aansluiten Chromecast op Pio 5090

Started by Heidenroosje, December 27, 2016, 11:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heidenroosje

Hallo,

Ik denk dat ik er uit ben, maar voordat ik alles weer van de kant moet halen om aan te sluiten een vraag. Ik heb een Pioneer 5090 Kuro staan en alles (TV, Horizon, BR etc) is aangesloten via een versterker. Deze versterker heeft geen HDMI. In mijn simpelheid dacht ik even snel een Chromecast rechtstreeks aan te sluiten op mijn Pio via de HDMI. Dat werkt wel voor het beeld, maar natuurlijk geen geluid omdat ik deze na de versterker aansluit. Kan ik dan niet mijn digitale audio OUT van de Pio gebruiken om terug te leiden naar mijn versterker en zo de audio van de chromecast werkend krijgen? Dus Chromecast ontvang signaal, deze gaat IN via HDMI (beeld) en audio gaat OUT via optisch naar versterker en heb ik dus ook audio.

Alvast bedankt voor de hulp!

KayaRahnee

Volgmodus aan, zoek zelf ook naar een oplossing.

Chromecast zit hier op HDMI samsung TV.
TV zit via scart naar 2x cinch aan de stereo versterker.
Bij m'n oude phillips TV en zelfde aansluitingen geen probleem, geluid via stereo speakers.
Nu met de Samsung TV wel geluid van de TV zelf naar de speakers, geluid van de Chromecast krijg ik niet gefixt om weer te geven via stereo speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Heidenroosje

Ik denk dat iedereen op kerstvakantie is. :xmas: :xmas: :xmas:
Ik ga wel even knutselen en dan kom ik er zelf achter hoop ik

evilniek

De CC heeft geen optische uitgang, gaat niet werken dus.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HJ

Ja hoor, dat zou prima moeten werken. Je zou zelfs DD moeten krijgen bij netflix.
Anders scart of tulp uit (rood en wit), dan heb je stereo.

Heidenroosje

Quote from: hans. on December 29, 2016, 20:17:50
Ja hoor, dat zou prima moeten werken. Je zou zelfs DD moeten krijgen bij netflix.
Anders scart of tulp uit (rood en wit), dan heb je stereo.
Maar mijn PIO 5090 wel!

Heidenroosje

Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Alles van de kant , maar was de moeite. Werkt perfect zonder problemen!

Heidenroosje

Quote from: Heidenroosje on January  2, 2017, 18:58:45
Maar mijn PIO 5090 wel!
Bedankt Hans. Ik heb het werkend gekregen . Geluid is prima.

HJ