Toch een HT

Started by frankpaul1, December 12, 2016, 20:55:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankpaul1

Ja, ik had het nog te horen gekregen van Bjorn. Ik ben echter een beetje op safe gegaan.

Op dit moment is de kijkafstand 3.25m. Maar ik denk dat ik dit naar 3.00m ga trekken. Dan geef ik de rears iets meer ruimte. Ik denk dat 100" 16:9 diagonaal het beste gaat passen icm de speakers, anders is het echt passen en meten om ze niet voor het scherm te hebben staan.

Ik hou me aanbevolen voor schermsuggesties.


Mediasluis

#26
Lees dit eventjes over HD Progressive 0.9 in combinatie met een Home Screen Deluxe heb je een wereldscherm.
Joe Kane heeft dit ontwikkeld met Da-Lite samen en eerst heette het JKP Affinety.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145815.new#new
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MLCinema

Nog vorderingen gemaakt met de bouw van de HT?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankpaul1

Ja, druk bezig geweest.  Koof is afgemaakt. Balkjes van 18mm x 44mm in de breedte tegen de wand geschroefd en daar vervolgens weer een latje tegenaan getimmerd om mooi indirect licht te creëren. Daarna alles geschilderd.Vervolgens 10 meter aan Hue Lightstrips geplaatst. Vandaag donker antraciet tapijt besteld, wordt vrijdag geleverd. Morgen een wandplankje kopen om de beamer op te plaatsen. Vervolgens de speakers plaatsen en kijken wat er mogelijk is in de breedte qua scherm. Ik denk 100", maar mogelijk is 110" nog net mogelijk.

Foto's zijn wat moeilijk, want het is er lekker donker  ;D


frankpaul1

Quote from: frankpaul1 on January  2, 2017, 17:23:15
Ja, druk bezig geweest.  Koof is afgemaakt. Balkjes van 18mm x 44mm in de breedte tegen de wand geschroefd en daar vervolgens weer een latje tegenaan getimmerd om mooi indirect licht te creëren. Daarna alles geschilderd.Vervolgens 10 meter aan Hue Lightstrips geplaatst en een Hue Runner Duo spotje. Vandaag donker antraciet tapijt besteld, wordt vrijdag geleverd. Morgen een wandplankje kopen om de beamer op te plaatsen. Vervolgens de speakers plaatsen en kijken wat er mogelijk is in de breedte qua scherm. Ik denk 100", maar mogelijk is 110" nog net mogelijk.

Foto's zijn wat moeilijk, want het is er lekker donker  ;D

MLCinema

Ga je draaien met 1 of 2 subwoofers? Houdt daar ook maar rekening mee met je schermgrootte. Ik heb er nu 2 staan en 104" pas net in combinatie met twee keer Klipsch R115SW op een breedte van 3.30 uit mijn hoofd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankpaul1

Idee was één subwoofer. Maar plaatsing zal wat moeilijk worden, iig niet naast het scherm/voorkant. Dat zal ergens in een hoekje achterin worden, of naast de stoelen. Ik heb namelijk nog uitbreidingsplannen toegevoegd. Weet niet of ik het podium nu al meteen ga doorvoeren, maar ik wil de optie er in houden.


MLCinema

Ik heb ook later het podium toegevoegd. Moet deze nog steeds bekleden met tapijt. Misschien een tip. Als er tapijt overblijft en het is een beetje een redelijke lap behoud deze dan. Daar kun je je podium mee bekleden. Zelf moet ik daar nu weer tapijt voor aanschaffen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankpaul1

Er blijft weinig tapijt over, maar dan koop ik wel een nieuw stukje, kost niet al te veel gelukkig.

Is er een dealer in het Noorden die het HD Progressive 0.9 gain doek heeft hangen en waar ik een demo kan krijgen? Of een ander doek dat goed presteert in donkere kameromstandigheden?

frankpaul1

Zo, even een update. Scherm is aangeschaft . Niet bij Matthieu van Mediasluis, maar toch enorm bedankt voor je hulp en informatie. Via MP was er echter een aanbieding die ik niet kon laten schieten, voornamelijk om de afstand. Scherm bevond zich op 10 km afstand en Matthieu zat op 275 km enkele reis.

Hoe dan ook, het is een Projecta Home Screen Deluxe geworden. HD Progressive 0.6 doek en een ietwat afwijkende 16:10 aspect ratio. Hier diende ik dus nog wat aan te knutselen. Daar ik toch al van plan was om te gaan masken voor 2.35:1 heb ik een viertal panelen uit foamboard laten maken. Twee om van 16:10 naar 16:9 te gaan en daaraan vast twee panelen om van 16:9 naar 2.35:1 te gaan.

Deze heb ik vervolgens met DC-Fix plakvelours bekleed en met tape aan het frame bevestigd. Het verschil is echt dag en nacht, op de foto is boven de masking ervoor gezet en onder niet.

Nu nog even op zoek naar een comfortabele loveseat met hocker en wat doen aan de akoestiek middel akoestische fotopanelen en het kijken kan beginnen.

MaxxMark

Ik zie niet veel van de explosie (behalve de subtititle :D) welke film is dat trouwens?

Wat is trouwens je motivatie voor het podium? En ben je niet "bang" dat die kijkers (of eigenlijk luisteraars) een slechter geluidsbeeld hebben? Ik zit zelf ook met een dergelijk probleem. Het is allemaal leuk, maar als je luisteraars achter de sweetspot zet dan is het allemaal eigenlijk wat jammer qua geluid :) Of neem je dat op de koop toe? (Of eigenlijk de bezoekers, omdat je dan zelf natuurlijk vooraan zit :P )
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

frankpaul1

De film is Guardians of the Galaxy. Goede film om alles een beetje te testen.

Qua podium, het zal niet te vaak voorkomen dat er mensen zitten. Dus dat ze dan een iets minder ervaring hebben op die plek is ingecalculeerd. Zolang wij het maar goed hebben.  ;D

Mediasluis

Gefeliciteerd met je HD Progressive doek.
Ik weet dat dit materiaal veel extra's oplevert en je projector goed doet.

PS. De afstand naar Mediasluis is natuurlijk alleen bepalend als je komt kijken, want het scherm komt gewoon naar je huis, maar een koopje op Marktplaats is natuurlijk altijd leuk, als heb je dan vaak niet precies wat je wilt. ;)
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

frankpaul1

Quote from: Mediasluis on January 16, 2017, 12:19:33
Gefeliciteerd met je HD Progressive doek.
Ik weet dat dit materiaal veel extra's oplevert en je projector goed doet.

PS. De afstand naar Mediasluis is natuurlijk alleen bepalend als je komt kijken, want het scherm komt gewoon naar je huis, maar een koopje op Marktplaats is natuurlijk altijd leuk, als heb je dan vaak niet precies wat je wilt. ;)

Dank! Het is echt een prima doek. Het was echt puur toeval dat hij net in deze tijd op MP langskwam. 16:9 was handiger geweest, maar met het knutselwerk ben ik erg tevreden met het eindresultaat.

MLCinema

Deze ruimte zal inmiddels wel af zijn? Ben benieuwd naar het resultaat[emoji41].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankpaul1

Quote from: Kamidioblitz on February 10, 2017, 16:40:10
Deze ruimte zal inmiddels wel af zijn? Ben benieuwd naar het resultaat[emoji41].

Klopt inderdaad. Moeilijk foto's maken in het donker, maar het geeft een beeld. De zetels zijn Stressless Arion, fantastische bioscoopstoelen, maar er komt waarschijnlijk toch een bankje. Dit is niet zo gezellig  ;D.

Verbeterpunten zijn nog:

Sleeves voor de witte speakerkabels (zijn besteld)
Akoestiek aanpakken met een zootje Akotherm panelen.

Maar de eerste films zijn inmiddels bekeken en dat beviel al goed. Masking werkt ook perfect.


MLCinema

Gaaf resultaat! Geen straf om daar een filmpje te pakken lijkt mij zo. Geniet ervan! Heb zelf 4 losse stoelen en snap wel wat je bedoelt met een bank. Aan de andere kant is het ideaal met vrienden...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fasteddie

Ligt er aan hoe close je bent met je vrienden......

MLCinema

Quote from: fasteddie on February 17, 2017, 07:59:26
Ligt er aan hoe close je bent met je vrienden......
Ik bedoel ideaal met vrienden dat de stoelen gescheiden zijn[emoji56].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fasteddie

Het resultaat is zeker schitterend.....zelf heb ik een bank staan in de luister/bioscoopruimte en is heerlijk om op te hangen c.q. liggen....

frankpaul1

Helaas even geen film in de home cinema. De Marantz SR7010 gaf een knal en was daarna niet meer te porren om aan te gaan. Helaas...

Staat nu bij Audioservice, vlotte service van Smits Arnhem. Hopelijk is hij vlot weer gerepareerd.

MLCinema

Balen zeg! Gelukkig wordt het zo te horen opgelost. Service van Smits vind ik top.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankpaul1

#47
De SR7010 is alweer terug. Perfecte service van Smits en Audioservice, dat moet gezegd worden.

Maar nu stond er in het reparatieoverzicht dat ik mijn speakerkabels moest controleren om het euvel in het vervolg te voorkomen. Ik denk dat het is om kortsluiting te voorkomen, maar mijn kabels zijn netjes afgemonteerd. Daarbij vermoed ik dat een receiver toch in protection mode schiet bij een kortsluiting? Daar zou hij toch niet van kapot kunnen gaan? Ik wil het uiteraard niet weer voor laten komen, maar ik kan niks aan mijn kabels ontdekken...

rho

Omdat er een beveiliging op zit wil dat niet zeggen dat hij niet stuk kan gaan. De kans is kleiner, maar een kortsluiting geeft altijd kans op brokken.

Welke impedantie hebben je speakers? Als ze echt aan de ondergrens zitten van wat aanbevolen wordt en je speelt vaak vrij luid kan je toch in de problemen komen.
Een (te) hoge impedantie kan uiteraard geen kwaad.

Heb je ook de volledige lengte van je speakerkabels bekeken (niet alleen de uiteinden)? Misschien zit er eentje ergens geklemd of is die beschadigd, waardoor er kortsluiting kan ontstaan.

MLCinema

Hoe zit het aan de kan van je luidsprekers afgemonteerd? Ooo met stekkers of bare wire? Mijn marantz sr7002 is in protect geschoten en er nooit meer uitgekomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |