Jammer.

Groet,

WillyP

dennism

Eigenlijk nog nooit een defecte syno gezien, en ik beheer er toch een stuk 50 zakelijk en het heb er aardig wat bij  familie, kennissen en mezelf neergezet, waarvan de eerste modellen nu toch al een jaar of 5-6 draaien.

Kjelt

Quote from: dennism on December 13, 2016, 21:06:35
ik beheer er toch een stuk 50 zakelijk
:o  die hele dure rackversies zeker?  :wub:

dennism

Hangt van de toepassing af, zo staan er wat DS4xx en vergelijkbaar als backup targets bij kleinere bedrijven, maar ook een redelijk aantal RS34xx/36xx als backup targets of archive storage bij greotere klanten tot een paar RS34xx/36xx/18xxx voor instap / budget virtualisatie oplossingen met SSD cache. 

bert50

Hij was 6 weken oud de 916 en hij staat in een koele meterkast de schijven worden niet warmer dan 31 graden.
Misschien doe pech maar de 713+ ging na 1 jaar kapot ook het moederboard.
Kreeg wel een nieuwe maar toch

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WickedGame

Mijn oude DS207 draait al wat jaartjes bij mijn zusje 24/7 en geen enkel issue mee. Een oudere DS209+II draait ook al jaren 24/7 en ook daar geen issues mee. En nu dan een DS412+ en ook die draait 24/7 zonder issues. Heb het wel her en der wel eens iets voorbij zien komen, waarbij metname de J versies en andere instappers het vaker hebben dan + varianten.

Xander32

Iig. heel diverse geluiden hier op het forum betreft de betrouwbaarheid, betreft de levensduur. Mijn aanname is dat het gros positieve ervaringen zal hebben, maar deze niet deelt. Mensen met negatieve productervaringen zijn vaak sneller bereid deze te delen. Dat geeft vast een vertekend beeld.


@Twani; hier in het Land van Maas & Waal heerst er censuur, zo is Google verboden gebied  :sadlike:. Dit forum is bij gratie van onze burgervader, door de strenge censuur heen gekomen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Hier draait al bijna 5 jaar een DS212+, zonder enig probleem. Ding gaat in slaapstand om middernacht tot 7u.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dennism

#18
Quote from: Xander32 on December 15, 2016, 06:38:08
Iig. heel diverse geluiden hier op het forum betreft de betrouwbaarheid, betreft de levensduur. Mijn aanname is dat het gros positieve ervaringen zal hebben, maar deze niet deelt. Mensen met negatieve productervaringen zijn vaak sneller bereid deze te delen. Dat geeft vast een vertekend beeld.


dat zal zeker het geval zijn. Als iemand er expliciet naar vraagt zal ik bijv. best positieve ervaringen delen, maar ik ga echt niet in ieder Synology topic vertellen dat ik er een ernorm goede ervaring mee heb, terwijl ik bij een negatieve ervaring meer sneller mensen zou waarschuwen wanneer ik bijv. bekend ben met een algemeen probleem bij een product. Maargoed een keer een defect (zoals in dit geval schijnbaar een moederboard) zou ik ook niet direct als negatieve ervaring benoemen. Ieder electronisch product zal een uitval ratio hebben van minimaal zo'n 1-2% op de lange termijn, een defect kan dus altijd gebeuren en daar moet je dus eigenlijk ook op voorbereid  zijn. De negatieve ervaring zou voor mij pas ontstaan wanneer bijv. de verkoper het defect niet correct zou oplossen mocht er nog garantie op het product zitten.

Raphie

Hier ook louter positief 1512DS + 500 expansie met 2x 256 SSD cache, gaat als een speer?
JBL PRX Power!

Xander32

Thx voor alle input heren, ik ga maar (verder met het) genieten van muziek  :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Vooruit hier een 410+ 24/7. Geen moederbord problemen. Wel 2 keer een schijf (raid 5) en een keer een voeding vervangen.
Maar over algemeen zeer tevreden of de synology


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk