Wat is zo belangrijk aan HDMI 2.x?

Started by WillyP, October 31, 2016, 10:27:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Dag allemaal,

Veel receivers zijn of worden voorzien van de nieuwste HDMI in- en uitgangen. Sommige fabrikanten hebben het daar moeilijk mee: Classé en NAD om er een paar te noemen. De komst van hardware upgrades wordt wel aangekondigd, maar steeds weer uitgesteld.

Ik vraag me alleen af hoe belangrijk het is om de nieuwste HDMI standaards te hebben. Veel Blu-Ray spelers hebben twee HDMI uitgangen, een voor beeldscherm of projector, de ander voor audio naar de AV processor of versterker. Bij UHD is het zelfs voorschrift om te voorzien in twee uitgangen.

Daarmee is het probleem opgelost of zie ik iets over het hoofd? Zijn er echt veel mensen met een wagenpark aan UHD bronnen?

Groet,

WillyP

Mediasluis

#1
HDMI 2.0 is hardwarematig in de apparatuur, niet in de kabel zelf, dus als je een 1.4 High Speed HDMI hebt, kun je er ook de huisige UHD/HDR standaard mee bekijken.
Voor recceivers die nu geen HDMI 2.0 hebben, geld dat ze het UHD/HDR van nu niet kunnen verwerken/begrijpen.
Je kunt dan je audio wel via HDMI versturen naar je receiver, maar het beeld buiten je receiver om rechtstreeks naar je TV en of projector.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Erik

Meer voor 4K beeld in 60hz dacht ik. HDMI 1.x gaat maar tot 30hz dat was even belangrijkste wat me te binnen schiet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill