Fout in advertentie webwinkel

Started by Ziekdope, October 3, 2016, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ziekdope

Ik heb onlangs een product besteld bij een webwinkel, en zij hebben een fout gemaakt in de advertentie, de naam, beschrijving en specificaties, dit kon ik van tevoren niet weten. Ik heb toen een ander, goedkoper product tot 2 maal toe geleverd gekregen. En nu ze bij de derde keer hun fout hebben ingezien, weigeren ze het juiste product te sturen aangezien deze van een hogere prijsklasse is. Het verschil in prijs bedraagt 200 euro, ik ben me bewust van het feit dat als het om een kennelijke fout gaat, bijvoorbeeld een nul of een komma vergeten de webwinkel niet gebonden is het product te versturen. Maar in dit geval zijn er geen fouten van de prijs en gaat het om een aanbieding, waarbij de huidige adviesprijs en de aanbiedingsprijs vermeld waren. Het product is op andere webwinkels te koop voor de huidige adviesprijs. Wat is in dit geval mijn recht?

Even samengevat:
Originele adviesprijs leverancier: 1000 euro
Huidige adviesprijs leverancier: 800 euro
Aanbiedingsprijs: van 800 voor 500 euro
De reden dat deze nu in de aanbieding is, is omdat het product uitgefaseerd wordt.

De originele adviesprijs voor het product dat geleverd is bedraagt wel 800 euro. Verder duidt dus alle informatie aan dat het duurdere product met meer mogelijkheden wordt geleverd.

i2Paq

Is de webwinkel aangelosten bij een Keurmerk?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Ziekdope

#2
Ja, de winkel heeft het thuiswinkel waarborg keurmerk.

Er staat ook duidelijk vermeld dat het uiteindelijk om een korting gaat van ongeveer 40%.

Raphie

Kortingspercentages worden automatisch weergeven is gewoon een functie.
Maar fouten en prijswijzigingen zijn voorbehouden
Bij dit soort fouten hangt het puur van de winkel af of ze nakomen of niet.
Lijkt me sterk dat ze dit niet hebben afgedekt in de algemene leveringsvoorwaarden.
Zal dus van goodwill afhangen, je kan geen nakoming eisen.
JBL PRX Power!