Hifi in auto

Started by buizesmurf, September 26, 2016, 14:39:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Onlangs een andere auto gekocht.Een Hyundai.Er is een usb ingang om bv een usb memory stick in te plaatsen en zo muziek af te spelen.
Ik heb zoal velen hier mijn hele cd collectie op een harde schijf staan!Dit in Wav en flac om de beste weergave te bekomen.
Maar wanneer ik deze gewoon overzet op een stick speelt en ziet de speler in de auto deze niet.
Volgens het gebruiksboekje is een van de formaten mp3.
Was mijn vraag.Hoe zet ik het beste de muziek om van mijn harde schijf op een memory stick zonder al of mischien zonder kwaliteitsverlies om naar de usb stick?En hopelijk zonder te omslachtige methoden.
Graag sugesties

VincentG

Gewoon naar 320kbs MP3's omzetten. Betwijfel of je verschil echt gaat horen in een auto. Zijn vaak toch niet voorzien van high-end versterkers/speakers.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

boem

Omzetten naar 320 kbps mp3. In de auto hoor je het verschil met lossless toch niet, tenzij je een hele stille auto hebt met een echt dure installatie. Maar dan kan je autoradio ook wel lossless aan...
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

buizesmurf

Ok bedankt.Hoe doe jedatpractisch?Niet de bedoeling hele albums op de usb stick te zetten maar een aantal nummers.Luister toch op een andere manier in de auto dan thuis.
Gaat dit rechtstreeks of eerst omzetten en dan kopieren naar een stick?
Moet dat met een programma?Ben nogal een leek op dit vlak.

boem

Omzetten met foobar of EAC  audio converter gaat super. Bij foobar wel de lame mp3 encoder installeren.  EAC heeft alles in zich maar ziet er iets minder gelikt uit.
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor