Geen videotheek meer, hoe kijk ik toch blu ray kwaliteit?

Started by niels1962, October 6, 2016, 21:29:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Hallo allemaal. Videotheken gaan bij bosjes dicht, toch ben ik een fervent huurder van Dvd's en uiteraard dan Blu ray. Stel nu dat alle videotheken dicht gaan, hoe kan ik dan toch nog Blu ray content bekijken. Natuurlijk kan ik alle films die ik wil zien gaan kopen maar dat is wat overdreven lijkt me. Kijken vanaf internet lijkt me niet want heb je dan blu ray kwaliteit in beeld en geluid? Het lijkt me toch dat er een alternatief moet zijn? Ik zal toch niet gedwongen worden te gaan downloaden? Wie heeft er ideeen of kan me in de goede richting wijzen?

Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Nico111

Zo ver ik het weet is het kopen of downloaden....
Kaleidescape is een mooi systeem maar erg duur.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Witalik

Quote from: niels1962 on October  6, 2016, 21:29:49
Hallo allemaal. Videotheken gaan bij bosjes dicht, toch ben ik een fervent huurder van Dvd's en uiteraard dan Blu ray. Stel nu dat alle videotheken dicht gaan, hoe kan ik dan toch nog Blu ray content bekijken. Natuurlijk kan ik alle films die ik wil zien gaan kopen maar dat is wat overdreven lijkt me. Kijken vanaf internet lijkt me niet want heb je dan blu ray kwaliteit in beeld en geluid? Het lijkt me toch dat er een alternatief moet zijn? Ik zal toch niet gedwongen worden te gaan downloaden? Wie heeft er ideeen of kan me in de goede richting wijzen?

Groet, Niels.

Maar er zijn toch streaming diensten die 4K aanbieden ook ? Dat is toch wel redelijke kwaliteit ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

snopper

ik heb in Duitsland en Luxemburg een online Bluray verhuurder. Ik huur via hun site de Film, deze komt de volgende dag per post met een retourenvelope. Je kan hier een abonnement nemen en dan kan je 1x per week een film huren. Als er dan een film komt, stuur je met de retour envelop de gekeken film terug. 

Snopper

eduard


niels1962

Oke, thanks voor de reply's. Word dus gewoon kijken wat de minst slechte oplossing word. Of mijn eigen videotheek beginnen.  ;D
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

VincentG

Streamen kan, maar het is compressed. Menig 4K stream kan niet tippen aan kwaliteit van fysieke blu-ray disc (audio en/of beeld toch minder door compressie). Of je het ziet, geen idee. Denk ook maar net aan de eisen die je stelt.
On Demand zou kunnen, maar vind dat nog best prijzig voor een HD film. Voor een fractie meer bezit je het fysieke exemplaar die je meerdere keren kunt kijken.
Nadeel van streaming  diensten als Netflix is dat het aanbod in films beperkt is en films er niet eindeloos op blijven staan. Zeker in NL vind ik het karig. Zijn ook wat alternatieve diensten en wellicht dat die voor films een breder aanbod hebben, al is pay-per-view in verhouding dan wel stukje duurder dan een maand abo bij Netflix.

Met een beetje Googlen kom je wel de nodige diensten tegen en kun je zien wat hun aanbod is. Uiteindelijk heeft alles zijn voor- en nadelen.

Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Sjaak_Banaan

Of gewoon de bluray kopen en hier op het HTforum voor de helft weer verkopen als je 'm zat bent. :)
Win Win!  :pompom:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder