Ground zero

Started by Dawillem, September 28, 2016, 20:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dawillem

Goedenavond,

Na jaren genoten te hebben van 2 p.a. Zelfbouw subkasten,
Wil ik weer eens iets nieuws gaan maken. Nml een actieve sub.

Nu is mijn oog op deze woofer gevallen:

http://www.ground-zero-audio.com/en/products/subwooferchassis/gzrw-15d2.html

De sub zal puur en alleen voor muziek worden gebruikt.
Ik heb ik mijn ouderlijk huis een kamer ter beschikking
Waar ik geregeld met wat vrienden een aantal oude hardcore platen
Uit het stof haal.

Denken jullie dat dit een geschikte sub is?
En hoe is de prijs/kwaliteit?

Uiteraard zoek ik ook een bijpassende versterker module.

Witalik

Voer hem in in Winisd en check het frequency verloop. En of de kast een beetje te doen is , dan kan je bepalen of die geschikt is  8)  :thumbs-up:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Wat kost hij.
Ik zie dat de sq niet zo hoog ligt maar de spl in laagoutput wel.
Dit lijkt me meer een spl subwoofer.

Wat is je budget voor de woofer en moet je de amp nog kopen ?
JL audio is zeer goed voor muziek ,spelen echt superstrak.
Die zouik je eerder aanraden .

yorkie13

Er staan ook regelmatig JL in de markt.

Waarom mensen deze dan weg doen ?

Dirk

om precies dezelfde (zeer uiteenlopende) reden(en) waarom ze andere apparatuur verkopen?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Lambert

Gewoon eens ter overweging...

Ik heb zojuist eens even wat hardcore platen (thunderdome) door een spectrum analyzer gegooid en die houden in de meeste gevallen op bij 50hz, sommige 45hz en een echte uitzondering 40hz. Op zich niet zo gek, want anders zouden die PA systemen ze niet fatsoenlijk ten gehore kunnen brengen op die feestjes. De site van Ground Zero gebruikt een fantastische term, namelijk "SPL Competition". Als het om SPL's gaat in combinatie met een ondergrens van 40hz zou je eens bij de Pro woofers kunnen kijken voor kandidaten.

Voorbeelden met IMO gunstige prijzen:
Beyma 12" 12LX60V2 / 65L / 40hz (119dB)
Beyma 15" 15G40 / 112L / 40hz (122dB)
Beyma 18" 18G550 / 180L / 35hz (125dB)
(lijst is beperkt tot enkele exemplaren die ik zo snel eens heb bekeken)

Ter referentie: Ground Zero 15" GZRW 15D2 / 153L / 22hz  (116dB)

Wel een flinke versterker nodig, maar dat zal je met dergelijke dB's uit 1 woofer niet verbazen.

Heb je een vrijstaand huis?


morca

Wat voor muziek draai je vaak  dawillem.
Ik draai nog wel eens trancemaster maar dat gaat zeker lager als 40 hz.
Rap en r&b ook.

Ik heb me gepoorte sub op ong 40 hz crossoverstaan .
En hoor hem bijna bij elke muziek wel iets tot veel geweld toevoegen.

Die 12 inch beyma zal inhet niet vallen bij de 2e hands jl 12w7 die in de markt staat hier op het forum.

Witalik

Quote from: Lambert on October  2, 2016, 01:06:54
Gewoon eens ter overweging...

Ik heb zojuist eens even wat hardcore platen (thunderdome) door een spectrum analyzer gegooid en die houden in de meeste gevallen op bij 50hz, sommige 45hz en een echte uitzondering 40hz. Op zich niet zo gek, want anders zouden die PA systemen ze niet fatsoenlijk ten gehore kunnen brengen op die feestjes. De site van Ground Zero gebruikt een fantastische term, namelijk "SPL Competition". Als het om SPL's gaat in combinatie met een ondergrens van 40hz zou je eens bij de Pro woofers kunnen kijken voor kandidaten.

Voorbeelden met IMO gunstige prijzen:
Beyma 12" 12LX60V2 / 65L / 40hz (119dB)
Beyma 15" 15G40 / 112L / 40hz (122dB)
Beyma 18" 18G550 / 180L / 35hz (125dB)
(lijst is beperkt tot enkele exemplaren die ik zo snel eens heb bekeken)

Ter referentie: Ground Zero 15" GZRW 15D2 / 153L / 22hz  (116dB)

Wel een flinke versterker nodig, maar dat zal je met dergelijke dB's uit 1 woofer niet verbazen.

Heb je een vrijstaand huis?

Dit is eigenlijk best een goeie , die analyzer. Ik mis dus met hardcore die punch die ik op feesten wel krijg. Maar dat is dus die kick die 45/60Hz aanwezig is en waar ik dus een dip heb :-(   Gebruik je hier een apparaatje voor ?   

Met trance/pop merk ik dan weer wel meer diepte maar die gaan waarschijnlijk ook lager inderdaad.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Quote from: Witalik on October  2, 2016, 11:55:25
Dit is eigenlijk best een goeie , die analyzer. Ik mis dus met hardcore die punch die ik op feesten wel krijg. Maar dat is dus die kick die 45/60Hz aanwezig is en waar ik dus een dip heb :-(   Gebruik je hier een apparaatje voor ?   

Met trance/pop merk ik dan weer wel meer diepte maar die gaan waarschijnlijk ook lager inderdaad.
Die dip komt door je akoestiek of plaatsing.
Niet door de sub of afstelling imo.
Bij mij slaat hij je volop om je oren in die range.

morca

#10
Die groene is de beyma 18 in 180'liter.
Die blauwe jl audio 13w3v3-4 in 42 liter.
Die rode jl audio 12 w7  die in de markt staat in 50 liter

Bijlage volgt nog hij is te groot
Duidelijk te zien welke meer punch geeft bij 40-60 hz lijkt me.....

jossie

Dat valt nog te bezien Morca,

Je hebt ze genormaliseerd op 0 dB in de grafiek. Je kunt het beter vergelijken met 1 watt op 1 meter oid in de software. Mogelijk ligt de groene curve dan ruim boven de andere twee. HT subwoofers hebben een erg laag rendement vanwege de lange slag spoelen. De Beyma is kort met een hoog rendement.

Als TS niet echt sublaag wil (veel excursie kan de Beyma niet maken) maar veel output tussen 40 en 100 Hz is ie misschien beter af met de Beyma oid.

Je zult wel zeker EQ nodig hebben om de curve vlak te trekken.
Omni !

Witalik

Quote from: morca on October  2, 2016, 13:32:23
Die dip komt door je akoestiek of plaatsing.
Niet door de sub of afstelling imo.
Bij mij slaat hij je volop om je oren in die range.

Wie hoor je zeggen dat het door de sub of afstelling komt?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

#13
Quote from: jossie on October  2, 2016, 14:23:28
Dat valt nog te bezien Morca,

Je hebt ze genormaliseerd op 0 dB in de grafiek. Je kunt het beter vergelijken met 1 watt op 1 meter oid in de software. Mogelijk ligt de groene curve dan ruim boven de andere twee. HT subwoofers hebben een erg laag rendement vanwege de lange slag spoelen. De Beyma is kort met een hoog rendement.

Als TS niet echt sublaag wil (veel excursie kan de Beyma niet maken) maar veel output tussen 40 en 100 Hz is ie misschien beter af met de Beyma oid.

Je zult wel zeker EQ nodig hebben om de curve vlak te trekken.
De grafiek lijkt me duidelijk,maar goed als jij denkt van niet.
Ik zal eens zo kijken als jij zegt.

Quote from: Witalik on October  2, 2016, 14:41:28
Wie hoor je zeggen dat het door de sub of afstelling komt?
Oh nu zie ik het je vraagt om die analyzer.

morca

Quote from: jossie on October  2, 2016, 14:23:28
Dat valt nog te bezien Morca,

Je hebt ze genormaliseerd op 0 dB in de grafiek. Je kunt het beter vergelijken met 1 watt op 1 meter oid in de software. Mogelijk ligt de groene curve dan ruim boven de andere twee. HT subwoofers hebben een erg laag rendement vanwege de lange slag spoelen. De Beyma is kort met een hoog rendement.

Als TS niet echt sublaag wil (veel excursie kan de Beyma niet maken) maar veel output tussen 40 en 100 Hz is ie misschien beter af met de Beyma oid.

Je zult wel zeker EQ nodig hebben om de curve vlak te trekken.
Je had gelijk,ik moet hem wel op spl zetten natuurlijk  ;D

Die groene is de beyma 18 in 180'liter.
Die blauwe jl audio 13w3v3-4 in 42 liter.
Die rode jl audio 12 w7  die in de markt staat in 50 liter


jossie

#15
De drivers hebben een rendement verschil van bijna 7 dB.  Dat betekent dat de beyma dezelfde geluidsdruk levert met 20% van het vermogen [emoji41]

Als je de curve wat vlak trekt met een minidsp ben je beter af voor muziek.

De kast is wel ietsje groter [emoji51] maar je zou er ook een BR van kunnen maken, dat helpt.
Omni !

morca

Voor hard spelen ben je idd met die Beyma beter af.
Voor huiskamer level heb ik nog geen sub zo strak ,gelaagd  en snel bassrifjes af horen spelen.
Maar goed ik heb nog nooit een Beyma gehoord dus zal er ook geen uitspraken over doen dan welke beter is voor wat ik beschrijf  ;D

Ik zat wel te slapen,slordig dat ik eerst het verkeerde plaatje poste.
Na jouw post dacht ik meteen .......ik had hem niet op spl staan .

vincneus1

Heeft TS ook een budget aangegeven? Ik heb het gevoel dat zo'n Beyma best prijzig is... Fane heeft ook een paar goeie budget woofers met  een best hoog rendement. Geloof dat dat de sovereign series was

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk