Sony OLED TV lijn 2017

Started by 8mile, December 6, 2016, 14:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tylerdurden76

Dit jaar niet, 55", 65" en 77". 4k in 46" heeft in mijn ogen sowieso weinig zin tenzij je op 1.5 meter van je tv wenst te zitten  ;D

Quote from: scoc on January  7, 2017, 20:35:21
Hopelijk komen er ook kleinere Sony Oled modellen in de 46-50 inch range. Voor films gebruik ik mijn projector wel  ;)

8mile

Quote from: Tylerdurden76 on January  7, 2017, 20:27:44
Iemand ervaring met smarthomeonline.nl. Deze winkel presteert het op alle bekende av fora talk of the town te zijn doordat ze de prijzen van de gehele Sony 2017 online hebben staan. Met als klap op de vuurpijl de Sony KD-65A1 a €2.999.

https://www.smarthomeonline.nl/sony-kd-65a1

Hoe legitiem zal dit zijn? Er zijn al mensen die deze tv hebben besteld en ervan uitgaan dat deze winkel aan de verkoopprijs vast zit. De winkel zelf geeft volgens een forumlid op hifi-forum.de aan dat de prijs kloppend is en dat ze deze van Sony heeft ontvangen. Zou een weergaloze stunt zijn als Sony met zo'n lage instapprijs voor een 65" Oled komt, of niet?  ;D
Lijkt gewoon een electronica zaak. Ik heb ze gemailed_
''De prijs zoals aangeven op de site is de prijs die wij via Sony
ontvangen hebben.
Als u de tv via pre order besteld is dat een harde order, wij bestellen
daar namelijk de aantallen op bij Sony. Als u de tv besteld als die gewoon
leverbaar is kunt u na aanschaf altijd binnen 14 dagen gebruik maken
van de wet koop op afstand.
De levertijd op dit moment volgens laatste berichten is 2-3 maand.

Met vriendelijke groet,''


luuk

Ook ik heb even gemaild met smarthomeonline omdat de Sony oled ineens van hun website verdwenen was. Waren de prijzen dan toch te mooi om waar te zijn?
Dit was hun antwoord:

Beste luuk,


Dat is correct, ons is vorige week een prijs van 1999,- / 2999 voor de 55 en 65 inch gecommuniceerd, dit hebben wij overgnomen van Sony en hiervoor de producten aangemaakt en de content geschreven.

gezien de vele vragen die wij krijgen wat logisch is, wilde wij een dubbele check doen bij Sony en hebben wij de zoek functie even uitgezet op de TV tot wij het antwoord nogmaals bevestigd krijgen.


Overigens staan deze prijzen op meer kanalen dan alleen onze site, zowel tweakers berichte deze prijs al in December als ook op 4 jan op Cnet 

Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

luuk

Op mijn vraag of de mensen die al besteld hebben,  de Sony oled krijgen voor geadverteerde prijzen kreeg ik als antwoord dat dat vanzelfsprekend is.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

michael.reynaers

Prijzen zijn al veranderd op die site 2999 en 4999 Euro

Dirkie

Quote from: michael.reynaers on January 11, 2017, 22:20:59
Prijzen zijn al veranderd op die site 2999 en 4999 Euro

Zal de aankoopprijs geweest zijn... 😉

luuk

Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

michael.reynaers

Wel een geluk voor de mensen die hem al besteld hadden , als ze hem aan de oude prijs krijgen .

luuk

Zekers. Al heb ik die prijs van €1999 voor de 55 inch A1 al vaker gelezen hoor.
We gaan het wel zien.
Ben ook benieuwd naar vergelijkingstesten tussen de Sony en de LG.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

siepie

We zijn dan ook weer een half jaar verder voor de Sony's op de markt verschijnen, de prijzen gaan alleen maar verder dalen (zoals ze dat al jaren doen voor OLED in het grotere plaatje zeg maar). LG is de productie capaciteit ook nog verder aan het uitbreiden. Ik zou het niet gek vinden als de Sony prijzen in de buurt gaan komen voor wat je nu al betaald (bij de scherpste prijzers) voor de huidige schermen. Natuurlijk kan Sony evt ook voor een premium gaan, Dolby Vision afspraken, Eigen chipset, Eigen processing (vooral). Geinige oplossing voor de speakers, mooie understated bezels. Maar het zou me niet meevalllen als de prijs dan echt duizend+euro meer zou zijn dan voor de Huidige LG schermen. Het zijn natuurlijk de 2017 schermen maar die zijn volgens mij nog niet wezenlijk anders dan 2016 (geen 3d filter etc.) Ik verwacht dat we wel plezierig verrast zullen worden.  Maar ik ben dan ook een dom  :shaun:

bokkes

Quote from: luuk on January 12, 2017, 07:13:18
Zekers. Al heb ik die prijs van €1999 voor de 55 inch A1 al vaker gelezen hoor.
We gaan het wel zien.
Ben ook benieuwd naar vergelijkingstesten tussen de Sony en de LG.
Bron HiFi.nl , weten het ook niet zeker    - waarschijnlijk -  !!!!!
2017 wordt ook het jaar dat de prijzen van oled tv's waarschijnlijk wat gaan dalen want LG is niet meer de enige fabrikant met oled tv's. Panasonic heeft weer een topmodel aangekondigd en zet waarschijnlijk in op de grotere budgetten, maar Sony komt juist met – waarschijnlijk – betaalbare modellen. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt maar we verwachten dat je het 55-inch model voor ongeveer 2.000 euro kunt aanschaffen.

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

hillie

Goede keuze van Sony. De edge light panelen van Sony (2015-2017) vind ik maar bar slecht; te veel clouding en bleeding is onacceptabel. Je kunt soms pech hebben maar bij Sony zie ik het te vaak.

Kjelt

Ben benieuwd naar de motion flow die is bij Sony altijd top, dat gecombineerd met een LG oled scherm zou wel eens een winnaar kunnen worden.

Robbo

Quote from: Kjelt on February  4, 2017, 18:58:46
Ben benieuwd naar de motion flow die is bij Sony altijd top, dat gecombineerd met een LG oled scherm zou wel eens een winnaar kunnen worden.

Dat hoop ik ook.

Sander Sassen

Ik ga d'r niet op wachten en heb maar een 75" ZD9 gekocht, ik upgrade wel weer over een aantal jaar  :crazy:
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Perfectionist

Quote from: Kjelt on February  4, 2017, 18:58:46
Ben benieuwd naar de motion flow die is bij Sony altijd top, dat gecombineerd met een LG oled scherm zou wel eens een winnaar kunnen worden.

Ook aan het kijken voor een 55 of 65 OLED, en wacht deze schermen idd even af.
Een beter forum begint bij jezelf.

hillie

Quote from: Kjelt on February  4, 2017, 18:58:46
Ben benieuwd naar de motion flow die is bij Sony altijd top, dat gecombineerd met een LG oled scherm zou wel eens een winnaar kunnen worden.

Dat denk ik ook.

Dura

Quote from: Tylerdurden76 on January  7, 2017, 20:27:44
Iemand ervaring met smarthomeonline.nl. Deze winkel presteert het op alle bekende av fora talk of the town te zijn doordat ze de prijzen van de gehele Sony 2017 online hebben staan. Met als klap op de vuurpijl de Sony KD-65A1 a €2.999.

https://www.smarthomeonline.nl/sony-kd-65a1

Hoe legitiem zal dit zijn? Er zijn al mensen die deze tv hebben besteld en ervan uitgaan dat deze winkel aan de verkoopprijs vast zit. De winkel zelf geeft volgens een forumlid op hifi-forum.de aan dat de prijs kloppend is en dat ze deze van Sony heeft ontvangen. Zou een weergaloze stunt zijn als Sony met zo'n lage instapprijs voor een 65" Oled komt, of niet?  ;D

Zal inderdaad een fout geweest zijn, als ik de link nu volgt zie ik 6.999,-
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

8mile

Die link is er nog wel maar als je naar de site gaat en zoekt vind je nergens een Sony OLED. Niemand heeft voorlopig nog een idee wat die Sony OLED TVs nou precies gaan kosten.

Insiders in de USA schatten in dat de 55' $4,000 en de ' 65'' $5,500 daar gaat kosten bij introductie. Gebaseerd op een interview op CES 2017 met een europese Sony baas die aangaf dat de OLED prijs vergelijkbaar met de ZD9 prijs gaat worden.

Robbo

Het lijkt me niet aannemelijk dat Sony OLED panelen gaat inkopen bij LG om vervolgens met hun eigen LED schermen te concurreren. Ik verwacht minimaal LG OLED prijzen.

road rebel

Ze kunnen wel een hoge lanceerprijs hanteren als ze dat willen. Uiteindelijk zullen ze wel LG moeten volgen (en als ik de geruchten mag geloven gaan die weer een stuk lager in 2017).

Fox

Quote from: Robbo on February  5, 2017, 17:51:23
Het lijkt me niet aannemelijk dat Sony OLED panelen gaat inkopen bij LG om vervolgens met hun eigen LED schermen te concurreren. Ik verwacht minimaal LG OLED prijzen.

Hoezo met hun eigen LED schermen concurreren?????

Sony maakt al meer dan 1 decennia zelf geen panelen meer.
Die kopen ze bij Sharp, Samsung (Sony heeft een minderheidsaandeel in een paar Samsung fabriekenen) of LG en bouwen daar een frame om en voorzien die van eigen aansturingssoftware.

8mile