Help Belgacom Bbox 3 Asus Rt 86u

Started by Stef, November 27, 2016, 10:47:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

Hi,

Net verhuisd naar onze gerenoveerde woning en hebben de nodige netwerk bekabeling voorzien. Krijg helaas mijn netwerk niet goed up en running.

Belgacom bbox3 is geinstalleerd in de kelder en van daaruit vertrekken diverse netwerk kabels naar netwerk wcd.

De bedoeling is om de bbox te gebruiken voor digi tv (werkt) en hardwire netwerk (werkt) maar wil mijn ASUS rt86u router op het gelijkvloers aansluiten via wcd en zo gebruik maken van Asus voor wifi signaal.

Hoe sluit ik dit aan?  Van wan poort op bbox 3 naar wan poort Asus?  Wat ik ook probeer... kan niet inloggen op de Asus en Internet icon blijft rood.  Heb reeds een factory reset gebprobeerd.

Alle advies is welkom.

Thanks,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Raphie

Je moet eerst bekabeld direct op de asus inloggen
Dan zet je hem in bridge modus
Wifi instellingen maken en rebooten
En dan stop je de kabel vanuit je modem in de WAN poort
Dan krijgt hij via DHCP een IP van de modem en kan je op dat adres hem verder benaderen.
JBL PRX Power!

Stef

Quote from: Raphie on November 27, 2016, 11:00:47
Je moet eerst bekabeld direct op de asus inloggen
Dan zet je hem in bridge modus
Wifi instellingen maken en rebooten
En dan stop je de kabel vanuit je modem in de WAN poort
Dan krijgt hij via DHCP een IP van de modem en kan je op dat adres hem verder benaderen.

Heel vriendelijk bedankt voor het advies, Raphie.  Moet ik ook belgacom wan naar asus wan gebruiken?  Of eender welke lan poort belgacom naar asus wan ?

Mvg,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Raphie

Vanuit de belgacom Lan naar asus wan
JBL PRX Power!

Stef

Quote from: Raphie on November 27, 2016, 18:37:10
Vanuit de belgacom Lan naar asus wan

:) All up and running Raphie.  Top...na een dagje plaasterwerken in ons huis :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

Hi,

Zit terug met een probleempje ;)  Bovenstaande config werkt nog steeds perfect maar nu wil ik een apple tv bedraad aansluiten op een lan poort van de Belgacom bbox 3 (omdat de netwerk kabel die naar de home cine loopt ook in de kelder waar de bbox staat toekomt).  Wat ik ook maar probeer het lampje van de utp poort op de bbox blijft uit...bbox maakt geen verbinding met de apple tv....reboot routers helpt ook niet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

En opgelost.  De netwerk kabel zat in de WAN poort van de bbox.  Me stupid  :D
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).