Onbalans speakers - oorzaak nog onbekend

Started by Sirius666, December 10, 2016, 14:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

Sinds kort heb ik een losse pre en eind. Helaas een x of 3 niet de correcte volgorde gehanteerd wat uitzetten betreft met plopjes als gevolg. Of het nu komt doordat ik even wat beter aan het luisteren ben of niet.......ik heb sindsdien last van een ongelijke output. 1 kanaal dien ik op 84% te zetten en dan spelen ze zo goed als gelijk. M'n eind heeft vu meters dus je kan het verschil perfect zien. Ik dacht in 1e instantie dat het aan m'n vorige eindversterker lag, die had ik dan ook als 'te repareren' bestempeld. Tot mijn verbazing bleef de ongelijkheid dus aan die eindversterker ligt het niet.

Ik heb 2 ongelijke ls kabels, 1 van tegen de 6m en 1 van zo'n 3.5m. Als ik het draad van de speakers verwissel dan verhuist het zachtere kanaal mee naar de andere speaker. Let wel.....de speaker waar de langere kabel aanzit geeft een zachtere output. Ik heb nog geen andere set kabels liggen. Moet ik nog in elkaar flansen. Die paar meter verschil zou geen probleem moeten zijn toch?

M'n pc is de bron. Vanaf daar heb ik een losse geluidskaart (M-Audio 2496) en een losse dac/pre.  De kanaalongelijkheid blijft identiek, maakt niet uit of ik de M-Audio of dac gebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Raphie

#1
Als je nu de kabels aan de versterker  kant even omwisselt kan je de kabel uitsluiten.
(Maar dan kan je sowieso al omdat de VU meter de fout al weer geeft.)

Je probleem zit dus aan de input kant van de versterker wat gebeurt er wanneer je van input wisselt?
JBL PRX Power!

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Probeer een andere bron of een andere ingang.