Professionele Audio tbv. Fitness bedrijfsvoering

Started by i2Paq, September 28, 2016, 13:37:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus maar hier  ;)

Het volgende speelt:

Mijn vrouw gaat voor zichzelf beginnen, in dit geval een Fitness voor dames boven een bepaalde leeftijd.

In deze ruimte is het de bedoeling dat er muziek gedraaid wordt in een bepaald ritme zodat de dames hierop actief bewegen met en op apparaten.

Nu ben ik op zoek naar een installatie bestaand uit meerdere luidsprekers, versterker en usb/flas/cd-speler.

Ik begrijp dat er een 100V luidspreker/versterker oplossing is waarbij de luidsprekers achter elkaar geplaatst kunnen worden(?).

Het hoeft geen stereo te zijn aangezien de ruimte/opstelling van de apparaten een cirkel is en wij de speakers boven deze cirkel in het plafond willen plaatsen.

Hiermee bereik je dat de stereo niet hard hoeft te spelen en de muziek alleen op die plek te horen is.

We hebben liever een (goede) gebruikte dan nieuwe gezien de opstartkosten.

Graag jullie input!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

TornadoGo

Kan je iets zeggen over de oppervlakte, eventuele ruimteverdeling en of het om individuele fitness en/of groepslessen gaat?

100v systemen zijn in mijn beleving meer bedoeld voor omroepinstallaties.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

i2Paq

Quote from: TornadoGo on September 28, 2016, 20:51:41
Kan je iets zeggen over de oppervlakte, eventuele ruimteverdeling en of het om individuele fitness en/of groepslessen gaat?

100v systemen zijn in mijn beleving meer bedoeld voor omroepinstallaties.

De oppervlakte zal 80m2 zijn waarboven de speakers komen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

AlphaMale

100v systemen kunnen wel degelijk voor achtergrondmuziek worden gebruikt, maar dan ook letterlijk en alleen op de achtergrond (oa. hotels en restaurants zijn ermee voorzien). Het is volledig mono en het frequentiebereik is beperkt, dus het klinkt extreem vlak. Het systeem is vooral handig bij lange overbruggingen/grote afstanden en dus niet nodig in een ruimte van 80m2.

Mocht je er toch voor kiezen, mijdt dan wel de hoornluidsprekers (die zijn optimaal voor spraak maar niet voor muziek) en ga voor de plafond-inbouwspeakers of gewone opbouw. Qua design moet je ook geen hoge eisen hebben overigens.
Voor het geld ben je waarschijnlijk beter af met een 'normale' set. Genoeg versterkers hebben een A/B/AB schakelaar en kan je 4 luidsprekers op een (stereo-) versterker aansluiten (wel mono uitsturen).
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Raphie

Koop gewoon een setje Behringer 12 inch actief en klaar. Zo spannend is het allemaal niet.
JBL PRX Power!

i2Paq

Quote from: Raphie on September 29, 2016, 11:02:56
Koop gewoon een setje Behringer 12 inch actief en klaar. Zo spannend is het allemaal niet.

Das is een goed idee!

Gewoon 4 stuks welke direct aangestuurd worden vanuit de USB/CD/Flash speler.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

JBL PRX Power!

TornadoGo

Gezien de oppervlakte zou dat ook mijn advies zijn. De goedkopere series van Alto Pro en RCF klinken prima.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

i2Paq

Quote from: Raphie on September 29, 2016, 11:24:11
Yep, 2 zijn waarschijnlijk al voldoende

We willen niet te hard spelen en eea. beter verdeeld hebben.

Dan lijkt 4 mij beter.

Nu nog een degeljke CD/CompactFlash/USB speler met volume regeling.

Iets van American Audio?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: TornadoGo on September 29, 2016, 11:25:50
Gezien de oppervlakte zou dat ook mijn advies zijn. De goedkopere series van Alto Pro en RCF klinken prima.

Ik ga hier zeker ook naar kijken, al lopen die prijzen niet ver uit een.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

TornadoGo

#10
Ik zou in verband met flexibiliteit altijd losse componenten kiezen:
Mixer: http://www.bax-shop.nl/rackmixer-19-inch/denon-professional-dn-410x-rackmixer
Speler: http://www.bax-shop.nl/pro-audio-speler/denon-professional-dn-300c-cd-en-usb-speler

Een dergelijk setje in combinatie met bijvoorbeeld Alto Pro speakers klinkt erg goed voor het geld. Alto Pro (TS-212) heeft een fijne 'HiFi' sound en Denon staat ook bekend om z'n uitstekende geluidskwaliteit. En ik zie dat de mixer zelfs Bluetooth heeft, ideaal om te combineren met bijvoorbeeld Spotify op een tablet. Verschillende playlists maken en gaan. Dan heb je de andere speler ook niet nodig.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

i2Paq

Quote from: TornadoGo on September 29, 2016, 12:24:57
Ik zou in verband met flexibiliteit altijd losse componenten kiezen:
Mixer: http://www.bax-shop.nl/rackmixer-19-inch/denon-professional-dn-410x-rackmixer
Speler: http://www.bax-shop.nl/pro-audio-speler/denon-professional-dn-300c-cd-en-usb-speler

Een dergelijk setje in combinatie met bijvoorbeeld Alto Pro speakers klinkt erg goed voor het geld. Alto Pro (TS-212) heeft een fijne 'HiFi' sound en Denon staat ook bekend om z'n uitstekende geluidskwaliteit. En ik zie dat de mixer zelfs Bluetooth heeft, ideaal om te combineren met bijvoorbeeld Spotify op een tablet. Verschillende playlists maken en gaan. Dan heb je de andere speler ook niet nodig.

Kijk, we komen steeds verder!

Wat ik nu weet is dat men een cd aanlevert met een stem die wat kletst (door de muziek heen). Deze draait dus altijd.
Daarnaast gebruikt men een Spotify playlist die elke week vernieuwd wordt en dus gelijk speelt met de cd.

Wat ik zie bij (sommige) Actieve luidsprekers is dat ik er 2 kan doorschakelen, dat is perfect!

Eigenlijk heb ik een max. 3 kanaals mixer nodig, 1 cd-speler en een bron voor de Spotify.

Nu komt er ook een computer tbv. de ledenregistratie etc. dus wellicht kan die hiervoor dienen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70