MP 1.3 mods voor H3DII zijn binnen !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, April 6, 2004, 10:27:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Na veel te lang wachten zijn ze net op mijn mat geploft.

Had je een bestelling staan mail me dan zsm even.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Yes,
Zeer benieuwd naar de kwaliteit van het beeld met deze MP1.3

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Ik zeg maar niets voordat ik het hele forum over me heen krijg ;D.

Maar even onder ons, dus andere mensen oren dicht.

De kleuren SPATTEN van het scherm af.
Zwart is zwarter.
Beeld is veel cleaner.
En de lightoutput met de 1V jumpers heeft enorm veel meer bite dan de standaard RGBHV output.
maar wat het meeste opvalt, de diepte, man de diepte is waanzinnig je wordt er gewoon ingezogen.

Maar goed, dat is MIJN mening, en MIJN mening alleen.
Ik wacht de andere testen wel af.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz


J.A.F._Doorhof

EERST komen kijken.....
Nogmaals ik schijn dingen vaak enorm te overdrijven ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Quotegeplaatst door: J.A.F._Doorhof 
Voeg citaat toeEERST komen kijken.....
Nogmaals ik schijn dingen vaak enorm te overdrijven .


;D Is dat zo, ik dacht het niet. ;)
Ik heb wel eens resultaat gezien bij je, en ik was echt onderste boven 8)

Mvrgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Daar denken sommige elementen anders over, dus ik ben HEEL voorzichtig geworden, laat andere het woord maar doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Het is maar wat je gewend bent blijkbaar. Ik vindt het er bij frank qua beeld ook altijd uitstekend uit zien. De convergentie besteed hij althans meer aandacht aan dan ik doe.
Ik kijk film, geen convergentie fouten. Dan doen sommige mensen volgens mij wel. Althans ik krijg wel eens commentaar als sommingen mijn projector zien.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

#8
Over beeld kun je lang en breed discussieren, maar chroma fouten (zoals bij de holo3dII) houd in mindere beeldkwalitiet die je gewoon direct kunt zien. Bij dusdanig dure apparatuur (als een Barco, een holo3D enz.) mogen er gewoon geen fouten in zitten.
Zet jij je convergentie op je PJ niet helemaal goed, heb je hetzelfde effect. Ik vind dat niet om aan te zien. Anderen zal het minder opvallen. Als je echter voor je videoprocessor veel geld betaald hebt, valt het al snel flink op ;)

Alles andere is goedpraten van iets dat gewoon (momenteel) niet goed is.

Maar dit gaat al weer de off-topic kant op. Ik hoop vrijdag of zaterdag iets zinnigs te kunnen schrijven over de MP1.3. Na het afstellen van mjjn nieuwe PJ, zal hij namelijk een kritische test ondergaan-;)

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

#9
Michel, met de chroma fouten zijn we bezig, op mijn setup heb ik namelijk echt GEEN last van de fouten.
Reinier is hier laatst geweest en kon ook op PAL geen echte fouten zien.

Het moet dus iets anders zijn dan de hardware alleen.

Ik hoop hier binnenkort tijd te kunnen maken om eens goed te gaan testen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik wil je niet tegenspreken, want ik heb jouw setup nooit gezien.

Ik weet wel dat een andere grote HT liefhebber hier uit de buurt (ook een barco 9 incher) er ook flink last van heeft.

Daarnaast constateerde ik bij de demo van de cine9 van Rob Dingen dat het daar ook best opviel bij PAL video.

Zo erg als op mijn eerder geplaatste foto's heeft echter geen van beide er last van. Als je de convergentie afstelt op deze 'chroma bug', zal het ook best een stuk minder erg zijn.

Ik ga uit van een oplosbare software fout, maar vervelend is het wel dat er nog geen oplossing in het vooruitzicht is en immersive doet alsof er niets aan de hand is (althans voor de buitenwacht).

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Ik 'ken' iemand die nu ook bij immersive werkt (verkoop). Ik heb hem duidelijk verteld dat de chorma bug opgelost moet worden omdat ze anders de complete PAL wereld wel kunnen vergeten.
Ze kunnen dat ook duidelijk op hun eigen forum zien, er zijn mensen met dit probleem genoeg. Dat er dan een paar work arounds zijn is mooi, maar het is natuurlijk erg vreemd dat het na maanden nog niet opgelost is.
Ik kan er overigens wel mee leven, maar het gaat me om het principe. HEt is een beetje onbegrijpelijk dat het er nog in zit.
Als het echt aan de chip lag zou iedere implementatie van de FLI2310 er toch last van moeten hebben.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Dat zie je fout, Immersive werkt er hard aan.
Maar het probleem is dat ook hun volgens mij niet weten wat er aan de hand is.

Wat ik hier ga proberen is een setup te maken met HD-Aux en dan dezelfde zonder.
Het stomme is namelijk dat de mensen met de HD-Aux er minder last of geen last van lijken te hebben als degene met alleen RGBHV het zou niet mogen maar goed.

Ook hoor ik weinig van de mensen met onze Goliaths, daar zitten allemaal MSI mainboards in, mischien dat we daar moeten zoeken, ik zou graag een keer zo een probleem machine hier een paar dagen willen bekijken, ik denk dat ik er dan wel uit kom.

Nogmaals, ik ben zeer gevoelig voor convergentie fouten en irriteer me daar mateloos aan, echter chroma fouten kan ik me op mijn setup totaal niet aan storen, want ik zie ze gewoon niet in de film, alleen met mijn neus op het scherm maar ala dan zie je ze altijd natuurlijk met een CRT ;D.

Ik heb ook gewoon geconvergeert met een grid dus niet met een chroma delay patroon.

Het moet iets simpels zijn lijkt me, waarom anders op de ene setup wel en op de andere niet. Ik gok OF op een MB probleem OF de HD-Aux.
Er zijn bv ook Radeon's geweest die enorme problemen gaven met lipsync op bepaalde systemen en op andere systemen totaal niet.

Heb je je H3DII als eens in een ander slot geprobeert ?
Wat voor voeding gebruik je ?
Heb je voor je HD3DII wel een aparte kabel gepakt van de voeding, dat niet ook een HDD aan die kabel hangt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#13
QuoteIk gok OF op een MB probleem OF de HD-Aux.
Er zijn bv ook Radeon's geweest die enorme problemen gaven met lipsync op bepaalde systemen en op andere systemen totaal niet.

Heb je je H3DII als eens in een ander slot geprobeert ?
Wat voor voeding gebruik je ?
Heb je voor je HD3DII wel een aparte kabel gepakt van de voeding, dat niet ook een HDD aan die kabel hangt.

Mainboard kun je wegstrepen. Ik heb nu al 3 mainboards geprobeerd. Geen MSI overigens maar wel allemaal met intel chipsets.
Als de Holo3D II uitsluitend met een MSI board goed zou werken is dat een grove fout in het design van de 3d II, dus daar geen we maar even niet van uit-;)
Ik gebruik nu een ASUS P4p800we

Alle slots geprobeerd. Geen verschil.

480 watt low noise geprobeerd.
350 watt antec (meen ik) ook geprobeerd. Hetzelfde resultaat.

Aparte kabel voor de voeding, al maakt dat niets uit. De HDD zou ook op een andere kabel storen als die al überhaupt zou storen, daar de verschillenden leads in geen enkele voeding apart ontstoort zijn.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

P.van Schijndel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  8, 2004, 00:19:35

Ook hoor ik weinig van de mensen met onze Goliaths, daar zitten allemaal MSI mainboards in, mischien dat we daar moeten zoeken, ik zou graag een keer zo een probleem machine hier een paar dagen willen bekijken, ik denk dat ik er dan wel uit kom.


Frank,
Ik heb met mijn Goliath flinke fouten;zowel op de dvd747a van pioneer als op sateliet:Ik wil 'm morgen wel brengen,want ik kan dit zo niet aanzien. :-\
Kan je gelijk jouw MP kaart in mijn computer bouwen,dan bestel je voor jezelf weer een nieuwe ;D.
NTSC en WM9 HD daarentegen zijn verslavend goed!





J.A.F._Doorhof

Geen probleem, maar mijn MP mod blijft waar hij is ;D.
Je hebt als het goed is een RGBHV module toch ?

Ik bedoelde trouwens meer de Goliaths met een HD-Aux, mijn excusses voor de onduidelijkheid.

Je mag hem langsbrengen, maar geef me dan wel een weekje de tijd, ik moet het tussendoor doen en ik heb het een beetje druk op dit moment, maar ik kijk er wel voor je naar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Nou eerste indruk is adembenemend. Zwart is nog zwarter. Bjorn was er en die zat erbij en het viel hem meteen ook op.
Verder zijn de kleuren net iets meer, zo veel dat er misschien even opnieuw een calibratie moet gebeuren, maar dat zal wel komen door de 1 volt ouput of zo.

Zeer te spreken over de verbetering.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

shredhead

Hi Frank,

Heb je inmiddels al weer nieuws van Mike Parker?

Ik zou toch erg blij zijn als hij eindelijk weer over de brug zou komen met nieuwe kaarten (en volgens mij ben ik niet de enige...)

Zo niet, dan wil ik graag, met jouw goedvinden uiteraard, hem een mailtje sturen. Want ik heb nu al maanden terug mijzelf opgegeven voor de mp 1.3 mod, maar ik heb nog steeds niets. :-\

Normaal gesproken zou ik dit wel in een gewoon mailtje naar je sturen, maar zoals ik al eerder zei.
Er zijn volgens mij meer mensen die hierop zitten te wachten.

Met vriendelijke groet,

Patrick

p.s geldt de tradeup nog steeds??

J.A.F._Doorhof

Tradeup geldt nog.
Ik krijg totaal geen antwoord van hem, please send a mail :D.
Ik heb er vanavond ook weer één gestuurd, doe het nu wekelijks.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

thanks voor je snelle antwoord!

Fijn om te horen dat de tradeup nog steeds geldt.

Ik ga hem zeker een mail sturen. Ik vind 't belachelijk dat hij niet reageert...
Ik wil nu eindelijk wel een keer mijn mp mod!  ;)

met vriendelijke groet,

Patrick

p.s. Ik hou 't wel netjes uiteraard  ;)

Spacebass

En en en...ik wil ook mijn RGBHV inruilen voor zo'n parker ding  ;D

Reinier merkte dat de Holo output wat minder uitstuurde ... dus....ik wil er ook een  ;D
Maar goed zo te zien lukt het extra bestellen niet echt  :(

J.A.F._Doorhof

Toch wel,
Heb vorige week eindelijk een mail terug gehad en betaald, er komen er 5 binnen (meer had hij er niet).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shredhead

Ja, het is fijn dat hij nu weer nieuwe opstuurt.  ;D
Nu alleen hopen dat hij ze dit keer op tijd opstuurt...

Mvg,

Patrick

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview