hoe 2e lan op local subnet te zetten?

Started by Raphie, November 6, 2016, 12:45:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik heb een windows network problem en zal het proberen uit te leggen:

- Ik heb thuis een netwerk met een ZIGGO wan verbinding
- De router staat in de meterkast en hier zit mijn Synology NAS en een wired verbinding naar mijn studio op
- de rest van de clients zijn wireless

Nu gebruik ik in mijn studio Artists en een transport van AVID en een SSL SIGMA, deze werken allemaal via bekabeld netwerk.
Ik heb in mij studio een ASUS N66 router in accespoint mode (dus gbit naar de router beneden, printer via lan en een switch naar mijn DAW)
op de DAW switch zitten dan 2x een artist, een transport en een sigma, de DAW zelf en de kabel naar de access point.
so far so good

Maar ik heb nu latency problemen met mijn onboard intel network nic, samen met windows 10, wanneer ik de nic disable loopt alles perfect, wanneer hij aan staat krijg ik periodieke spikes.
maar wanneer ik hem uitschakel, werken mijn AVID en SSL ook niet meer.

wat ik wil:

ik wil eigenlijk dat ik de studio volledig (dus niet port TCP/UDP based, maar compleet) van het internet kan afsluiten, maar wel het lokale LAN intact te houden. (artists, transport, sigma. daw)
maar, wanneer ik wel even snel online moet wil ik dit met een simple actie zonder complete herconfiguratie kunnen doen.

hoe zouden jullie dit aanpakken?
ik kan bij de N66 accespoint als router inzetten en een range geven als bijv 192.168.2.xxx, dan moet ik iedere keer de router in wanneer ik internet nodig heb.
JBL PRX Power!

hifiman

Op de pc in kwestie geen default gateway instellen...

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Geen default gateway? Hij krijgt zijn IP van de router via DHCP
DMZ? Waarom? Dan zet je volgens mij alles juist wijd open :D
JBL PRX Power!

hifiman

Quote from: Raphie on November  6, 2016, 13:39:50
Geen default gateway? Hij krijgt zijn IP van de router via DHCP
Dan stel je toch een vast ip adres in...

Hanky Panky

Als je nu eens een Airport Express in je studio hangt (zonder internetkabel erin) en die als router laat fungeren en alle DHCP zaken laat afwikkelen. Wifi uit op je laptop, laptop bekabeld aansluiten in je studio netwerkje.

Als je daarna toch het www op wil even wifi aan gooien op de laptop om via het Asus accesspoint te surfen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Ja, wifi is een optie, ik heb ook nog een USB3dongle
En zou daar natuurlijk ook gewoon mijn PC en studio apparatuur aan kunnen hangen met een 5 poorts switchje en hun eigen IP range met statische IP's
dan kan ik de onboard lang gewoon via windows uitschakelen en aanzetten wanneer nodig voor updates.
JBL PRX Power!

CZ79

Quote from: Raphie on November  6, 2016, 13:39:50
Geen default gateway? Hij krijgt zijn IP van de router via DHCP
DMZ? Waarom? Dan zet je volgens mij alles juist wijd open :D

Is waar tenzij je achter je DMZ als eerste weer een router oid plaatst om dat te regelen, je hebt dan in ieder geval wel een 'compleet' gescheiden stukje netwerk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Quote from: cz79 on November  6, 2016, 16:37:02
Is waar tenzij je achter je DMZ als eerste weer een router oid plaatst om dat te regelen, je hebt dan in ieder geval wel een 'compleet' gescheiden stukje netwerk
ik volg je niet waarom zou je in vredesnaam iets privé tussen je modem en router zetten

Waar zijn de échte beheerders?
JBL PRX Power!

CZ79

Iets prive? wat bedoel je nu eigenlijk?

Ik heb een DMS thuis voor mijn PC op zolder, maar daartussen heb ik een router puur voor het DMZ, hierin kan ik de portforwardings doen als ik dat zou willen en hier bouw ik een extra security laag. Mijn PC is geheel gescheiden van de rest van het netwerk en draait op een compleet ander subnet (binnen het DMZ dus).

Is maar een optie, ik heb dan volgens mij exact wat jij bedoelt met je vraag in de openingspost
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

"ik wil eigenlijk dat ik de studio volledig (dus niet port TCP/UDP based, maar compleet) van het internet kan afsluiten, maar wel het lokale LAN intact te houden. (artists, transport, sigma. daw)
maar, wanneer ik wel even snel online moet wil ik dit met een simple actie zonder complete herconfiguratie kunnen doen."


Dat kan dan vrij gemakkelijk door je DMZ te activeren/deactiveren, nogmaals het is maar een relatief simpele oplossing maar kan goed werken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

eduard

Gewoon de kabel richting ziggo modem uit de Asus router halen. Dan blijft kantoor lan werken. Als je wilt internetten de kabel terug steken

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk