Verlichting scenes icm kodi

Started by skank1, September 23, 2016, 21:53:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Wat wil ik?
Mijn verlichting via kodi/ harmony automatisch starten en pauzeren of uitdoen.
Ik heb thuis een siemens logo systeem voor elektriciteit
Ik heb ook nog wat kaku dingen en een lightmanager mini van jbmedia
ik kijk ook richting philips hue


Wat kan en is nu het eenvoudigste/goedkoopste oplossing

via hue of siemens of kaku

stel dat ik verder wil met die lightmaneger heb ik een lightmanager bridge nodig, maar die is niet meer te verkrijgen?
ik heb begrepen dat voor de addon in kodi, je een webapi nodig hebt om zonder eventghost te kunnen
heeft die lightmanager dit?
of via key mapping?

ik wil zoiezo via die addon cinema experience dit automatisch laten werken, maar het moet ook gewoon in kodi werken wanneer ik op play druk enz

klopt het dat dit zou kunnen indien ik die lightmanager aan een pc hang om zo een webserver te kunnen laten draaien

dit zou enkel gaan op pc, maar niet op een android mediaspeler? die is toch ook een vorm van pc...
zijn er workarounds?

andere oplossingen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

luuk123456

#1
Ik heb de verlichting volledig automatisch werken via kodi, doormiddel van de cm15 Pro van marmitek een interface voor de PC.
Als je dan de x10light Commander plugin in kodi gebruikt, kan je alles wat jij wilt:
Licht dimmen, uit bij play en aan bij stop/pauze.
Duur is dit alles overigens ook niet, ik schat 100-150 euro.
Het hangt ook een beetje af van hoeveel dimmers je wilt gaan gebruiken i.c.m de cm15 interface.
Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

skank1

Terug enkel pc? Het moet ook met android kunnen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Wotnix

Quote from: skank1 on September 24, 2016, 13:48:56
Terug enkel pc? Het moet ook met android kunnen

Hi Skank,

Ben je er al wat verder mee ?
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Niek007

Ik heb dit voor elkaar gekregen met lampen van Hue en de Hue plug-in voor Kodi. Werkt uitstekend, dimmen bij start van de film en lampen weer aan bij pauze of eindigen van de film
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Shoalinmonk

Quote from: NiekS on December  8, 2016, 13:40:02
Ik heb dit voor elkaar gekregen met lampen van Hue en de Hue plug-in voor Kodi. Werkt uitstekend, dimmen bij start van de film en lampen weer aan bij pauze of eindigen van de film
Dat is gaaf zeg.....dat moet ik ook maar eens gaan onderzoeken..
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

papaleo

#6
Ja,dat is ook wel wat voor mij...  :headbanging:

Ik neem aan dat die plug-in ook gewoon met SPMC werkt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Niek007

Ja ik denk het wel, meer info is hier te vinden: http://kodi.wiki/view/Philips_Hue


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Shoalinmonk

Momenteel gebruik ik Logitech Harmony in combinatie met Hue en verschillende activiteiten. Werkt ook goed, maar geen pauze functie. Die functie spreekt mij vooral erg aan....

Leuk mini project voor aanstaand weekend.

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

papaleo

Heb de beide plugins (versie 0.7.2) volgens deze (zie link) tutorial stap voor stap gevolgd en (autom.)geconfigureerd/geïnstalleerd ik zie in de instellingen dat de bridge gevonden is (Bridge IP/Bridge user) so far so good,maar uiteindelijk wanneer ik een film opstart met òf Kodi of met SPMC (heb ze in beide geinstalleerd)  krijg ik rechts onder de bekende fout-popup "X KODI PHILIPS HUE FOUT" dat er een fout is?!


https://www.youtube.com/watch?v=Sa7aKR63uMQ

Wie weet of dat deze software geschikt is voor de Bridge 2.0 want dat is de bridge welk ik gebruikt?



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robert T

Ben zelf ook nog bezig om AV land aan home control te plakken. Er zijn wat open source oplossingen zoals OpenHab Home assistant en Homeseer. Denk dat ik homeseer binnenkort ga testen. Homeseer zou ook moeten integreren in Kodi. Uiteraard kan je met homeseer kaku bedienen.. en nog een aantal andere wireless technieken (Hue ook volgens mij)

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

papaleo

 :pompom: Yep heb het voorelkaar,het werkt!
Op een of andere manier kon kodi toch mijn bridge niet bedienen,na dat ik mijn bridge van het stroom had gehaald en de software opnieuw geïnstalleerd had,kreeg de bridge een ander ID/wachtwoord waardoor er geen conflict meer was.
Na het fine tunen werkt het nu voorbeeldig,voorlopig blijft het voor mij beperkt tot de optie "Theater",met Ambilight ga ik tzt ook nog wel een stoeien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Wotnix

Quote from: Robert T on December  9, 2016, 14:52:15
Ben zelf ook nog bezig om AV land aan home control te plakken. Er zijn wat open source oplossingen zoals OpenHab Home assistant en Homeseer. Denk dat ik homeseer binnenkort ga testen. Homeseer zou ook moeten integreren in Kodi. Uiteraard kan je met homeseer kaku bedienen.. en nog een aantal andere wireless technieken (Hue ook volgens mij)

Homeseer is bij mij weten geen opensource oplossing. Het is een pakket wat je koopt en als je iets extra's wilt, dan wordt dit d.m.v. een plug-in aangeboden. Het is heel goed mogelijk om een plug-ins zelf te schrijven.

Intussen kan ik zeggen dat ik dik een jaar bezig ben in deze materie. Waarbij ik veel opensource en domotica projecten heb geprobeerd.
Als je, zoals ik, geen enkele programmeer ervaring heb, dan is het grote nadeel dat je bij open-source / hobbymatige projecten vaak veel tijd kwijt bent om het draaiend te krijgen.
Wat je wilt is een -out of the box- oplossing met speelruimte, snelheid, makkelijk te bedienen en stabiel.

Ik heb uiteindelijk een test met Homeseer gedaan, waarbij je zonder problemen het spul aan het draaien krijgt en bovendien zeer stabiel.
PC uit en weer aan, resulteert dat het systeem gewoon verder gaat. Heel netjes.
De buitenlampen worden met zon onder en zon onder scene bediend.
Er wordt gekeken wie er thuis is en afhankelijk daarvan worden er voorwaarden gesteld v.w.b. verlichting en ventilatoren.

Ook Kodi (+lampen) kun je vanuit Homeseer laten sturen.  Het hele handige van HS, dat je zelf een tabletbediening kunt maken.
Maar het meest verbaast was ik over de eenvoud van de bediening. En dat het gewoon werkt.






| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Robert T

Het staat er wat onduidelijk maar nee, homeseer is niet opensource, HASS en Openhab wel. Dat is wat ik bedoelde i.e.g.

Vermoed dat ik ook wel een paar maanden bezig ben met de domotica oplossing maar zal dit topic niet hijacken daarvoor :)

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Wotnix

Quote from: Robert T on December 10, 2016, 08:42:05
Het staat er wat onduidelijk maar nee, homeseer is niet opensource, HASS en Openhab wel. Dat is wat ik bedoelde i.e.g.

Vermoed dat ik ook wel een paar maanden bezig ben met de domotica oplossing maar zal dit topic niet hijacken daarvoor :)
^^

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

dexter98

Al sinds jaar en dag werkend hier.

Wel alles Homebrew. Zelfs de dimmer zelf zelf geklust omdat veel (betaalbare) dimmers alleen in stappen kunnen dimmen, te snel faden of zelfs schokkerig dimmen. Niet top voor thuisbios dus.

Eerst via eventghost (toen ik nog kodi onder Windows draaide), daarna via shellscripts en nu een Rpi met custom scripts die 2 kodi players via json rpc in de gaten houdt. Doet nu alle home automation taken.

Voor net iets minder diy zou je kunnen kijken naar domoticz + nodo (https://www.nodo-shop.nl/nl/21-rflink-gateway, hebben geloof ik ook gebouwde versies) voor communicatie USB naar  klikaanklikuit (=kaku). Domoticz heeft geloof ik plug-in voor beiden.

Blijft het tenminste betaalbaar.
En de nieuwe versie van de kaku dimmers (dimt fadend en ook nog vrij soepel) is aanzienlijk beter dan de vorige.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


dexter98

Ooh en dan kun je ook meteen de achtergrond pauze muziek laten starten bij pauze.

Wel gedoe als je passthrough gebruikt, k schakelde mn receiver via seriële en nu ethernet interface naar andere input tijdens de pauze.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk