Macbook Pro 2016/2017

Started by Starred, October 28, 2016, 18:06:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Wel gaaf met die touchbar.
Is de 13" in de 16GB uitvoering voldoende geschikt voor fotobewerking?

VlisChris

Wel gaaf, zo'n uitgebreide openingspost waar enige moeite in is gestoken :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Former member 78

Vind ze bijzonder aan de prijs.

BJF

....en dan moet je nog de nodige verloopjes aanschaffen ook!
NAD M10 V2
Elac FS247

R

Quote from: Starred on October 28, 2016, 18:06:41
Wel gaaf met die touchbar.
Is de 13" in de 16GB uitvoering voldoende geschikt voor fotobewerking?

Dat moet zeker voldoende zijn.

Ik ga waarschijnlijk voor de 15, 512gb. Zit al sinds october 2015 te wachten op de nieuwe repease... ;)

Starred

Quote from: Christiaan S on October 28, 2016, 18:15:48
Wel gaaf, zo'n uitgebreide openingspost waar enige moeite in is gestoken :angel:

Watwil je dan, dat ik alle specs herhaal?

Starred

Quote from: R on October 28, 2016, 20:59:01
Dat moet zeker voldoende zijn.

Ik ga waarschijnlijk voor de 15, 512gb. Zit al sinds october 2015 te wachten op de nieuwe repease... ;)

Is een mooi ding. Wil zelf de 13, net wat kleiner. Twijfel nog om de 512gb te nemen

dennism

Mooie apparaten weer, wel weer een flinke dip in Value for Money helaas daar ze zo maar weer een paar 100 euro duurder zijn dan de voorgaande vergelijkbare modellen, maar dat lijken meer merken momenteel te hebben bij hun High End lijn. Ook jammer dat ze de "oude" generatie Intel CPU's hebben gebruikt en niet de nieuwe generatie die langzaam beschikbaar begint te komen. Niet dat het een enorm verschil is, maar je laat toch een beetje performance en zuinigheid qua verbruik liggen waarvan je eigenlijk verwacht dat High End modellen dit mee zullen pakken.

Ik vraag me wel af of ze niet te snel naar volledig USB-C gaan, nu ga je overal weer verloopjes of hubs voor nodig hebben komt een beetje rommelig over denk ik, zelfs om bijv. een iPhone of iPad aan te sluiten met de standaard kabel. Ik denk dat deels USB-C en een paar normale USB aansluitingen zoals je bij veel andere merken zien handiger was geweest op dit moment.


Pjotr27

Het heeft ook voordelen, een 'oud' model 13 inch gekocht, nieuw met de zwaarste processor en grootste SDD voor 700 onder de Nederlandse adviesprijs. Vooral Engelse aanbieders stunten momenteel aardig ermee. Het enige wat anders is: pond teken ipv euro en andere stekker.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

VlisChris

Quote from: Starred on October 29, 2016, 08:51:45
Watwil je dan, dat ik alle specs herhaal?

Het lijkt me een bar kleine moeite om enige tijd en aandacht te besteden aan een topic ja.
Even fotootje toevoegen. Paar regeltjes over de machine. En iedereen is weer blij.

Niet iedereen die het topic bekijkt weet er al alles vanaf om maar wat te noemen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robinmull112

Quote from: Pjotr27 on October 29, 2016, 12:00:55
Het heeft ook voordelen, een 'oud' model 13 inch gekocht, nieuw met de zwaarste processor en grootste SDD voor 700 onder de Nederlandse adviesprijs. Vooral Engelse aanbieders stunten momenteel aardig ermee. Het enige wat anders is: pond teken ipv euro en andere stekker.

Mag ik vragen waar je die precies hebt gekocht?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

WickedGame


HAL

En als je dan toch bezig bent.....

Pjotr27

Jongens zoek even op zo`n bekende biedsite maar dan met co.uk erachter... Er worden er regelmatig nieuwe aangeboden tussen de 1000 en 1250 pond (voor het duurste model de MF841). Maar je moet wel een aantal dagen kijken voor de beste deal. Vaak kan je nog iets van de prijs afkrijgen door een pm te sturen of een voorstel te doen. Garantie is wereldwijd en let erop dat hij vanuit Engeland wordt verstuurd... Die van mij was inclusief verzendkosten en beschermhoes nog geen 1200 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HAL

EBay dus? Maar het is best handig om dan te weten wie die betrouwbare verkoper is waar jij zaken mee hebt gedaan.

Dirk

ik snap dit soort "maneuvers" eerlijk gezegd nooit zo. :dontgetit:
wat is er nu zo lastig aan om gewoon de naam van desbetreffende verkoper te vermelden.
hij/zij heeft meer omzet en je doet er andere forumleden ook een plezier mee.
btw; er is echt niets aan de hand in dit geval wat tegen de forumregels indruist, zolang je maar niet rechtstreeks naar desbetreffende pagina gaat linken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Pjotr27

Heb ik het over betrouwbaar gehad? Nee mijn leverancier had er drie maar die zijn verkocht. Er staan genoeg andere op. Let op de reviews en betaal met PayPal. En soms een weekje wachten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R

Quote from: Starred on October 29, 2016, 08:53:47
Is een mooi ding. Wil zelf de 13, net wat kleiner. Twijfel nog om de 512gb te nemen

Als het goed is eind november in huis. Aardig pak duiten, maar dan kan ik weer vooruit. Heb ook getwijfeld over de 256/512, had in mijn vorige 256, dat was net te krap.

Starred

Quote from: Christiaan S on October 29, 2016, 12:29:50
Het lijkt me een bar kleine moeite om enige tijd en aandacht te besteden aan een topic ja.
Even fotootje toevoegen. Paar regeltjes over de machine. En iedereen is weer blij.

Niet iedereen die het topic bekijkt weet er al alles vanaf om maar wat te noemen.

Normaal zou ik dat doen, maar dit ding is zo wereldberoemd in heel Nederland dat me dat dit keer echt overbodig leek

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Starred


Martinus

prachtig apparaat, enorme sprong in knikkers.
Met de btw dagen nog een 13" voor "weinig" gekocht, we slaan we ff over... gebruik hem ook niet intensief, no need.
Voor het bij te leggen verschil heb ik maar een ip7+ gekocht :)
............

LocoJ

The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

J.A.F._Doorhof

Apple is helemaal de weg kwijt.

Revolutie van de laptop.... pffff revolutie terug naar 2014 zullen ze bedoelen.

Geen magsafe meer is een fout, de magsafe heeft me verschillende keren flinke schade bespaart
OVERAL convertors voor nodig, en die zijn ook nog flink aan de prijs
Er is een hub/convertor maar die zit op 125.00 en moet je ook weer meeslepen en in het veld werkt dat gewoon niet
Grote touchpad maar waarom? we hadden gehoopt dat je de Apple pencil erop kon gebruiken (dan had ik voor aan gestaan)
Problemen met wifi en USB-c tegelijkertijd
Geen card reader meer.... WTF

ENORME teleurstelling, en enorm aan de prijs.
Als je kijkt wat microsoft net uitgebracht heeft als alternatief van de iMac, dat is revolutie, alleen jammer van de stylus die gewoon erg matig is in vergelijk met bv Wacom, en de puck word slecht ondersteund en werkt omslachtig, MAAR.... dat is een revolutie.

Apple maakt een laptop DUURDER, en 4mm dunner en een paar honderd gram lichter.
Als pro kan me dat echt geen ene bal schelen :D, hij gaat in dezelfde koffer waar al een paar kilo in zit, maar nu moet ik ook een hub en een paar kabels meenemen dus dat gewicht komt er weer bij.

Demo's op grote podiums gaan nu een stuk minder handig.
Menige laptop zal van de stand afvallen omdat iemand aan de voeding trekt (ja dat gebeurt HEEL vaak).
Elke keer een kabeltje voor de HDMI van de projector, een kabeltje voor de camera, een kabeltje voor de Wacom en ooopps alles vol.

Touchbar lijkt leuk maar een pro heeft er weinig aan.
Je wil je ogen op het scherm houden en de touchbar heeft geen tactische feel en is te klein om blind te bedienen.

Maar goed, Apple gelooft er zo in dat........en dat maakt me echt behoorlijk pissig.
De nieuwe update van Final Cut Pro X heeft geen onderkant meer, waar je bv zoomed op de time line etc.
Volgens Apple niet meer nodig want er is een touch strip.

OH JA!!!
waar dan ?
Op mijn MacPro heb ik er geen.
Op de iMacs heb ik ze niet.
Op mijn laptop heb ik hem niet.
Sterker NIEMAND heeft hem nog, over 2 weken heeft een KLEIN Gedeelte van de pro gebruikers de touchstrip, maar grotere producties worden niet op een laptop geëdit maar op een MacPro, dus waar is de touch strip?
Nu moet je elke keer in een menu de zoom optie aanzetten, ERG dom en arrogant.

Verder verschrikkelijk mooie laptop natuurlijk maar ABSOLUUT geen revolutie.
2 jaar geleden was het nog "Koop TB want DAT is de toekomst" dus wij alles op TB gekocht, Black Magic, Harddrives, Externe behuizingen.... en nu...... 2 jaar later..... tja nu maar convertors er tussen pfffff. De revolutie is puur dat alles USB-c is geworden en dat ze een enorme snelle SSD gebruiken, maar dat is geen revolutie.


Apple snapt niet meer wat de pro wil.
Wij willen een supersnelle degelijke laptop met een goed scherm, HDMI, Carddreader, magsafe, minimaal 1USB en TB port en de rest mag best USB-C zijn.
En OF touch in het OS of in ieder geval een optie om de Apple Pencil te gebruiken op die fantastische nieuwe touchpad....

waarom was die eigenlijk zo groot gemaakt?
Komen er gestures met 10 vingers en een teen? want 5 vingers kunnen al op de oude.
Doodzonde van Apple.



Ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren, maar mijn volgende laptop wordt de Wacom Mobile Studio Pro 16.
Dat is tenminste ECHT een revolutie.
Super snel, 96% adobe RGB, ingebouwde wacom Cintiq optie, card reader aan boord etc.
Ook usb-c maar ik heb het daar voor over aangezien ik op alle andere vlakken vooruit ga... alleen windows ....... tja. we zullen zien.

Grootste probleem voor Apple?
Mensen als ik denken normaal niet aan een switch naar Windows. Apple is duurder maar zeker degelijker en beter dan de windows machines voor PRO gebruik. En nee die discussie hoef je niet te voeren, we reizen veel met onze apparatuur en ik ken weinig PC laptops die in extreme omstandigheden goed werken zonder problemen, en het OS is gewoon rocksolid. Dat is wat de pro nodig heeft. Heb een tijd met een Sony Vaio en Microsoft Surface Pro 3 en 4 gereisd en BEIDE gaven de geest onder de zwaardere belastingen en omstandigheden, waar de MBP gewoon doorliep met iets hogere koeling.

Nu veel mensen die ik ken gaan overwegen naar de wacom over te stappen krijg je wel de eerste ervaringen met windows in een dagelijkse workflow, als microsoft slim is en die groep nu gaat aanpakken met de juiste updates etc. (vooral stabiliteit) dan is de kans een stuk makkelijker om geheel over te stappen naar de Mac.

Apple vergeet dat ze door Pro's zo groot zijn geworden, mensen die in film en fotografie werken en daardoor macs zijn gaan gebruiken in films, advertenties, BTS videos etc. dat zijn je influencers die zorgen dat consumenten ook macs gaan gebruiken, en terecht trouwens want het is gewoon een beter systeem en eco systeem, maar het kan ook andersom en ik ben bang dat dit wel eens een HELE harde klap voor Apple kan gaan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"