Velodyne na 17 jaar...

Started by jossie, September 22, 2016, 23:55:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

MaxxMark

Zoo! Nog even een follow-up post!

Mijn DD-15 is dus bij Jossie geweest voor controle. Naast de controle was het leuk om weer een forumgenoot te spreken (schept toch een band hè ::)). En tot overmaat van ramp kwam ik er ook achter dat ie in bepaalde topics van mijzelf had gereageerd. Grappig hoe dat soort dingen dan opeens op zijn plaats vallen, en dat je de persoon bij de posts kunt plaatsen ;D

Ik kon én snel terecht (in Delft, dus voor mij bíjna letterlijk op steenworp afstand) én de beroepsdeformatie sloeg denk ik bij Jossie ook toe. Want nog geen paar uur later kreeg ik al berichtjes en foto's over de stand van zaken, en nóg een paar uur later dat de Velodyne al heimwee kreeg en naar huis wilde.

Tot overmaat van ramp bleek Jossie de dag er na (een zaterdag) ook nog in de werkplaats te zijn en kon ik hem dus een dag later al weer ophalen :pompom:

Aan service geen gebrek (en aan gespreksstof ook niet!)

Leukste vond ik nog wel de conversatie daarna. Ik had uiteraard de sub meteen geprobeerd. Gewoon om te kijken of het verschil er zou zijn. En m'n conclusie was dat er een vrij duidelijk verschil was. Dat meldde ik Jossie ook, met de kanttekening dat het ook zou kunnen dat ik me het aan het inbeelden was (je kunt hier op het forum niet voorzichtig genoeg zijn!).

Zijn reactie was echter dat hij dat weinig raar vond. De sub was namelijk "al 3 jaar aan dementie aan het lijden " :D

Ik was in ieder geval blij dat m'n gehoor, op basis van de vrij korte test, me in ieder geval (nog) niet in de steek liet!

En ondanks dat ik nog altijd geen volwaardige film heb gekeken sinds de sub terug is (voornamelijk series, en die zijn toch ietwat minder), merk ik met elke serie weer wat details en 'punch' in de sub die hij voorheen leek te missen.

Kortom; een dikke vette pluim voor Jossie! :pompom:

En het aanbod blijft: als je hem een keertje in z'n natural habitat wilt zien/horen... let me know!

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Roeland

Gaaf hoor!

Leuk om dit soort reacties te lezen  :clapping:

jossie

Ach! Die Jossie toch, geinig mannetje :D

Kom graag een keer kijken MaxxMark!

Omni !

jossie

Onlangs heb ik de eerste DD+ modules op bezoek gehad...

:dozingoff:

Bouwjaar 2011 tot 2014, een met een gesprongen zekering... probleem verholpen en nog eens verder gezocht, komt wel 's voor maar meestal is er een achterliggende oorzaak.

Bekijk de foto 's wie heeft een idee? Tikkie onthutsend  :wacko:



Omni !

Dirk

slecht gekrompen kabelschoenen?  (en daardoor hogere stroom > kapotte zekering)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Op zichzelf goed maar er is iets écht mis dat je niet genoemd hebt...
Omni !

Dirk

ik zie soldeer, wat ik niet meteen zou verwachten in zo'n krimp...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jossie

Omni !

jossie

De DD+ modules hebben een andere standby voeding dan de DD series omdat de EU een lager standby verbruik eist. Daarom zit er aardig wat meer 230 Volt bekabeling in de + modellen, het varieert een beetje in de tijd maar zeker 8 tot 14 kabelschoentjes.

Dit is nou zo ongeveer de ergste fout die je met kabelschoentjes kunt maken... eerst het draadje vertinnen en dan de connector eraan knijpen. Tin is enorm zacht, gaat meteen kruipen en in no-time zit het draadje los. Zeker bij de helft van de schoentjes voel je de speling in het draadje  :dozingoff:

On-ge-lo-fe-lijk  :-X

Werk aan de winkel  :coffee:

Oh ja, de luidsprekerdraad idem dito. Buiten dat zijn het cheapo schoentjes  :nopompom:
Omni !

Ralf67

Zeker erg slordig,maar niet aan Velodyne vertellen.

Dan vallen ze van hun voetstuk  8)

skyfox

Het blijven dikke subs, ze klinken strak, maar o o o, wat ben ok teleurgesteld in de bouwkwaliteit van een, mijns inziens, Premium audiofabrikant. :(
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Dat ze niet aan de NASA specs voldoen kan ik me voorstellen maar dit is toch wel een beginnersfout dat in een beetje serieus bedrijf niet zou mogen voor komen.

jossie

Laten we het er maar op houden dat de versnellingsopnemer alles corrigeert  :pompom:
Omni !

jossie

Quote from: Kjelt on December 18, 2019, 14:16:18
Dat ze niet aan de NASA specs voldoen kan ik me voorstellen maar dit is toch wel een beginnersfout dat in een beetje serieus bedrijf niet zou mogen voor komen.

Onderaannemers in Chinese contreien... Dan moet je blijven opletten wat er binnenkomt én weten hoe het wel moet.
Omni !

morca

Quote from: jossie on December 18, 2019, 14:18:27
Onderaannemers in Chinese contreien... Dan moet je blijven opletten wat er binnenkomt én weten hoe het wel moet.
En boekhouders die van goedkoop houden, daar begint het.
Ik ken dat maar al te goed uit mijn oude job.

Achiel

Oei, een krimpverbinding op een gesoldeerde draad is echt fouter dan fout. Gaat inderdaad gegarandeerd problemen geven met overgangsweerstanden en vonken en dat soort dingen wat je niet wil.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

alexeiboris

Mijn DD15 gaat soms zachtjes brommen/dreunen... even uit en weer aan en dan is het weer even over. De sub is 1 van de laatste der DD's, van mei 2010. Ik denk dat het een goed idee is om Jossie er naar te laten kijken, we hebben er al eens contact over gehad, maar een verhuizing schoof alles even op de lange baan.

Ik heb even gezocht naar hoe eea uit elkaar moet, maar meer dan flarden tips en tekst kom ik niet tegen; wie kan even duidelijk uitleggen hoe het spul open moet, en wat er dan naar Jossie gebracht/gestuurd moet worden?

jossie

Staat ie nog in Rotterdam? Dan kun je net zo makkelijk de hele sub brengen, ik kan dan ook even de woofer checken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

alexeiboris

Quote from: jossie on December 27, 2019, 22:12:56
Staat ie nog in Rotterdam? Dan kun je net zo makkelijk de hele sub brengen, ik kan dan ook even de woofer checken.
Nee hij staat in Friesland nu... zal nog wel wat keren heen en weer moeten, maar als ik dat zware kreng niet meer hoef te tillen doordat ik je de print breng of stuur, zou ik wel prettiger vinden... maar als het beter is om hem in zijn geheel te brengen dan moet dat maar.

jossie

#245
Quote from: alexeiboris on December 27, 2019, 23:01:18
Nee hij staat in Friesland nu... zal nog wel wat keren heen en weer moeten, maar als ik dat zware kreng niet meer hoef te tillen doordat ik je de print breng of stuur, zou ik wel prettiger vinden... maar als het beter is om hem in zijn geheel te brengen dan moet dat maar.

Niet persé, dan moet je zelf inschatten of de woofer nog ok is.

Schroeven rondom losnemen, iets dikkere schroef in een van de hoeken draaien, latje of plankje erbij en met een combinatietang de module loswippen. Foto's maken van de stekkertjes, losnemen ét voila!

Als je module eruit hebt kun je de dempingsmat wat aan de kant schuiven en de achterspider fotograferen onder 45 graden, mij de foto ff mailen is dan het handigste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

alexeiboris

Ik zal komende dagen eens kijken of ik de boel open krijg. Ik laat je wel weten via pm verder :)

blue-eyes

Quote from: alexeiboris on December 27, 2019, 23:01:18
Nee hij staat in Friesland nu... zal nog wel wat keren heen en weer moeten, maar als ik dat zware kreng niet meer hoef te tillen doordat ik je de print breng of stuur, zou ik wel prettiger vinden... maar als het beter is om hem in zijn geheel te brengen dan moet dat maar.

Dan kom je ook langs Lelystad :D :D. lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

alexeiboris

#248
Quote from: Blue-Eyes on December 28, 2019, 09:14:09
Dan kom je ook langs Lelystad :D :D. lol
Jij hebt ook een sub die naar Delft moet? Lelystad is halverwege voor mij... breng ik mijn sub naar jou, doe jij de rit naar Delft haha ;)

Maar serieus mijn auto is niet zo groot dat er 2 subs in passen...

jossie

Quote from: alexeiboris on December 28, 2019, 11:20:23
Jij hebt ook een sub die naar Delft moet? Lelystad is halverwege voor mij... breng ik mijn sub naar jou, doe jij de rit naar Delft haha ;)

Maar serieus mijn auto is niet zo groot dat er 2 subs in passen...

Wie koopt er nou ook een 15"sub  :dozingoff:  Dat is toch vragen om problemen, zeker als je een dure koopt, die gaan eerder kapot want daar zitten meer onderdelen in, dat is eenvoudig statistisch te onderbouwen  :D

Maar aan het MDF van de kast gaat meestal niet zo heel veel kapot, de verf repareer ik niet, blijft alleen de woofer over, maak een foto van de achterspider, dan leg ik je uit hoe je zelf kunt beoordelen of de kast eventueel mee moet.

Omni !