Zicht op muziek houden met TIDAL

Started by jaaptina, November 27, 2016, 14:22:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaaptina

Ik heb een drie maanden TIDAL HiFi abonnement gekregen bij een Aries Mini. Eigenlijk bevalt dat uitstekend. De muziek klinkt zeker zo goed als wanneer ik van de NAS stream.

Voorheen gaf ik de voorkeur aan kopen en downloaden. Nu overweeg om het TIDAL HiFi abonnement aan te houden en zolang geen albums meer te kopen.

Ik ben echter bang om leuke muziek kwijt te raken. Sommige muziek draai ik maar zo nu en dan. Nu vind ik die terug door in mijn muziek bibliotheek een genre te kiezen en dan tussen artiesten en albums te bladeren. Voor zover ik gezien heb heeft TIDAL geen makkelijke manier om muziek die ik leuk vind op zo'n manier op te slaan, dat ik die makkelijk terug kan vinden.

Hoe lossen jullie dit op?



rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BasB

Ik herken dit probleem, zeker bij mijn overstap van iTunes naar Tidal. Wat ik heb gedaan:
- Alle artiesten die ik in iTunes had staan 'Favoriten' in Tidal (d.m.v. het sterretje)
- Hetzelfde geldt voor alle albums die ik in iTunes had staan
- En weer hetzelfde geldt voor alle losse nummers per album

Op deze manier vind je onder 'My Music' een mooi overzicht van je favoriete artiesten, albums en tracks.

En nieuwe muziek zet ik in een losse playlist. Paar keer uitgebreid luisteren en wanneer ik iets tof vind herhaal ik de stappen hierboven :)

jaaptina

Bedankt voor je reactie. Dat werkt, maar dan krijg je wel een hele grote verzameling favorieten. Ik vind het jammer dat er geen mogelijkheid geboden wordt om sub mapjes te maken in favorieten.
Een andere mogelijkheid zou zijn om playlists te maken op basis van albums in plaats van tracks.