Chromecast Ultra.....

Started by modde239, October 5, 2016, 02:32:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IMWhizzle

Quote from: RonG on December 17, 2016, 21:19:36
Dat zou idd de reden zijn. Ik had de cast ook eens direct op de beamer aangesloten en daar gaf deze idd wel 4k aan echter youtube gaf nog steeds HD zoals in mij screenshot... vreemd.

Vandaag ook mijn oppo 203 gekregen en deze bij deze werd wel via de marantz 4k aangegeven, weet alleen niet wat de beperking van enkel hdmi 2.0 is.

Enkel hdmi 2.0 kan alles behalve beveiligde content in die resolutie weergeven, dus geen HDR Netflix, maar wel ultra HD Netflix bijvoorbeeld.

Welke tv heb je, misschien dat je het direct op de tv kan aansluiten en de audio via optisch? De chromecast ondersteunt geen HD audio bitstreams, dus je hieft geen consessies te doen.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

ErikT595

Heeft iemand enig idee op wat voor snelheid de UTP aansluiting draait van de Chromecast?
Ik kan nergens vinden of dit 100Mbit is of 1000Mbit.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

HereIsTom

Chromecast is 10/100 Mbit/s.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ErikT595

#28
OK, vandaag toch maar de CCU gekocht omdat ik helaas klaar ben met Android in mijn TV.
Dit dus met als doel YouTube in HDR/4K te kunnen kijken via de CCU. HDR op YouTube werkt (nog)niet via de YouTube app in m'n TV dus dat zou meteen mooi meegenomen zijn.
Ook kijk ik regelmatig Netflix en volgens Google zou dat ook allemaal moeten werken op 4K/HDR/5.1 geluid.

Zou moeten werken ja....dus niet...

Met geen mogelijkheid krijg ik de CCU zo werkend dat alles goed werkt. Het is of wél HDR beeld en géén DD5.1 geluid of wél DD5.1 geluid en géén HDR beeldkwaliteit (wel 4K overigens)
Ik heb naar mijn kunnen alles geprobeerd, eerst de CCU in mijn Denon Atmos receiver aangesloten, deze ondersteund de juiste HDMI standaard etc. Via de Denon dus op geen mogelijkheid HDR beeld naar de TV en ook Netflix gaf aan dat Ultra HD het hoogste was en 5.1 audio. Via mijn Mediaspeler werkt HDR wel, dus ik weet zeker dat het niet aan andere hardware ligt.
Toch maar de CCU op de TV aangesloten met de hoop via ARC 5.1 audio terug te kunnen sturen naar mijn Denon. In eerste instantie helemaal geen HDR of 4K beeld en geen 5.1 audio. Een andere HDMI ingang op de TV gepakt en ja toen wél HDR via Netflix en ook de TV sprong meteen over in de HDR modus zoals hij ook doet via mijn Mediaspeler. Dus dat ging nu goed. Alleen gaf Netflix direct aan geen 5.1 audio....
Echt zo teleurstellend dit. Zelfs nog een optische kabel geprobeerd maar nee ook dat mocht niet baten. Instelling op mijn tv nagelopen en andere instellingen geprobeerd ook dat mocht niet baten...
Is het nou zo moeilijk om iets maken wat echt goed werkt??
Mijn 1.5jaar oude 55" Sony TV is ook al stuk geweest, gelukkig nog garantie. E.o.a. printplaat is vervangen van de voeding in de TV, dus niet de adapter. Schijnt vaker voor te komen, ja logisch bij een TV van €2500,-... Ik ben zo teleurgesteld in de huidige kwaliteit van de spullen welke momenteel op de markt zijn...

:(
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

IMWhizzle

Ik heb juist om deze reden bewust nog geen streamer gekocht, omdat ik verwacht dat vanaf volgend jaar betere opties op de markt komen. Ik heb dat nu met Dolby Vision, HDR of Atmos. Het is nu of het een, of het ander. De geruchten zijn dat de Apple TV 4K een update hiervan gaat krijgen.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

ErikT595

Naar die Apple heb ik ook zitten kijken alleen kan die weer geen YouTube video's in HDR afspelen.
Ik vind het maar vreemd dat er niet 1 apparaat is wat alles goed kan anno 2017.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

IMWhizzle

Quote from: ErikT595 on November 12, 2017, 10:46:07
Naar die Apple heb ik ook zitten kijken alleen kan die weer geen YouTube video's in HDR afspelen.
Ik vind het maar vreemd dat er niet 1 apparaat is wat alles goed kan anno 2017.

Ja, echt vreemd inderdaad. Ik zou adviseren even te wachten tot januari volgend jaar. Hopelijk worden er dan nieuwe speeltjes geïntroduceerd.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Sirius666

#32
Quote from: ErikT595 on November 11, 2017, 16:28:01
OK, vandaag toch maar de CCU gekocht omdat ik helaas klaar ben met Android in mijn TV.
Dit dus met als doel YouTube in HDR/4K te kunnen kijken via de CCU. HDR op YouTube werkt (nog)niet via de YouTube app in m'n TV dus dat zou meteen mooi meegenomen zijn.
Ook kijk ik regelmatig Netflix en volgens Google zou dat ook allemaal moeten werken op 4K/HDR/5.1 geluid.

Zou moeten werken ja....dus niet...

Met geen mogelijkheid krijg ik de CCU zo werkend dat alles goed werkt. Het is of wél HDR beeld en géén DD5.1 geluid of wél DD5.1 geluid en géén HDR beeldkwaliteit (wel 4K overigens)
Ik heb naar mijn kunnen alles geprobeerd, eerst de CCU in mijn Denon Atmos receiver aangesloten, deze ondersteund de juiste HDMI standaard etc. Via de Denon dus op geen mogelijkheid HDR beeld naar de TV en ook Netflix gaf aan dat Ultra HD het hoogste was en 5.1 audio. Via mijn Mediaspeler werkt HDR wel, dus ik weet zeker dat het niet aan andere hardware ligt.
Toch maar de CCU op de TV aangesloten met de hoop via ARC 5.1 audio terug te kunnen sturen naar mijn Denon. In eerste instantie helemaal geen HDR of 4K beeld en geen 5.1 audio. Een andere HDMI ingang op de TV gepakt en ja toen wél HDR via Netflix en ook de TV sprong meteen over in de HDR modus zoals hij ook doet via mijn Mediaspeler. Dus dat ging nu goed. Alleen gaf Netflix direct aan geen 5.1 audio....
Echt zo teleurstellend dit. Zelfs nog een optische kabel geprobeerd maar nee ook dat mocht niet baten. Instelling op mijn tv nagelopen en andere instellingen geprobeerd ook dat mocht niet baten...
Is het nou zo moeilijk om iets maken wat echt goed werkt??
Mijn 1.5jaar oude 55" Sony TV is ook al stuk geweest, gelukkig nog garantie. E.o.a. printplaat is vervangen van de voeding in de TV, dus niet de adapter. Schijnt vaker voor te komen, ja logisch bij een TV van €2500,-... Ik ben zo teleurgesteld in de huidige kwaliteit van de spullen welke momenteel op de markt zijn...

:(

Is dit een bekend probleem? Het lijkt mij dat meerdere mensen de CCU op bovenstaande manier wensen te gebruiken. Heb je een andere hdmi kabel geprobeerd? Apart dat de ene hdmi poort zo goed als niets doet en de andere wel.

ErikT595

De kabel tussen m'n Denon en de TV zou goed genoeg moeten zijn. Afspelen via de Mediaspeler via de Denon geeft immers geen problemen.
Ik heb wel meer gehoord dat niet alle HDMI aansluitingen op de diverse TV's HDMI 2.0  etc etc ondersteunen. Dus dat kan wel kloppen. De HDMI aansluiting waar ik de CCU op aan had gesloten van de Denon zou dat wel moeten kunnen. Blijft vreemd dat het helaas niet goed werkt.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.