Advies gevraagd Mini DV tape omzetten naar ................ ?

Started by Kjelt, November 30, 2016, 14:45:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Hi ik heb enkele oude MiniDV tapes die ik op de computer heb ingelezen.

Formaat is:
beeldverhouding: 3:4
50Hz ("PAL" 625/50) 720x576, 25fps interlace (aka 576i)
4:2:0 components, 25Mb/s Video Rate
LPCM audio 2ch 16bit 48KHz

Ik wil deze editen en dan exporteren naar een medium dat er vandaag de dag er op een moderne tv nog het beste uit ziet, dus liever geen kwaliteitsverlies.
10 jaar geleden had ik er een dvd van gemaakt en als het puur voor mezelf was geweest had ik er een mediafile van kunnen maken.
Dit is echter bestemd voor iemand die geen mediaspeler heeft, wel een dvd en bluray speler, evt een pc maar ja om die nou aan te sluiten iedere keer als je iemand dat filmpje wil laten zien?

Mijn vraag is dus wat is anno 2016 het meest geschikte export formaat voor dit bronmateriaal ?




Nosferatu

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

CineSmurf

Ik zou er ook een DVD iso van maken. Branden voor degene die een DVD speler heeft. Voor je eigen mediaspeler kan je 'm als MPEG2 bewaren (is het formaat van DVD).
Als je een programma als iMovie of Pinnacle gebruikt, dan kan je eventueel nog wat knippen en plakken en bewaar je het eenvoudig in verschillende formaten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

ok bedankt, ik zat te twijfelen of ik niet iets zou weggooien, mpeg2 10Mb/s is natuurlijk niet helemaal je van het, maar het origineel inderdaad ook niet.

Erik

En een goede converteren gebruiken weet uit mijn tijd van converteren dat er enorme verschillen zaten in output.
Wat ook scheelt is niet de bron maar de scaler chip in TV die van mijn Sony maakt zelfs van slechte low res en blokkige YT clips nog vrij goed beeld. Anderen tonen een uitvergroting van die blokkige beeld wat er dan niet uitziet. Kortom een goede TV scheelt enorm
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill