Nieuwe of 2de hands

Started by darkrunner, October 8, 2016, 20:11:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luuk123456

Goeie aankoop gedaan dus, leuk!
Ik vond de Benq W1070 destijds ook n super beeld geven voor dat geld...

Veel kijkplezier gewenst ...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Mediasluis

Quote from: darkrunner on November  6, 2016, 09:08:04
Gisteren samen met men broer voor hem de Benq W1110s gekocht
Bij zen thuis al een geprobeerd op een witte muur moesten scherm nog ophangen maar was al laat.
Kan maar 1 ding zeggen wow wat een beeld tov de Epson 5900 van die ik heb gehad, viel me op hoeveel diepte het beeld gaf en zwart en wit werden echt goed weergegeven  beeld had echt hoge wow factor had, rainbow hebben we niks van gemerkt.

Achteraf zijn we blij dat we niet voor de €200 duurdere Benq w2000 zijn gegaan, ou iets betere kleuren hebben maar wat die van de w1110s laat zien zijn we toch heel tevreden.
Ben zelfs aan het denken om men Sony plannen op te bergen en me maandag gewoon ook de 1110q te halen.
De W2000 heeft ingebouwd geluid, dat erg verbeterd is t.o.v. andere modellen.
Stel de BenQ af op een Gamma Curve van 2.4 en stel dan wel het zwart en witniveau bij met een DVE disc en je weet niet wat je ziet.
Als je hem ISF kunt kalibreren dan is het helemaal feest.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

#27
Thx voor de tips.
Isf  kalibreren vanaf hoeveel branduren laat je dit best doen op een W1110s.

Vandaag ook zwarte stof gaan halen om de muren en plafond te bekleden kan niet wachten tot hier ook een W1110s staat.

Mediasluis

Als je een projector naderhand wil laten kalibreren, dan zou ik de eerste 100 uur ofzo de lamp even inspelen, tot deze wat meer stabiel is.

Bij donkere scenes kan zo'n BenQ absoluut niet tegen een Sony op hoor.
Als je de omgeving zo goed wil aanpakken, zou ik toch eens komen kijken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

Ga het nu bij de Benq w1110s houden de verbetering  tov de oude Epson is enorm,eens 100 uur erop mag je me verwachten voor een Isf.

Mediasluis

DLP doet het geweldig in de gemiddelde scene's.
Zodra je sci-fi of horror gaat kijken, wil je dieper zwart zien en daar blijft DLP hangen, ook met de Dark Chip 3.
Dit vind ik in de bioscoop al zeer ergerlijk.

Als je tot Januari kunt wachten, dan verkoop ik mijn demo BenQ W7500 voor een leuke prijs.
Deze DLP projector heeft een Iris functie en presteert erg goed.
Zie de review hier:
http://www.mediasluis.nl/review/benq-w7500
Er gaan dan nog wel meer demoprojectors de deur uit, maar die zitten qua prijs boven wat je wilt uitgeven vrees ik.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

Is een Vilo Grey Screen doek een goede keuze?

darkrunner

Heb er nu 6 film opzitten bij men Benq w1110s en wow wat een beeld, bij elke film glimlach ik vanwege de zwartheid en diepte die het beeld geeft heb totaal niet het gevoel dat ik naar een €699 projector aan het kijken ben, ben zelf enorm tevreden over de kleur weergave die vond ik bij men maat zijn hw40 slechter.

Van rainbow geen last dus Dlp is voor mij een goede keuze voor lcd/locs ben je min het dubbel kwijt voor deze kwaliteit de 5900/6600 die ik ermee vergeleken heb kunnen er in ieder geval al niet tegen op, men maat die een hw40 heeft en een nieuwe lamp moet steken was ook al aan het denken om deze te kopen.

Waarom is Dlp eigenlijk zo ondergewaardeerd?

darkrunner


Mediasluis

Als je last hebt van het RBE, dan is er niet naar te kijken. Mijn vrouw behoort tot die groep van 3 a 4% die daar last van heeft.
In de gemiddelde scenes geeft DLP een zeer dynamisch beeld, waar je een echt veel duurdere projector van een ander systeem voor nodig hebt om dit te evenaren.
Ga je naar een sci-Fi film kijken, dan kan DLP niet met de duurdere projectors meekomen en blijft het zwart grijs.
De BenQ W7500 gat dan met z'n Iris systeem wel nog wat verder dan de gemiddelde DLP projector.
Ik had hier toen ook een review over gemaakt hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145438.new#new
BenQ was erg prijs concurrerend, tot de dollar vs Euro negatief kwam te staan.
In Januari gaat mijn demo projector van de BenQ W7500 voor een mooie prijs weg met zo'n 80 uur op de lamp.
Ik kan mij zo voorstellen dat dit erg interessant is.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

Hier ben ik toch zeer tevreden mee.




darkrunner

#36
Deze stond ook nog op men pc,was de eerste film die ik op deze projector had bekeken.
Kijk via Powerdvd 16 momenteel op een i5 3570k pc met een Gtx 660.




Mediasluis

#37
Ja zeker.
Het zwartniveau in een gemiddelde scene is juist heel erg diep.
Bij een sterrenhemel ga je wel de beperking zien, die bij een duurdere projector zeer diep gaat.
Maar ach,... je hebt dit in de bioscoop ook.

Het mooie van een DLP is wel ook, dat het een 1 chip betreft.
Voor het RBE is het minder als je er last van hebt, maar het voordeel is wel dat het er ongelooflijk scherp uitziet, vergeleken met elke andere 3 Chip projector, waarbij de 3 beeldchips over elkaar geconvergeert moeten worden, wat het beeld net iets zachter maakt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

We hadden al schrik bij het aan zetten de eerste keer we kregen toen hem aansprong een soort zwart test scherm de minste beweging met je hoofd of oog geknipper resulteerde is een enorm vervelend kleur spectakel, duurde maar een 10 sec en toen kregen we het beginscherm, erna nooit meer iets ondervonden hiervan ook niet na een reset.

Kan me dus wel inbeelden hoe vervelend rainbow is,maar we hebben er hier verder geen last van.

Kijkend naar de pics waar kan een Isf calibiratie nog verbetering brengen?
Twijfel een beetje om te laten doen omdat ik al zeer tevreden ben met wat ik nu zie.

Ik hoor vaak kleuren echter hou ik niet van felle kleuren.

Richard70…

Quote from: darkrunner on December  4, 2016, 15:28:21
We hadden al schrik bij het aan zetten de eerste keer we kregen toen hem aansprong een soort zwart test scherm de minste beweging met je hoofd of oog geknipper resulteerde is een enorm vervelend kleur spectakel, duurde maar een 10 sec en toen kregen we het beginscherm, erna nooit meer iets ondervonden hiervan ook niet na een reset.

Kan me dus wel inbeelden hoe vervelend rainbow is,maar we hebben er hier verder geen last van.

Kijkend naar de pics waar kan een Isf calibiratie nog verbetering brengen?
Twijfel een beetje om te laten doen omdat ik al zeer tevreden ben met wat ik nu zie.

Ik hoor vaak kleuren echter hou ik niet van felle kleuren.

Dan juist zou je calibratie moeten overwegen
De kleuren worden veel levensechter na calibratie en ook qua zwartwaardes zul je zeker op vooruit gaan
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.