Tidal en MQA

Started by WDitters, December 1, 2016, 10:28:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAmsterdam

En Sion wat is het geworden?

sion

Quote from: RandyAmsterdam on May 13, 2020, 00:12:21
En Sion wat is het geworden?

Zie Post No. 45: BlueSound Node 2 CineMike

Maar mijn bevinding is dus dat de combinatie Node/Hegel zonder MQA beter klinkt dan via de interne DAC van de Node mét MQA. Afhankelijk van je eigen DAC kan het resultaat dus anders zijn ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

RandyAdam

#52
Vraagje... Ik wil een Onkyo streamer kopen die MQA ondersteunt. Hij ondersteunt wel Tidal meer geen Qobuz. Qobuz kan je natuurlijk wel streamen via de ingebouwde audiocast. Maar als je Qobuz Hi Res of Tidal streamt via audiocast ipv in de dedicated app van de streamer, lever je dan in in kwaliteit? Ondersteunt audiocast Hi Res en MQA? En gebruik je bij streamen via bv een telefoon middels audiocast naar de Onkyo wel gebruik van de DAC in de Onkyo?

sion

Quote from: RandyAdam on May 13, 2020, 22:26:18
Vraagje... Ik wil een Onkyo streamer kopen die MQA ondersteunt. Hij ondersteunt wel Tidal meer geen Qobuz. Qobuz kan je natuurlijk wel streamen via de ingebouwde audiocast. Maar als je Qobuz Hi Res of Tidal streamt via audiocast ipv in de dedicated app van de streamer, lever je dan in in kwaliteit? Ondersteunt audiocast Hi Res en MQA? En gebruik je bij streamen via bv een telefoon middels audiocast naar de Onkyo wel gebruik van de DAC in de Onkyo?

Kijk je dan naar de Onkyo NS-6130 of NS-6170 ? Dat leken mij ook interessante apparaten.

Lever je in op audiokwaliteit met audiocast? Ja!
Ondersteund audiocast Hi Res en MQA? Nee!
Gebruik je de onkyo DAC? Ja!

Je bent dus afhankelijk van de dedicated app.
Voor mij was dat dus een reden om toch niet voor deze oplossing te kiezen, want mijn gevoel zegt dat dit Onkyo gebeuren geen mainstream gaat worden ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase