pronto pro (tsu9600) en z-wave interface (rs232)

Started by diamant, October 25, 2016, 17:25:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

diamant

hoi, ik heb 2x pronto ab's die ik rf bedien met de RFX-9400 en ik heb nog een RFX-9600 liggen voor evt rs323 uitgangen en stuur al heeeeeeel lang alles met x10 aan (al een jaar of 12 zonder problemen gelukkig!) en wil nu overstappen op z-wave met een home controller van bijvoorbeeld vera/zipato/benext enz...

Met de pronto software ben ik heel handig  ;D maar met rs232 (RFX-9600) nog niet zo..... :sneaky2:

Ik vind 2 weg verkeer tussen controller en ab niet belangrijk (geen terugkoppeling nodig op de pronto dat er een lamp brand...dat zie ik ook wel aan de lamp  :blink: )

Ik wil wel de tsu9600+tsu9800 houden! dus niet naar een andere ab, al veel gezocht maar niets kan de pronto vervangen vind ik (hard buttons/top costom./werkt altijd)

Wie heeft dit werkend thuis  :worship: of kan mij helpen met advies voor de koppeling/interface tussen de pronto en de home controller en/of z-wave app.

Al veel op internet zitten zoeken maar alleen maar halve oplossingen gevonden....en dat koste al handen vol geld  :sneaky2:

Alvast bedank mannen!

gr. robin

xynyx

#1
Z-wave stuur je niet aan met rs232. Wel met tcp/ip commando's. Ik had dit draaiend op mijn Pronto. Deed wat het moest doen, maar het was wel een "vies" scriptje.

Ik gebruik Vera. Met deze pagina moet je een heel eind kunnen komen.
http://wiki.micasaverde.com/index.php/Luup_Requests

diamant

#2
Hoi,  zag net vanmiddag een vera met plugin en een keene ir zender/ontvanger...... Dat ga ik proberen...   :clapping:

diamant

#3
opgelost!

Voor iedereen die dit ook eens wil uitproberen:

pronto naar de keene kiram via ir, dan via netwerk naar de vera plus home controller met de keene plugin....redelijk makkelijk!

gr. robin