Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Started by master30, November 1, 2016, 21:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2018, 14:56:15
Dan gewoon voor garantie inleveren

Ja dat kan natuurlijk.

Dat langer blazen schijnt normaal te zijn, zoals gezegd collega heeft het ook maar niemand, ook Espon kan het niet uitleggen.
Het probleem nu is dat hij soms, heeeeel soms in storing valt. Dus ben bang wanneer ik hem stuur het probleem niet geconstateerd wordt en ik de beamer retour krijg zonder dat er iets mee gedaan heb.

Maar goed, mocht het nog een keer voorkomen meld ik me direct aan jullie.

Nico111

Ik heb ook precies hetzelfde met een 7300. De tijd bij het blazen varieert en ik kan er geen logica in ontdekken. Nu ook 1 keer een storing gehad dat het stroom eraf moest.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

J.A.F._Doorhof

Het blazen is normaal. Storing niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2018, 17:45:13
Het blazen is normaal.

Lijkt er wel op, maar waarom kan niemand uitleggen wat de reden is? Het is zo random.

ritchard

Hier heel soms bij het opstarten dat ie voluit blaast maar na denk 20 sec. is ie weer heerlijk stil.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

J.A.F._Doorhof

Volgens mij is het een controle cyclus
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolfkampf

Warme lucht afvoer kanaal schoon blazen?
Het filter kun je vervangen/reinigen maar verder kom je zelf niet.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

RonG

Quote from: wolfkampf on January 18, 2018, 07:06:31
Warme lucht afvoer kanaal schoon blazen?
Het filter kun je vervangen/reinigen maar verder kom je zelf niet.

Ja dat idee had ik ook al, maar het staat nergens beschreven en de dealers en zelfs Epson weet het niet.
Het kan dan verder geen kwaad maar icm met heel soms foutmeldingen dmv led indicatie in mijn geval maak ik me soms zorgen als de beamer dat doet, zit dan zo van, zal hij aan gaan? of niet?

wolfkampf

Quote from: RonG on January 18, 2018, 08:20:11
Ja dat idee had ik ook al, maar het staat nergens beschreven en de dealers en zelfs Epson weet het niet.
Het kan dan verder geen kwaad maar icm met heel soms foutmeldingen dmv led indicatie in mijn geval maak ik me soms zorgen als de beamer dat doet, zit dan zo van, zal hij aan gaan? of niet?
Ja snap ik. Gewoon retour afzender
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Dirk

ff een simpele vraag waarop ik het antwoord niet zo meteen kan vinden op het www

hoe hoog is de 9300 zonder voetjes?

ik leg hem straks nl. ondersteboven (omdat mijn scherm erg laag hangt en de PJ tegen het plafond aan zit qua hoogte) op een daarvoor voorziene plank in de kast, exact zoals m'n JVC nu (en de PJ daarvoor) ook ligt.

volgens de specs die ik op de website van Epson zie is hij 193mm hoog, maar dat is vrijwel zeker met de pootjes er in, die ik dus niet gebruik.

de vrije hoogte tot de bovenzijde vd kast is echter net wel of net niet voldoende straks, dus ik wil even weten of ik vooraf de kast (plankhoogte) al moet gaan aanpassen of niet, vandaar m'n specifieke vraag  ;)

als iemand dit ff zou willen nameten, zou dat super zijn!  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

nielvm

Heb het even nagemeten, een pootje is 1cm.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Dirk

hmm...dan zou het nèt moeten passen.
soit, 'k zal het wel ontdekken op het moment dat ik hem erop wil leggen ;D maar dan ga ik iig vooraf nog niks aanpassen

thx voor de moeite !  :worship:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Let aub wel op ruimte om de projector ivm koeling.
Daarnaast zou ik ter bescherming wel pootjes gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

hij heeft voldoende ruimte rondom om lucht aan en af te voeren.
de originele pootjes liggen straks omhoog en gaan dus niets beschermen, maar ik leg onder de PJ -die dus ondersteboven op de uitschuifbare plank komt te liggen- uiteraard wel wat Plastazote LD45 ter bescherming vd behuizing, da's nu bij de RS46 ook zo ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Dat bedoelde ik. Bescherm de behuizing met pootjes.
Typte het niet compleet ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

kleine update...
vanavond de 9300 geïnstalleerd en ik ben echt weggeblazen door de hoge output  :blink:

hij draait hier nu in eco-mode en met de iris half dichtgeknepen anders vind ik het teveel.
misschien denk ik daar bij 't kijken met daglicht straks anders over, maar voor nu is half dicht zeker meer dan voldoende.
daarbij geeft hij nog steeds duidelijk meer licht dan m'n oude JVC in high-lamp mode.

beeldkwaliteit vind ik echt super...alles is imo ook scherper dan op de X35, die toch ook geen misselijk plaatje neerzette, dus ik ben heel erg in m'n nopjes  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

wolfkampf

#616
Ik word ook nog elke keer blij als het klepje weer open schuift  :pompom:
Ik moet trouwens wel elke keer als ik schakel tussen de verschillende beeld instellingen (4k hdr / rec 709) de image enhancement opnieuw aanzetten, standaard staat hij volgens mij op 1. Ik heb hem zelf vanwege mijn ruime kijk afstand op stand 4 staan Kan ik dit ook opslaan?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

nielvm

Ja hoor, gewoon de beeldmodus opslaan met de juiste image enhancement modus. Dan wordt die oo, onthouden.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

RonG

Misschien een hele domme vraag :-[, maar wanneer ik een firmware upgrade uitvoer blijven alle instellingen, ISF kalibratie en geheugenbanken behouden?

maximus79

Quote from: RonG on October 17, 2018, 10:41:48
Misschien een hele domme vraag :-[, maar wanneer ik een firmware upgrade uitvoer blijven alle instellingen, ISF kalibratie en geheugenbanken behouden?

Ja.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG


Annewiek

Hoi Allemaal, ik heb zojuist met M-service gebeld. Dat is de reparatie dienst van Epson in Nederland. Het slecht opstarten probleem is bekend van de TW9000 tot en met de TW9200. In de TW9300(W) zou een andere cinemafilter motor moeten zitten. Mocht je (soms) problemen ervaren met het opstarten, laat er wat aan doen! Elke foutmelding kan worden uitgelezen.

Als hij nog in de garantie zit: bel Epson en die geeft je een reparatie nummer waarmee je hem naar Mservice kan sturen/brengen. Zij repareren hem dan gratis voor je. Als hij niet meer in de garantie zit, dan kun je rechtstreeks met Mservice contact opnemen.

Succes,
ITC Home Theater
Annewiek Doorhof
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

maximus79

Quote from: Annewiek on October 17, 2018, 15:07:53
Hoi Allemaal, ik heb zojuist met M-service gebeld. Dat is de reparatie dienst van Epson in Nederland. Het slecht opstarten probleem is bekend van de TW9000 tot en met de TW9200. In de TW9300(W) zou een andere cinemafilter motor moeten zitten. Mocht je (soms) problemen ervaren met het opstarten, laat er wat aan doen! Elke foutmelding kan worden uitgelezen.

Als hij nog in de garantie zit: bel Epson en die geeft je een reparatie nummer waarmee je hem naar Mservice kan sturen/brengen. Zij repareren hem dan gratis voor je. Als hij niet meer in de garantie zit, dan kun je rechtstreeks met Mservice contact opnemen.

Succes,
ITC Home Theater
Annewiek Doorhof
Hebben we het hier over soms het harde blazen tijdens het opstarten?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG

Het gaat zich in mijn geval om dit.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160341.msg3119488#msg3119488

Ik had het laatst weer en een collega welke ook deze beamer heeft nu ook. Spanning eraf en er weer op en je kunt weer een tijdje vooruit nagelang hoe vaak men de beamer gebruikt.

Hij gaat morgen dus naar Mservice alsook die van de collega gezien zij al aangeven wat de oorzaak zou kunnen zijn zoals Annewiek aangeeft.

maximus79

Quote from: RonG on October 17, 2018, 18:34:22
Het gaat zich in mijn geval om dit.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160341.msg3119488#msg3119488

Ik had het laatst weer en een collega welke ook deze beamer heeft nu ook. Spanning eraf en er weer op en je kunt weer een tijdje vooruit nagelang hoe vaak men de beamer gebruikt.

Hij gaat morgen dus naar Mservice alsook die van de collega gezien zij al aangeven wat de oorzaak zou kunnen zijn zoals Annewiek aangeeft.
Ok balen, ik heb wel soms dat hij lang blaast voir hij aan gaat maar start altijd op......tot nu toe (1500 uur)

Las al eerder op een ander forum dat veel units een voedings probleem hebben.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2