Is Smart TV "echt" de toekomst?

Started by stevefilmfreak54, December 10, 2016, 14:05:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Oke, hoop deze vraag makkelijk te kunnen uitleggen:

Ben sinds enkele dagen ihbv een Samsung SUHD TV MET Ziggo Horizon Box, dus alles aangesloten, bij het aanzetten van deze TV begon het all, Smart A/B will geluid en kanalen overnemen, echt de A/B van Ziggo HB liet dit alleen toe bij het geluid, na diverse pogingen deed ineens de Horizon A/B WEL geluid en kanalen, ik dacht prima, laat maar!!

Mediaspeler aangesloten met HDMI, weinig aan de hand, alleen als ik deze speler uitzet blijft de TV op deze input/bron want via het Horizon A/B kan je de input/bron niet veranderen, pak ik weer de Smart A/B zet de TV op HDMI 1 en alles komt netjes terug.

Nu komt het, na het plaatsen van een soundbar ziet de SUHD TV dit als een receiver op HDMI ARC, soundbar kan je beter uitlaten totdat de TV en Horizon Box draaien en dan met de A/B van de soundbar aanzetten, dan neemt de TV de soundbar over en voila mooie geluid.
Als ik een film wil kijken kies ik de Bron HDMI 4 (media speler) TV gaat naar deze input/bron en ineens heb ik de screensaver van mijn receiver en de soundbar gaat automatisch uit na 20 minuten, geen probleem zou je denken!!

Na een film kijken wil je terug naar de TV en Soundbar en Horizon Box, oke pak ik de A/B van de HB set ik de TV en de HB aan geen probleem, dan wil ik de soundbar aanzetten en ineens springt de TV naar HDMI4 die hij al genoemd heeft als "Receiver" terwijl het een soundbar is, en die staat op HDMI ARC. Dan moet ik de Smart A/B halen en dan via Bron instellingen alles terug te krijgen naar HDMI 1, het lukt wel maar wel met een romp slomp van A/B.

Het wordt een Smart TV genoemd maar ik vindt hem niet al te Smart als hij geen onderscheid kan maken van Horizon Box / Soundbar / Receiver en de input bronnen.

Iemand hier met ideeen? Kan ik beter een optisch kabel voor mijn soundbar gebruiken ipv HDMI ARC?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Ejorne

Smart tv slaat meer op de apps die de tv kan draaien dan het logisch meedenken van welke input je graag op het scherm wil zien.

Volgens mij kun je bij veel tv's wel instellen dat de tv niet 'automatisch' moet schakelen tussen hdmi inputs. Dus dat de tv op hdmi-1 blijft staan wanneer er een signaal op hdmi-2 aangezet wordt. Misschien dat deze instelling je iets kan helpen?

En de afstandbediening van tv en horizon zijn vaak ook in te stellen op merk/type van de soundbar. En Visé-versa, vaak kun je de soundbar laten reageren op infra-rood van tv of setupinstructies-box. Daarnaast is er in de tv vaak ook een instelling dat er voor zorgt dat de tv ' weet' dat er een soundbar aanwezig is en dus zelf het geluid uitschakeld.

Als je al deze instellingen goed hebt staan dan gaat het volgens mij een stuk beter

Ejorne

Je kunt overigens op de horizon AB wel de input van je tv veranderen

Raphie

Ken eigenlijk geen TV's die zelf van input veranderen wanneer er geen signaal meer is
De meeste blijven gewoon idle op dezelfde input?
JBL PRX Power!

Siddartha

De HDMI ARC input kun je beter vermijden idd, dit probleem had ik ook altijd toen ik nog een Marantz receiver aansloot. Heel irritant.
Ik zou gewoon via een toelink kabeltje naar je soundbar gaan en de ARC poort niet gebruiken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

road rebel

#5
Titel dekt de openingspost helemaal niet. Dit is een gevalletje probleem met hardware, zou beter in betreffende categorie verplaatst worden!

Overigens zal het wel aan mij liggen maar ik begrijp het probleem niet van de afstandsbedieningen, je krijgt eentje met de tv en dan klaag je dat die van jouw provider niet even goed werkt als die van de tv die er daadwerkelijk ook voor bedoeld is?!

Waar jij problemen mee hebt is overigens niet ARC (die werkt) maar CEC (controle over HDMI). Die moet je ofwel verder programmeren en finetunen, ofwel uitzetten. Sommige merken werken niet graag samen waardoor je best alles koopt van een zelfde merk. Ofwel moet je gaan voor echte domotica/integratie al was het maar aan de hand van een Logitech harmony.

Maar nogmaals, dit is een CEC hardware configuratieprobleem en heeft noch met toekomst noch met een smartTV platform te maken!!

_ MarcelloW _

Quote from: road rebel on December 12, 2016, 15:22:50
Titel dekt de openingspost helemaal niet. Dit is een gevalletje probleem met hardware, zou beter in betreffende categorie verplaatst worden!

Overigens zal het wel aan mij liggen maar ik begrijp het probleem niet van de afstandsbedieningen, je krijgt eentje met de tv en dan klaag je dat die van jouw provider niet even goed werkt als die van de tv die er daadwerkelijk ook voor bedoeld is?!

Waar jij problemen mee hebt is overigens niet ARC (die werkt) maar CEC (controle over HDMI). Die moet je ofwel verder programmeren en finetunen, ofwel uitzetten. Sommige merken werken niet graag samen waardoor je best alles koopt van een zelfde merk. Ofwel moet je gaan voor echte domotica/integratie al was het maar aan de hand van een Logitech harmony.

Maar nogmaals, dit is een CEC hardware configuratieprobleem en heeft noch met toekomst noch met een smartTV platform te maken!!

Dit vind ik nu een prima post.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

stevefilmfreak54

Quote from: road rebel on December 12, 2016, 15:22:50
Overigens zal het wel aan mij liggen maar ik begrijp het probleem niet van de afstandsbedieningen, je krijgt eentje met de tv en dan klaag je dat die van jouw provider niet even goed werkt als die van de tv die er daadwerkelijk ook voor bedoeld is?!

Waar jij problemen mee hebt is overigens niet ARC (die werkt) maar CEC (controle over HDMI). Die moet je ofwel verder programmeren en finetunen, ofwel uitzetten. Sommige merken werken niet graag samen waardoor je best alles koopt van een zelfde merk. Ofwel moet je gaan voor echte domotica/integratie al was het maar aan de hand van een Logitech harmony.

Maar nogmaals, dit is een CEC hardware configuratieprobleem en heeft noch met toekomst noch met een smartTV platform te maken!!

Bij de TV krijg je twee (2) A/B 1 gewoon en 1 Smart A/B PLUS heb ik een voor mijn Horizon Box, mijn probleem was dat ik niet alles op een A/B kon krijgen (nog steeds niet, maar het is nu iig beter) en ik ben op de hoogte van het fenomeen Logitech Harmony, heb zelfs de ouwe Harmony ONE. Misschien een investering naar een nieuwe uitkomst zouden bieden. Zoals eerder gezegd ben ik achter gekomen, ben bij een andere forum geweest en daar waren ze vriendelijk geweest om mij in de juiste richting te sturen.

Nogmaals bedankt voor je melding dat het niets te maken heeft met ARC en dat ik mij moet richten op HDMI CEC.

En, je hebt gelijk de titel is niet "fair" tegenover Samsung en hunne SUHD TV`s

Nogmaals bedankt voor het wijzen van de goeie weg, want ik weet niet alles en deze forum is een aardige bron van informatie, net als Google.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.