Velodyne na 17 jaar...

Started by jossie, September 22, 2016, 23:55:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: jossie on December 28, 2019, 11:41:57
Wie koopt er nou ook een 15"sub  :dozingoff: 
^^ Precies een sub is geen sub, daarom heb ik er ook twee,
of bedoelde je dat niet?  :D

alexeiboris

Zometeen eerst even kijken of ik de meetmicrofoon even aan kan sluiten en een snelle meting doen met de kef lsx aangekoppeld... moet wel even kijken hoe ik het sweepsignaal uit de dd15 naar de lsx krijg... had gisteren de boel even via mijn DVDO VP50 scaler lopen, dus daar ging stereo + svideo vanaf de sub in, dan via hdmi naar de tv, en via de tv via spdif terug naar de LSX maar dat werkte voor geen meter... zou moeten werken lijkt me, maar ik probeer zometeen wel even of ik het signaal van de sub met een tulp naar cinch verloopje, direct in de aux van de lsx kan prikken.

jossie

Quote from: Kjelt on December 28, 2019, 12:19:30
^^ Precies een sub is geen sub, daarom heb ik er ook twee,
of bedoelde je dat niet?  :D

Precies, twee keer zoveel onderdelen, twee keer zoveel storingen. Hoe moeilijk is dat  :D

Net als mensen met laser projectors, vééél te veel onderdelen, zou ik nooit doen. Ik ga weer dia's draaien op zaterdagavond voor de buurt.
Omni !

Kjelt

Quote from: jossie on December 28, 2019, 12:43:21
Ik ga weer dia's draaien op zaterdagavond voor de buurt.
Maar dan wel zonder lamp he? Die 24V 400W lampen sprongen altijd binnen de veertig uur  :)

jossie

Quote from: Kjelt on December 28, 2019, 12:49:12
Maar dan wel zonder lamp he? Die 24V 400W lampen sprongen altijd binnen de veertig uur  :)

Oh... het gaat niet om de lamp, als er voldoende drank is gaat de avond gewoon verder. Je hebt gelijk, gewoon een avond voor de buurt zonder dia's is beter.
Omni !

Achiel

Mijn JL-audio sub had al een tijd wat last van volumeknop problemen. Op een Canadees audio forum gelezen waarschijnlijk door slechte condensators. Vanmiddag de tijd gevonden hem open te schroeven en heb er op het zicht al 2 gevonden. Doe je ook JL amps Jossie? Zal ook een pm sturen. Foto's kan ik ook posten als daar behoefte aan is.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jossie

Ja hoor, zal wel lukken. Heb je een link naar het verhaal over de oorzaak? Welk type is het?
Omni !

Achiel

#257
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jossie

Ik had het al gezien. Foto's ontvangen.
Omni !

jossie

Zo dan!

Dat is een fraaie module. Netjes gemaakt, afgeschermd met behuizing. De defecte caps hebben echter niks met de volumeregeling te maken... Na wat speurwerk uiteraard wat meer gehemelde condensatoren gevonden. Printen zijn goed te demonteren, dat scheelt maar toch wel een paar uur bezig geweest.

Tot 700 Watt continu power nagemeten op 7 Ohm, ziet er goed uit, Klasse D uiteraard, SMPS voeding, compact, nette standby voeding die max 0,5 watt trekt dus de stekker hoeft er niet uit, ook nergens warmteschade (verkleuring) op de printen...

Je kunt volgens mij weer jaren vooruit Achiel! Hij is onderweg...
Omni !

Achiel

Benieuwd hoe hij het straks weer doet, misschien dat ik hem wel verkoop, mijn trouwe Rel Q50 doet het bovenverwachting goed  ;D
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jossie

Quote from: Achiel on February 11, 2020, 22:55:40
Benieuwd hoe hij het straks weer doet, misschien dat ik hem wel verkoop, mijn trouwe Rel Q50 doet het bovenverwachting goed  ;D

Muziek zal zeker lukken, HT geweld is de slag te kort. Je kunt ze ook allebei inzetten wellicht?
Omni !

Achiel

Is voor muziek bedoeld, het tv geluid gaat ook wel over de set en das voor mij meer dan voldoende. Geluid is gewoon strak, maar geen superharde aardbevingen nee. Max uitslag is toch 30mm van de woofer hoor.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jossie

Denk je?    ::)

Q50, 50 Watt... 3 mm lijkt me waarschijnkijker...

Maar een mooi videootje doet wonderen om me te overtuigen  :D
Omni !

Achiel

Quote from: jossie on February 12, 2020, 14:27:15
Denk je?    ::)

Q50, 50 Watt... 3 mm lijkt me waarschijnkijker...

Maar een mooi videootje doet wonderen om me te overtuigen  :D

Had het over mijn JL-e112 die ik normaal gebruik  ;D misverstandje.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mario D

Quote from: Achiel on February 12, 2020, 15:41:06
Had het over mijn JL-e112 die ik normaal gebruik  ;D misverstandje.

Hoe oud is jouw E112 Achiel.?
Bij mij word het bedieningspaneel warm namelijk, het afdekplaatje laat ik ook aan de kant liggen zodat warmte meer kan ontsnappen langs de bediening.

Achiel

De sub is van 27 januari 2014. Heeft altijd op de auto stand gestaan, wat geen kwaad kan want hij bezit een mooi goed werkend standby circuit. Hij wordt bij mij wel warm, maar zeker niet heet. Subjectief begrip, ligt er ook aan hoe hard je speelt etc. Er zit op de unit wel een inregelschroef, maar of dat met een soort ruststroom te maken heeft weet ik niet, misschien dat Jossie dat weet? Geen idee of een klasse D iets van instel heeft daarvoor?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jossie

Niet aankomen hoor! Is zeker géén ruststroomregelaar. Klasse D heeft dat niet.

Als de sub netjes in standby gaat wordt de led oranje en trekt ie nog ongeveer 0,5 watt, daar wordt ie niet warm van.

'Aan' is het rustverbruik ongeveer 20 Watt, daar wordt ie langzaam lauwwarm van, je moet vervolgens flink hard draaien om 'm verder op te warmen.

Als hij niet standby gaat ben je op slopershoogte, kwestie van een paar jaar...
Omni !

vik

Mooi werk geleverd Jossie mijn complimenten!

JL Audio Nederland is bezig met een service point in Nederland maar dat is nog niet concreet. Altijd fijn als er mensen zijn zoals jij.  :thumbs-up:

Quote from: jossie on February 11, 2020, 22:50:09
Zo dan!

Dat is een fraaie module. Netjes gemaakt, afgeschermd met behuizing. De defecte caps hebben echter niks met de volumeregeling te maken... Na wat speurwerk uiteraard wat meer gehemelde condensatoren gevonden. Printen zijn goed te demonteren, dat scheelt maar toch wel een paar uur bezig geweest.

Tot 700 Watt continu power nagemeten op 7 Ohm, ziet er goed uit, Klasse D uiteraard, SMPS voeding, compact, nette standby voeding die max 0,5 watt trekt dus de stekker hoeft er niet uit, ook nergens warmteschade (verkleuring) op de printen...

Je kunt volgens mij weer jaren vooruit Achiel! Hij is onderweg...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Ralph71

Ongeveer 2 weken geleden begon het oranje streepje onder de blauwe Velodyne letters opeens te knipperen van onze DD15. Snel de DD15 een nachtje helemaal uit en de volgende dag testen. Helemaal niets, geen geluid...  :unhappy: Toch wel even schrikken na alle verhalen in dit topic.

Toen heb ik contact opgenomen met Jossie en kreeg binnen een paar minuten antwoord: "Hallo Ralph, de module is defect, die kan ik voor je reviseren. No cure no pay." Ondertussen ook al reactie van Bjorn dat de backpanel aan revisie toe was en Jos vast kon helpen.

Van Jos kreeg ik een korte handleiding erbij hoe de module eruit moest (wat makkelijker was dan ik aanvankelijk had gedacht). Op advies van Jos tijdens het ontkoppelen veel foto's gemaakt om hem na reparatie weer aan te kunnen sluiten. Dezelfde dag nog opgestuurd en na een paar dagen alweer retour ontvangen. Het was even spannend of de DD15 het weer deed en ja hoor, weer perfect als nieuw!  :clapping: :headbanging:

Hier zijn we helemaal blij met de geweldige service van Jos, nogmaals bedankt!!  :worship:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

jossie

Vik, Ralph, bedankt. Ik mag graag iets reanimeren... geeft veel voldoening [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Kjelt

Hulde aan de anti wegwerpmaatschappij veteranen  :worship:

morca

Quote from: vik on February 14, 2020, 11:09:59
Mooi werk geleverd Jossie mijn complimenten!

JL Audio Nederland is bezig met een service point in Nederland maar dat is nog niet concreet. Altijd fijn als er mensen zijn zoals jij.  :thumbs-up:
Ik nomineer jossie daarvoor  ;D

Quote from: Kjelt on March 13, 2020, 20:22:18
Hulde aan de anti wegwerpmaatschappij veteranen  :worship:
Idd
Oud betekend niet slecht  ;D

boiler

Inmiddels heb ook ik, na het lezen van dit topic, dankbaar gebruik gemaakt van de reparatieservice van Jossie. Preventief onderhoud laten plegen aan mijn DD15 sub. Die smd's zijn nagemeten en vervangen.
Mijn sub is van 2010 en dacht dat het wel mee zou vallen met de "schade". Ben erg blij met Jossie zijn fantastische service en kennis van de Velodyne subs. Via marktplaats contact gezocht met "JPD" en vrij snel een afspraak gemaakt. Toevalligerwijs was 'ie in de buurt en heeft Jossie zelfs mijn sub opgehaald. Scheelde mij weer een ritje naar Delft. Nogmaals bedankt! Een ruime week later (er zat kerst en oud&nieuw tussen) waren diverse onderdelen vervangen, was nagemeten en de DD15 blijkt weer in topconditie te zijn. Wij genieten hier weer van een fantastisch klinkende subwoofer. :headbanging:
Enjoy your music.....

Sk

Quote from: boiler on January 28, 2021, 14:07:09
Inmiddels heb ook ik, na het lezen van dit topic, dankbaar gebruik gemaakt van de reparatieservice van Jossie. Preventief onderhoud laten plegen aan mijn DD15 sub. Die smd's zijn nagemeten en vervangen.
Mijn sub is van 2010 en dacht dat het wel mee zou vallen met de "schade". Ben erg blij met Jossie zijn fantastische service en kennis van de Velodyne subs. Via marktplaats contact gezocht met "JPD" en vrij snel een afspraak gemaakt. Toevalligerwijs was 'ie in de buurt en heeft Jossie zelfs mijn sub opgehaald. Scheelde mij weer een ritje naar Delft. Nogmaals bedankt! Een ruime week later (er zat kerst en oud&nieuw tussen) waren diverse onderdelen vervangen, was nagemeten en de DD15 blijkt weer in topconditie te zijn. Wij genieten hier weer van een fantastisch klinkende subwoofer. :headbanging:

Fijn om te lezen! Ik heb zelf ook een DD15 maar dan de + variant. Deze vertoont ook wat kuren en heb voor een tijd terug al contact gehad met Jossie hier over. Hoop hem binnenkort eens langs te kunnen brengen ter reparatie.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9