Nieuwe forum update

Started by J.A.F._Doorhof, April 4, 2004, 12:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the_shadow

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  5, 2004, 10:26:31
Dat hou ik liever zo.
De buttons zijn nu verschrikkelijk klein wat de snelheid ten goede komt, ga ik rood toevoegen worden de buttons weer iets groter.

Wat is me dat nu voor een argument? Ontzeg iedereen dan meteen ook het gebruik van een avatar en maak de banners 50% kleiner.

J.A.F._Doorhof

Kan ook natuurlijk, zeg het maar ;D.

We werken gezamelijk aan een oplossing, maar de buttons van reply, poll etc. blijven zoals ze zijn.

De ICONEN aan het begin van het forum worden wel veranderd, ook daar zijn we mee bezig.

Wees blij dat iedereen inzeg heeft, we doen alles samen met de bezoekers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

the_shadow

Ok, kan je dan even die walgelijke dikke kaders op de indexpagina verwijderen en het lichtgrijs een tikkeltje donkerder maken a.u.b. (zie gewoon 1 groot vlak wit op m'n laptop ;))? Of beter nog: installeer het oude theme zodat alles terug is zoals het was. ;)

J.A.F._Doorhof

De index ziet er hier nu perfect uit om eerlijk te zijn, als ik het donkerder maak dan springt het er veel te veel uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: the_shadow on April  6, 2004, 11:25:36
Ok, kan je dan even die walgelijke dikke kaders op de indexpagina verwijderen...

Mee eens. Een dunner lijntje net als de rest is mooier.

mvg,
Frank

PS. Frank, wordt helemaal gek van ons. Wel tof dat we inspraak hebben, dat maakt het echt ons forum.

the_shadow

De ikoontjes naast de forums zien er al een stuk beter uit nu voor de achtergrondkleur kan misschien best voor het lichtblauw van de forumvakjes gekozen worden i.p.v. de meer donkere tint van de ikonen. Btw, Chello gebruikt blijkbaar een iets lichtere kleur van ikonen die hier wellicht ook beter zou staan.

J.A.F._Doorhof

Je bedoet alles wat nu lichtgrijs is ?
Ofwel waar je de tekst in ziet staan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

the_shadow

Als we nu eens een nieuwe, alles-in-een ITC Group/htforum.nl banner maken om bovenaan het forum te plaatsen? Dat spaart weer wat ruimte bovenaan het forum uit.
Misschien ook de STATISTIEKEN box bovenaan het forum doen verdwijnen; deze staat onderaan immers al.

R

Met de knop met het pijltje kun je die info verbergen.(naast de home knop)

J.A.F._Doorhof

Die box laten verdwijnen scheelt niets, de andere box staat dan uit balans, dat is niet mooi.
De forum banner kan ik niet toevoegen met ITC omdat dit bepaalde mensen tegen het hoofd zal stoten en helemaal weg halen wil ik hem niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hillie

Ik kan maar niet wennen aan het font, het is TE klein en TE proportioneel. Het is vergeleken met de vorige forum nu een achteruitgang. Als ik de font size in IE groter maak dan wordt het lettertype nog slechter. De forum is er niet leuker op geworden.

VlisChris

Ik had net het lettertype op het kleinste staan en toen werden de quotes onleesbaar, maar hij staat nu op de 2na kleinste, en dat is gewoon weer wel goed te lezen :)
Straks een kijken op normaal zoals die eigenlijk altijd wel staat :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  6, 2004, 13:15:16
Die box laten verdwijnen scheelt niets, de andere box staat dan uit balans, dat is niet mooi.

Als je die Zoek/Geavanceerd zoeken regel verwijdert en vervangt door een ZOEK knop (a la Index, Help, enz.), de Statistieken box laat verdwijnen en de Nieuws box even hoog maakt als de Profielinfo box dan staat alles mooi in balans. Het scheelt dan bovendien ook weer een centimeter of twee boven het forum. Kunnen de Index/Help/Profiel/Log uit buttons misschien ook gecentreerd worden?

Quote
De forum banner kan ik niet toevoegen met ITC omdat dit bepaalde mensen tegen het hoofd zal stoten en helemaal weg halen wil ik hem niet.

Kan je hem anders niet naast de ITC Group banner plaatsen? Dat scheelt ook weer twee centimeter.

Btw, verschillende personen hebben om een dunnere lijn rond de verschillende indexoverzichten gevraagd/gesmeekt. Blijkbaar is het niet helemaal duidelijk waarover het gaat; het betreft hier de Lees dit eerst, Home Theater Algemeen en andere kaders.
Btw 2, werd de nieuwe ON  button niet goed bevonden? Heb je hem ueberhaupt al geprobeerd? Of heb je misschien eerst nog een bijhorende OFF button nodig?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

De Nieuw button is een leuk idee, maar:

- lettertype is niet hetzelfde als deze van de andere buttons en heeft bovendien een zwarte schaduw;
- button is niet transparant (witte pixel in de vier hoeken);
- ster dient op zijn minst 2 pixels minder hoog te zijn (vgl. met Index en huis ikoontje).

Mogelijk is het voor sommige mensen verwarrend om overal een Nieuw-knop in menu-item stijl te zien; waarom niet eens louter een ster of een pixie dust achtige reeks van grote en kleine sterren proberen?

Voor wie niet weet wat ik met pixie dust bedoel:



Uiteraard zou het hier wel horizontaal en niet vertikaal moeten. ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

#114
Hebben de mensen die het lettertype te klein vinden wel hun lettertype op gemiddeld staan?

Via Menu -> Beeld -> Lettergrootte

Ik heb namelijk nergens last van hier, prima lettertj al zeg ik het zelf.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roland

#115
Nico van Eigen Huis en Tuin is in de kelder aan het prutsen.

Dan staat de i wel erg dicht op de andere letters...

Tekengrootte heb ik op normaal staan. Al zet ik deze op 'extra klein' is het beter te lezen dan 'normaal' :)

Erik

#116
Typisch, maar zien we wel hetzelfdce op ons scherm?

Op de attement kun je zien wat ik zie. Prima te lezen hier. Nu op een 18 inch lcd scherm (eizo). op 17 inch crt zal dat idd minder zijn.

Zet anders eens je resolutie op 640x480 ;D       :P
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roland

#117
Ik stoor me toch ernstig aan het feit dat de i aan de rechterkant bijna tegen de c, de g, de s, de n aangeplakt zit :) Het ligt ook een beetje aan de letter die volgt hoe goed/makkelijk het te lezen is.

Trouwens lijkt 640 x 480 me geen goed plan op een 22" CRT  ;D

Op 1280 x 1024 (ja 5:4 resolutie, Windows  ::)) is het wel iets minder erg.

Maar goed ... het is te lezen, maar wel een beetje vermoeiend op een gegeven moment :)

Point7

#118
Quote from: hillie on April  7, 2004, 10:40:11
Ik kan maar niet wennen aan het font, het is TE klein en TE proportioneel. Het is vergeleken met de vorige forum nu een achteruitgang. Als ik de font size in IE groter maak dan wordt het lettertype nog slechter. De forum is er niet leuker op geworden.

Raar dat verschillende mensen klagen dat de font niet goed is. Blijkbaar wordt het niet overal hetzelfde weergegeven ?

Het is wel compacter, maar het is groter dan mijn standaard windows font. Het is uitstekend leesbaar op mijn 18" LCD in res. 1280x1024
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Erik

Idd Point7 dat was wat ik eigenlijk moest zeggen. Ik zie eigenlijk ook geen verschil met het vorige font in zowel grootte, dikte, etc. Terwijl ik best een behoorlijke mierenneuker ben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Font is hier ronduit fantastisch.
Ik ben ook niet van plan dat te veranderen, het spijt me.

Johan, wat bedoel je met de buttons ?
Ik dacht dat die nu toch wel in orde zijn ?

Dat kader zal ik morgen eens naar kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  7, 2004, 18:25:44
Font is hier ronduit fantastisch.
Ik ben ook niet van plan dat te veranderen, het spijt me.

Het font valt mee maar wat de spatiering betreft ben ik het eens met de andere klagende forumleden; die is op zijn zachtst gezegd voor verbetering vatbaar.

Quote
Johan, wat bedoel je met de buttons ?
Ik dacht dat die nu toch wel in orde zijn ?

Ik kan persoonlijk wel leven met de huidige buttons maar heb je mijn button al een keer geprobeerd? Hier heb je een A/B vergelijk:

Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Ik vindt de zwarte mooier, geeft meer rust, de witte branden me in de ogen.

De spatieren kan ik zo niet veranderen jammer genoeg.

De dikke lijn op de index heb ik wel al veranderd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  7, 2004, 20:44:14
Ik vindt de zwarte mooier, geeft meer rust, de witte branden me in de ogen.

Grappig. Ik had de omgekeerde indruk; de zwarte branden in mijn ogen en leiden teveel af, de witte zijn meer een met de omgeving, focussen je blik meer op de tekst ernaast en zijn meer rustgevend. Mijn moeder vond de zwarte overigens ook mooier, mijn broer dan weer de witte. Zo zie je maar... smaken verschillen.

Quote
De spatieren kan ik zo niet veranderen jammer genoeg.

Maar ik veronderstel wel dat je dit even kan aankaarten bij SMF? "After changing to the new default theme the character spacing is f***ed up. Fix it!" ;D

Quote
De dikke lijn op de index heb ik wel al veranderd.

Vond je de dikke lijn mooier? ??? (sorry, de gustibus...)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Niet mooier maar ik heb zoveel aan mijn hoofd dat dat me niet was opgevallen.
Kijk het forum is 24 uur per dag on-line, ik ben niet het forum ;D.
Ik heb ook andere dingen te doen, en een lijntje was me nog niet als storend opgevallen.

De spatiering hoort bij het font.

We zullen wel een pol openen over het font.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"