Stereo bij Spiky

Started by Spiky, November 16, 2016, 21:22:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spiky

Beste HT'ers,

Ook maar eens een Showcase aangemaakt met daarin mijn tijdelijke stereo setup.

De set uit diverse bij elkaar geplaatste apparaten samengesteld, sommige zijn van "zolder", andere van mijn HT set en de speakers komen uit de slaapkamer.

De bedoeling is dat set zich gaat ontwikkelen naar naar een volwaardige set. Bij dit proces denk ik jullie hulp goed te kunnen gebruiken en alle op- en aan-merking zijn welkom. En ja, ik heb de laatste tijd een aantal ikonen van Showcases hier van de eerste tot de laatste pagina gelezen dus ik heb een idee wat er kan gebeuren. Ik verwacht echter dat de dynamiek in deze set een stuk lager zal liggen als bij velen hier (maar je weet nooit wat de toekomst brengt).

De uitdaging in mijn huis is dat er een lekker ruime kamer beschikbaar is. De tijdelijk uit de slaapkamer vervreemde Dynaudio zuiltjes klinken dan ook erg mager.
Alle apparaten zijn al vele jaren in gebruik en derhalve gedegen ingespeeld.

Voorversterker: oude Onkyo SV 919 THX en een Rotel RC 990 (niet op foto)
Eindversterker: Krell KSA 200
Bronnen: Panasonic BR player, Sonos, Denon DVD (niet op foto)
Luidsprekers: Dynaudio X 32

De Dynaudio zullen op termijn zeker weer naar de slaapkamer verhuizen dus daar moeten zeker een paar andere voor komen.
Deze nieuwe luidsprekers zullen heel wat steviger op hun pootje moeten staan als de X 32 want die zijn nu diverse malen door mijn 3 lieve honden omver gelopen.
De WAF factor speelt hier niet echt, we zagen laatst een paar grote JBL monitoren met grote hoorns erop en mijn vrouw vond het wel een statement, ik kreeg spontaan last van mijn MAF!

Op de foto is de voornamelijk zwarte set niet echt goed te zien, maar het geeft een eerste indruk.





felix01

welkom op het forum :pompom:
nou die krell is toch een ferme eindbak!! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Spiky

Felix01, dank je wel.

De Krell verricht al vele jaren goed werk in Huize Spiky. Hij was ooit gekocht om een paar Infinity's aan te sturen, maar door diverse oorzaken is dat er nooit van gekomen. Hij werd dan ook meestal als versterker voor mijn 2 passive subwoofers in het HT gedeelte ingezet. Ik denk dat hij hier nog goed van pas komen.

Vandaag de Onkyo surround versterker vervangen door de Rotel RC-990bx voorversterker. Dat is een wereld van verschil! Ik denk dat er nog een instelling in de Onkyo niet goed stond want dit is wel een heel groot verschil. Ik weet zeker dat de speakers op large stonden en ook stond hij op source direct, maar zonder afstandbediening en handleiding is deze versterker niet echt eenvoudig in te stellen. Beide liggen samen met de Denon en nog enkele andere apparaten hier zo'n 400km vandaan in opgeborgen.

De set ziet er nu zo uit: