Denon AVR4520 center kanaal storing

Started by Trabuca, November 2, 2016, 22:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Trabuca

Mijn drie jaar oude Denon AVR 4520 had gisteren ineens een zachter spelend center kanaal. Uit de tweeter kwam nog wat verstaandbaar geluid maar niet wat het moest wezen, lage tonen waren helemaal verdwenen. Het klonk in vergelijking met de fronts en rears ineens helemaal niet meer vol, alsof je naar een wekkerradio luisterde.

Ik heb eerst de center speaker met front right gewisseld, de luidspreker bleek in orde want het probleem verhuisde niet mee.
Toen heb ik andere Hdmi ingangen geprobeerd, alles klonk slecht. Internetradio deed het ook slecht, dus het leek me ook geen hdmi issue.
Toen heb ik een factory reset gedaan en luidsprekeraansluitingen nagelopen,dat hielp niet.

Vandaag had ik meer tijd en heb ik hem open geschroefd en gezocht naar bolle elco's of andere hitte sporen. Niets geks gezien.
Toen ik de ethernetkabel bij de connector aanraakte merkte in gekraak in het geluid en bij het er uit halen en terugsteken van de ethernetkabel had ik weer normaal geluid. Sindsdien werkt alles weer gelukkig :)

Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? De ethernet poort is onderdeel van een ingebouwde netwerk switch en ik had dit nooit als verdachte ingeschat. Eerder de versterker of hdmi board / hitte probleem (denon kwaaltje). Ik kan gelukkig beter slapen dan gisteren maar het blijft knagen.


Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub