DIY Tannoy 15 DMT II

Started by Thanatos, November 5, 2016, 11:20:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

#25
  :pompom: Klasse! :pompom:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Xander32



Die vragen wel enige ruimte in de huiskamer. Gaaf 🤘🏻🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

124 CM hoog, 56CM breed en 44CM diep.

Geen kleine jongens  :D

Maar heb al best wat positieve reacties gehad van random bezoekers die niet met audio bezig zijn.

Zodra het kan wil ik een bijpassend audio/tv meubel laten maken.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Dolby

Ik heb ze vanmiddag mogen bewonderen en horen, prachtig!

Mvrgr, Peter

kermy

Ik durf het bijna niet te vragen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Thanatos

#31
Quote from: Dolby on January 14, 2017, 19:06:38
Ik heb ze vanmiddag mogen bewonderen en horen, prachtig!

Mvrgr, Peter


Was gezellig, leuk om te zien dat een beetje DIY gehobby gewaardeerd word ;-)  :D

Quote from: kermy on January 14, 2017, 19:09:16
Ik durf het bijna niet te vragen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Zonder vraag ook geen antwoord mogelijk  :D Nee ze zijn niet te koop, beluisteren kan met koffie  O0

Edit : gelijk maar ff update. Ik heb ze nog exact zo spelen zoals in elkaar gezet. Geen enkele aanpassing gedaan en heb ook niet de kriebel iets te moeten doen.

Klankmatig Tannoy heaven. Na DAC upgrade van Schiit Gungnir naar de Yggdrasil is het helemaal feest. Ik heb mijn Nelson Pass B1 buffer amp afgestoft en deze als voortrap spelen. Voorlopig erg tevreden.

frits marantz


Xander32

Ik zou die combi ook graag een x willen horen :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Wow!!!

Meer heeft het niet nodig!
Wees lief voor jezelf

Thanatos

Quote from: Xander32 on January 14, 2017, 20:09:00
Ik zou die combi ook graag een x willen horen :).

Geef gerust een pm als je eens in de buurt bent  :thumbs-up:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

w00Dy

Ziet er heel goed uit!

Is er een reden waarom de multiplex kops kant gebruikt werd?

Thanatos

#38
Voor het zicht. Ik vind dit mooi om te zien. Beetje op Pennaudio geïnspireerd.

Bijkomend voordeel is de extra stijfheid.



Ik ben er overigens nog steeds blij mee. De reacties van mensen die zijn komen luisteren zijn ook zeer positief.

i2Paq

Ik heb ze pas beluisterd; Wauw!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Vanavond eindelijk eens bij Thanatos gaan luisteren. Met relatief weinig en eenvoudige akoestische maatregelen in een gewone woonkamer valt een hoop te winnen, zo blijkt. Er hingen een paar panelen aan de muren, er stond een grote bank bank met veel kussens en een kleedje. De set blinkt uit in eenvoud; en toch kon gewisseld worden tussen twee voorversterkers: de een klinkt wat kleiner en intiemer en de ander wat grootser en dynamischer. Ik had geen voorkeur. Beetje afhankelijk van het album zou ik kiezen.
Er staat een mooie Raspberry configuratie met aparte voeding, en de eindbak is die van de eenvoudige en niet kostbare soort (dure versterking is niet nodig, zo blijkt opnieuw). De luidsprekers zijn fors en heel zorgvuldig afgewerkt.

En dan het geluid: het filter heeft twee standen: neutraal en 1,5 dB extra in het hoog. Met sommige nummers pakt dat goed uit, bij andere nummers is het net even teveel (yello - waar het wel weer wat 'audiofieler' van werd). Het beeld werd mooi opgebouwd: daar waar nodig breed, diep en met een prima focus. Het is ook groot en hoog genoeg. Het laag wordt niet gecorrigeerd en je zit met je rug tegen een muur, dus dat het ergens ophoopt en over de gehele linie niet heel strak klinkt is niet verwonderlijk. Dynamiek is voldoende aanwezig. Ik vond de klank mooi en er zat rust in het geluid. De resolutie is ook goed. Ik vond het een prima set om naar te luisteren, en Tannoy-liefhebbers moeten beslist eens gaan luisteren bij John.

Ik heb met plezier naar wat nummers van Annie Lennox (Nostalgia), Donald Fagen (The Nightfly) en Todd Terje (Johnny and Mary), Gladys (Midnight Train to Georgia) geluisterd.

John, dank je wel voor de leuke avond! Leuk dat Maz (bij sommigen bekend) ook nog even kwam buurten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

mooie luidsprekers, mooi gemaakt

respect

geniet ervan  :coffee:





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Benco

knap gemaakt , geniet ervan

Thanatos

#43
Thnx!

Ik heb ze nog steeds staan, wegens andere projecten wel te koop. Maar een liefhebber vinden blijkt nogal lastig gezien het formaat  :D

Hier nog een link naar de site van mede Tannoy liefhebber waar nog meer foto's staan : https://www.hilberink.nl/codehans/tannoy149.htm

knubbe

Quote from: Thanatos on July 14, 2019, 11:10:44
Thnx!

Ik heb ze nog steeds staan, wegens andere projecten wel te koop. Maar een liefhebber vinden blijkt nogal lastig gezien het formaat  :D

Hier nog een link naar de site van mede Tannoy liefhebber waar nog meer foto's staan : https://www.hilberink.nl/codehans/tannoy149.htm

Waar staan deze te koop?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Thanatos

Niet actief geadverteerd.

Heb ze op marktplaats aangeboden gehad. Maar daar kwamen meest enkel onzinnige reacties op helaas.

knubbe

Een liefhebber vinden is ook lastig te vinden zonder actief te adverteren :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Thanatos

Maar dat heb ik wel gedaan. Maar die ene liefhebber reageerde niet  :D

Ze moeten niet weg, ergens doodzonde want het speelt echt enorm goed. Maar ze staan al weer een paar maanden in een hoek geschoven wegens ook willen wisselen en andere projecten.

Recent nog een set gelijke 15" drivers gekocht voor een project in een Onken kast..

Benco


Thanatos

Via PM bericht gekregen  :)