Velodyne na 17 jaar...

Started by jossie, September 22, 2016, 23:55:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Zo dat is alweer heeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik iets heb gepost, had niet veel te melden vandaar. Maar nu even een dikke sjappoo voor Jos die mijn Velodyne weer nieuw leven heeft ingeblazen. Mijn dd15 had alle drie de problemen in de verstekermodule. De driver was gelukkig wel goed. Volgens Jos was het de oudste die hij onder handen heeft genomen (bouwjaar 2003) maar ook dat is geen probleem gebleken. Het knalt weer als vanouds in het Grindtheater. Misschien moet ik maar een mijn ht topic bijschaven, het ziet er nu wel een beetje anders uit.

Dank Jossie voor de supersnelle reparatie en terugkoppeling op al mijn vragen. echt top!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jossie

Graag gedaan!

De Velo's zijn het nog steeds waard, weinig beters te koop [emoji6]
Omni !

gsuk

ik heb een 2de hands
velodyne spl1200 ultra bj 10-2013

met een gek probleem

als ik hem aan het licht net aansluit
niks aan de hand
maar als ik een subwoofer kabel aansluit tussen mijn anthem receiver en de subwoofer
knippert het display en ook het geluid van de sub!
als ik vervolgens de sub kabel eruit trek dan valt het display uit of blijft normaal branden.

iemand een idee of oplossing?

alvast bedankt

Emile

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine


HTip

Mijn DD18 moet er ook aan geloven. Na vele jaren van trouwe dienst was de output langzaam maar zeker minder geworden. Vandaag afspraak met jossie gemaakt dat mijn plate amp door hem wordt onderzocht en gereviseerd. De amp goed ingepakt en gaat deze week op transport.

Ben erg benieuwd naar het vervolg, maar een keer goed nakijken na 12 jaar kan sowieso geen kwaad.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Komt vast goed Philip ;-)

jossie

Omni !

HTip

Quote from: denoontje on June 13, 2022, 20:37:50
Komt vast goed Philip ;-)
Absoluut! Nog niet eerder meegemaakt. Gisteren opgestuurd. Vanmorgen bezorgd bij jossie en is alweer op weg terug. Gereviseerd en wel. Alle SMD-caps zijn vervangen en alles getest :thumbs-up:

Super werk van jossie weer. Kan niet wachten om de versterker weer in te bouwen.

Dank je Jos! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Quote from: HTip on June 16, 2022, 20:13:52
Absoluut! Nog niet eerder meegemaakt. Gisteren opgestuurd. Vanmorgen bezorgd bij jossie en is alweer op weg terug. Gereviseerd en wel. Alle SMD-caps zijn vervangen en alles getest :thumbs-up:

Super werk van jossie weer. Kan niet wachten om de versterker weer in te bouwen.

Dank je Jos! :worship:

Ik moet dit ook nog doen.... Goed te horen dat het maar steeds goed blijft gaan met die spullen die bij Jossie langs komen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Quote from: blue-eyes on June 16, 2022, 20:19:53
Ik moet dit ook nog doen.... Goed te horen dat het maar steeds goed blijft gaan met die spullen die bij Jossie langs komen ;)
Van wanneer is jouw DD15? Ik heb me altijd gehouden aan het uitzetten, maar toch waren bijna alle SMD-caps aan vervanging toe.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jossie

Quote from: blue-eyes on June 16, 2022, 20:19:53
Ik moet dit ook nog doen.... Goed te horen dat het maar steeds goed blijft gaan met die spullen die bij Jossie langs komen ;)
Als je té lang wacht... ben jij de eerste...
Omni !

jossie

Zo... HTip is afgerond...

Who's next... ?
Omni !

HTip

Quote from: jossie on June 19, 2022, 14:50:35
Zo... HTip is afgerond...

Who's next... ?
Ik ben superblij met je, Jos. Ook je follow-up is uitstekend.

Voor de anderen. Aangezien ik nog niets op het forum had kunnen posten, kreeg ik vanmorgen een berichtje van Jos met de vraag of alles al werkte 8)

Voor het complete verhaal zie mijn topic:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg3574712#msg3574712
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gsuk

Quote from: jossie on June 19, 2022, 14:50:35
Zo... HTip is afgerond...

Who's next... ?
ik
en back plate al ingeleverd

ik duim voor een goed resultaat

[emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Audio-GD

Quote from: jossie on June 21, 2018, 13:28:35
Ik kreeg vandaag een DD15 module onder ogen waar de high level ingangen in gebruik zijn.

Eigenaar zei dat er rook uit de module kwam, nooit eerder iets dergelijks gezien bij Velodyne, maar voor alles een eerste keer.

Tja... wat blijkt na een korte inspectie, de 'high level' ingangen zijn ontworpen met 'normale' versterkers in gedachten. Dat wil zeggen, twee keer signaal via de rode klemmen en twee keer massa via de zwarte (via kleine 100 Ohm weerstandjes). Als je dan een nieuwerwetse gebalanceerde klasse D trap aansluit fikken de high level ingangen op de print uit. En natuurlijk ook meteen goed, niet te herstellen...
Of een normale versterker in bridge mode; zelfde probleem (!)

Ik heb er het ontwerp van de 'plus' ook even op na gekeken, die hebben dit fenomeen ook...

LET OP! Overleg goed met de dealer voordat je je Velodyne high level aansluit op een nieuwe versterker (!) De zwarte klemmen van de high level ingangen liggen aan massa.



Nog een kleine nabrander... op de voorprint zitten de bekende CS SMD condensatoren die we eerder slechts in een periode rond 2006 terugvonden. Even snel gemeten vind ik er zo meerdere die geen condensator meer zijn...  Ai... heb je een DD uit de periode juni 2010 is het raadzaam om de module na te (laten) kijken. Waarom? lees dit topic even vanaf het begin.

Nog een plaatje erbij voor de visueel geïnteresseerden, altijd geinig

Hoi, is dat met die speaker aansluiting ook nog zo bij de DD plus serie?
Ik heb een DD12 plus uit 2019 gekocht en krijg hem dinsdag binnen.
Nu zit ik te twijfelen tussen aansturen via de high level speaker connectors of via XLR

Ik heb een volledig gebalanceerde klasse A eindversterker dus de - speakeruitgang ligt niet aan massa
Dan toch maar via XLR voor de zekerheid?

Eric
Hifi Rose RS150B, Audio-GD HE-1 Pre amp, Audio-GD Master 3A Power amp, Pannde PD-6 multi player, Dali Epicon 6 glossy black.

jossie

Het antwoord staat al in de quote in je eigen post [emoji6]

Maar vooruit dan: XLR of tulp, niet high level aansluiten op jouw versterker (!)
Omni !

Audio-GD

Quote from: jossie on September 24, 2022, 20:44:35
Het antwoord staat al in de quote in je eigen post [emoji6]

Maar vooruit dan: XLR of tulp, niet high level aansluiten op jouw versterker (!)



Ik heb er het ontwerp van de 'plus' ook even op na gekeken, die hebben dit fenomeen ook...

Overheen gelezen :-)
Maar toch bedankt! Het wordt XLR
Hifi Rose RS150B, Audio-GD HE-1 Pre amp, Audio-GD Master 3A Power amp, Pannde PD-6 multi player, Dali Epicon 6 glossy black.

Joost V.

Jos bedankt voor de reparatie van mijn Velodyne SPL1000 Ultra. Niemand krijgt het gemaakt, Jos die regelt het. Levert geweldig vakwerk. jos bedankt!
Dynaudio Contour 60 - Hegel H360 - Volumio Primo

blue-eyes

Quote from: blue-eyes on June 16, 2022, 20:19:53Ik moet dit ook nog doen.... Goed te horen dat het maar steeds goed blijft gaan met die spullen die bij Jossie langs komen ;)


Even kort - complimenten voor Jossie, module onder handen genomen en weer in gebruik!


Thx!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Quote from: Joost V. on January 30, 2023, 11:20:46Jos bedankt voor de reparatie van mijn Velodyne SPL1000 Ultra. Niemand krijgt het gemaakt, Jos die regelt het. Levert geweldig vakwerk. jos bedankt!
wat was er mis (hebb ook 2 ultra's😬)

jossie

Het waren er ook twee, een 800 en een 1000 als ik het goed herinner. Lastige fouten die je niet gemakkelijk gaat vinden op nauwelijks belaste onderdelen. Pech dus, maar als ze vaker gaan komen, mogelijk van pech naar typisch...  ;)
Omni !

jossie

Quote from: gsuk on June  9, 2022, 18:48:38ik heb een 2de hands
velodyne spl1200 ultra bj 10-2013

met een gek probleem

als ik hem aan het licht net aansluit
niks aan de hand
maar als ik een subwoofer kabel aansluit tussen mijn anthem receiver en de subwoofer
knippert het display en ook het geluid van de sub!
als ik vervolgens de sub kabel eruit trek dan valt het display uit of blijft normaal branden.

iemand een idee of oplossing?

alvast bedankt

Emile

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk



Emile heeft een tijd terug deze module bij mij gebracht en ik heb 'm onderzocht: niets vreemds te vinden. Emile 'm weer opgehaald en thuis weer hetzelfde probleem... hij heeft uiteindelijk zelf de oorzaak gevonden, ik meen de power adapter van een modem oid. Ik meld het nog maar even omdat ik via marktplaats een storing kreeg aangemeld die de gebruiker gelukkig al had opgelost voordat de module bij mij was: de adapter van de streamer veroorzaakte vergelijkbare problemen.

Blijkbaar hebben (oudere) spl's mogelijk last van storende (wellicht defecte) adapters, doe er uw voordeel mee  ;)  ;)
Omni !

riwi

#322
Ik heb de backplate er ook afgehaald en staat klaar om naar Jossie verstuurd te worden.

Ik had van Kjelt de tip om na de 12 schoeven langs de rand er uit te halen, om 1 van de 3 Torx eruit te halen en daar een langere M3 in te schroeven (zie foto). Daarna heb je goed houvast om aan deze schroef te trekken met een tang. Dan komt de backplate vrij makkelijk los.



Mijn Velo uit 2008 rommelde als er geen signaal op stond (soms). Deed het verder nog wel (dwz er kwamen zware bassen uit) maar heb hem al een poos niet gemeten.
Hopelijk kan Jossie hem repareren.


Teejoo

Quote from: riwi on April 22, 2023, 13:57:49Ik heb de backplate er ook afgehaald en staat klaar om naar Jossie verstuurd te worden.

Ik had van Kjelt de tip om na de 12 schoeven langs de rand er uit te halen, om 1 van de 3 Torx eruit te halen en daar een langere M3 in te schroeven (zie foto). Daarna heb je goed houvast om aan deze schroef te trekken met een tang. Dan komt de backplate vrij makkelijk los.



Mijn Velo uit 2008 rommelde als er geen signaal op stond (soms). Deed het verder nog wel (dwz er kwamen zware bassen uit) maar heb hem al een poos niet gemeten.
Hopelijk kan Jossie hem repareren.


Ik had exact hetzelfde. Dacht in eerste instantie dat het de wind was.. ::)

riwi

#324
En de sub is weer terug in elkaar gezet. Jossie bedankt voor de snelle en goede service.

Ik moet wel even weer een aantal zaken instellen.
Ik denk eerst de DD15 kwa grafiek een beetje recht met de meet mic. en de velo sweep toon. En daarna de Dirac van de Arcam er overheen. Ik geloof dat Bjorn toen eens zei dat de Eq van de Dd15 uit moest en dan Dirac alle correctie laten doen. Ik zal er komend weekend weer eens mee spelen.

En ik heb tegenwoordig van de homewizard dingen waar je stopcontacten mee kan meten en schakelen. Dus ik denk dat ik er daarvan 1 tussen de Velo zet zodat ik hem met de telefoon makkelijk uit en aan kan zetten.