JBL TI10

Started by superleo7, April 3, 2004, 18:44:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

superleo7

Wie heeft ervaring met deze speaker?
Zijn ze moeilijk aan te sturen?
Ik zit aan deze speaker tedenken voor erbij.
Ik denk dat deze speaker goed met populaire muziek om kan gaan en rock. Heb wel eens jbl gehad maar dat was de goedkopere serie.
Heb 1 keer de ti 6 gehoorden vond dit wel goed.
Wat is het verschil tussen deze twee?

blue-eyes

Ik heb ervaring met deze speaker, ik bezit hem namelijk zelf. Martin_M, Garmt, Patrick en Scarp kennen hem daardoor ook.

Ik heb nu even weinig tijd, moet weer een filmpje opzetten, maar ik vind de speaker erg muzikaal. In verhouding met de Ti-k6 is de Ti-K10 minder JBL... JBL is boemerig, nu, dan heb ik nieuws voor je: de Ti-K10 totaal niet! Als de Ti-K6 dat al is ;) . Erg mooi midden en hoog. De speaker is niet moeilijk aan te sturen, maar wat vermogen kan geen kwaad. Ik heb zelf Vincent monoblocken gebruikt en sinds kort stuur ik ze aan met een Mark Levinson. Voor dit geweld met een Rotel EV, en daarvoor met een Denon receiver. Toch beduidend minder. De speaker leeft er wel enorm van op door een goede EV.

Ik weet niet waar je woont? Kom anders gewoon even een uurtje langs. Dat zegt veel meer dan woorden!

De speaker is nu een koopje, eens 7000 euro het paar, nu gespot voor 2000 euro.... Superkoop!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

superleo7

gespot voor 2000 waarzo?
Ik heb ze wel voor 2600 gezien.Dit is ook de rede dat ik nieuwschierig ben.Heb zelf ook nog de B&W CDM 9 NT maar die staan beneden insamenwerking met homecinema.Ook niet verkeert maar die JBL lijkt mij ook wel wat.Dan kan ik deze afwisselen met mijn cls van martinlogan.
Mijn versterker is een passlabs x250 dus verwacht ik eigenlijk ook geen probleem.


blue-eyes

De TIK10's zijn een paar klassen hoger dan je B&W's CDM 9NT. Die mag je vergelijken met een Nautilus 803, maar dan nog iets daarboven schat ik zo.

Voor zulke prijzen moet je naar Dld. 2600 is ook niet verkeerd. Passlabs ken ik alleen van foto's ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GPO

Op internet zijn ze in NL te koop voor 2000 Euro.

groeten,

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

superleo7

welke site?
Kanze niet vinden.

peter 747

2000 euro per stel is niet duur.

Ga ze morgen beluisteren ben erg benieuwd.

Groetjes Peter  :)

blue-eyes

Dan zie ik jullie beiden wel verschijnen!

Let wel, jullie mede forum genoten verwachten altijd een mini reviewtje ;D ;D

p.s. In de sectie Meet and Greet
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Net "even" bezoek gehad van de mannen. Erg gezellig, leerzaam en een bevestiging van mijn eigen ideeen en vermoedens. Moeten meer mensen doen, elkaar opzoeken! Ben benieuwd naar het vervolg......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Hopelijk lezen we hier meer over in ''Meet & greet': Home Theater bezoekjes onder leden'
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

Ik zie je vanavond Eisse...  ;D
Dus die uitnodiging heb ik maar gelijk genomen  O0

Enkel.. ik zal er geen mini-review van schrijven..... Gaat er niet in zitten met de pasen, heb het helaas te druk..

Groet Bjorn

blue-eyes

Quote from: Martin_M on April  8, 2004, 14:16:21
Hopelijk lezen we hier meer over in ''Meet & greet': Home Theater bezoekjes onder leden'

Grappig was dat een aantal zaken bevestigd, herhaald werden. Ik vond met name de Wilsons van Martin erg mooi om te horen. Ik heb het idee dat de Wilson niet extreem van mijn TIKs afwijkt, maar wel alles iets verfijnder, meer diepte en hoogte. En de lage tonen uiteraard. Dat was oa ook de mening van het bezoek. Dezelfde muzikaliteit.

Gezien het prijsverschil is het goed zo ;)



@Bjorn: dat verwacht ik ook niet ;) En ik heb er zin in!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Volgensmij heb ik deze speakers zien staan bij BCC in Almere buiten voor 1500 euro. Het is alleen wel het demo model wat daar staat. Helaas zie je te vaak dat de conussen ingedrukt zijn bij speakers die in dat soort winkels staan.

mvg,
Frank

peter 747

Beste mensen,

Vandaag de jbl bij blue eyes beluisterd. Moet zeggen was boven mijn verwachtingen. Vooral het midden hoog was heel mooi. Geluid stond mooi los van de speaker. Er trad ook geen luistermoeheid op.
Ook was er zo goed als geen kleuring waarneembaar. Misschien heel licht soms in het midlaag, maar was denk ik de ruimte schuldig aan.

Ik was op zoek naar de elac spirit of music, Maar dit wordt nu denk ik nu de jbl.

Groeten Peter

blue-eyes

Peter,

bedoel je deze speaker?

http://www.elac.com/en/products/4pi/spirit.html

Dan heb ik hem vanmiddag nog gezien in een winkel in Lelystad ;D ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BOUBOU

#15
Quote from: Blue-Eyes on April  8, 2004, 18:42:47
Peter,

bedoel je deze speaker?

http://www.elac.com/en/products/4pi/spirit.html

Dan heb ik hem vanmiddag nog gezien in een winkel in Lelystad ;D ;)




Hoeveel kosten die per stuk?
De prijzen van Elac kennende zal dat toch op zijn minst 4800 ps zijn.

MvGr. BOUBOU


Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

superleo7

Hoi hier een kleinverslag van onze luistersessie bij Eisse(bleu eyes)

Na een gast vrij ontvangst en een bak koffie zijn wij even lekker gaan luisteren naar de JBL tik 10.
Nou moet zeggen erg mooie speaker. Het midden hoog had bijna de openheid als mijn Martinlogan CLS.Het laag was mooi strak en van overgangen tussen de eenheden heb ik niks gemerkt. Alles klonk als een geheel.
Het geluids beeld was mooi groot en stond los van de speakers.
Het alle diepste laag was iets te zwak maar dat vond de eigenaar ook en hij zei ook dat hij zijn speakers waarschijnlijk op zijn oude plaats zou terug zetten  daar  het laag dieper door klonk.
Ik kan niets anders zeggen perfect speaker zeker gaan luisteren als je iets nieuws zoek in deze catagorie. Er is meer dan B&W en Dynaudio enz.
Eisse bedankt voor deze leuke ochtend.

blue-eyes

Graag gedaan! Niet alleen leuk dat mensen iets horen, maar doe het ook een beetje voor me zelf ;D

Ben zelf nog erg onervaren met dit soort zaken, veel luisteren is dan het devies. Uiteraard hoort daar dan ook het luisteren naar andere mensen hun mening over je eigen set. Kritiek moet je tegen kunnen, maar dat wil ik graag horen! Tuurlijk klinkt elke set leuk, dat krijg je altijd te horen, maar juist de kritiekpunten, die wil ik graag weten! Bass vind ik idd een probleem. Met de kennis die ik heb denk ik dat dat met name in de acoustiek zit. Maar vanavond kwam er weer iemand langs, weer een kans om wat op te doen!

Bjorn is nu net 10 minuten weg. Bjorn heeft niet 100% intensief geluistert (zijn eigen woorden ;D ), maar genoeg om vele leerzame dingen aan me door te geven. Sommige waren verrassend (soms heb je een heel ander beeld van iets ;) ) sommige redelijk voor de hand liggend of in veel gevallen dezelfde wat ik al wist of dacht.

Dus wederom weer veel geleerd, ook wat randzaken erom heen. Het begrip bass wat beter uitgelegt. Mischien is wat ik zoek al wel aanwezig, of focus ik me niet goed. Iig veel gehoord daarover!

O ja, Bjorn bracht de Rittal powerblock mee, met ingebouwde filter en 10 meter extra LAPP kabel. Tijd voor een extra stroomgroep! Ik heb net wel even snel de audiomeubel en de sub omgewisseld en snel even een stekkertje op de powerblock gezet. Maar vandaag al veel te lang geluisterd, morgen gaan we weer verder!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

peter 747

Blue eyes ,

Misschien heb je het al gezien maar ik heb mijn advertentie op hifi en hear aan gepast.
Dit omdat ik toch wel de jblti10 wil hebben.

Mijn vrouw vond ze ook mooi om te zien.(Niet helemaal onbelangrijk).
Dus ik kijk of er een reactie op komt.

Of iemand moet ze nieuw kunnen leveren voor 3000 euro dan overweeg ik dat.

Groetjes Peter

peter 747

Hallo beste mensen,

Nog een aavulling op mijn vorige reactie. Ik wil ze alleen in de kleur beuken.
Was ik vergeten om te melden.
Sorry.

Groeten Peter  ;)

blue-eyes

3000 euro nieuw lukt zeker. Dat aanbod heb ik een half jaar geleden van een nl. dealer gehad, echter dat was een beperkte voorraad. Ik heb je verteld waar en hoe.

Ik had de advertentie al gezien ja. Ik heb je ook een mailtje gestuurd ;D ;)

Succes! Dan sta ik niet meer alleen........... :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

peter 747

Hallo mensen,

Blue eyes dan zijn er ondertussen al weer twee mensen die deze box waarderen.

En Leo ook om niet te vergeten.

Peter ;)