Google Chrome Browser, opeens kleine adresbalk buttons en letters?

Started by donaldk, September 17, 2016, 21:19:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Al jaren een bekend probleem zo te lezen, zeker sinds 2010, maar nergens een oplossing, Google chrome Support site schrijft een Indiase bebrilde nerd avatar van google dta instellingen reset 'it work', nou natuurlijk werkt dat totaal niet. Hidpi flag bestaat niet, materials flag ook niet. Niemand heeft een werkende oplossing voor de dunne terug en vooruit pijltjes, homebutton en sterretje die niet meer aan te clicken is zo dun, te dun om een favoriet aan te maken. En dan nog die kleine lettertjes in de taakbalk. Weet iemand hier toevallig wel of en wat eraan te doen is. Zoomen werkt alleen op de webinhoud dus dat is het probleem niet.

BJF

Het eerste wat in mij opkomt is verwijderen en opnieuw installeren.
NAD M10 V2
Elac FS247

Former member 78

Wat nog irritanter is, is dat de backspace niet meer werkt om een pagina terug te gaan.

donaldk


Former member 78


HTip

Quote from: ArjanR1 on September 17, 2016, 22:09:21
Hier niet, en heb nog geen oplossing er voor gevonden.
Als je het een paar keer achter elkaar blijft proberen verschijnt de oplossing in beeld. En deze werkt in alle browsers, <Alt>+<pijl links>. Het is wel vreemd dat ze dit zomaar veranderd hebben. Heeft misschien ook met Windows 10 te maken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Ik weet wat het nu is, maar probeer het maar eens af te leren na al die jaren :D

HTip

Klopt! Op mijn werk kan ik wel met backspace terug, maar thuis niet meer. Drie keer raden wat ik thuis vaak doe ;) Ben me nu dus ook op het werk de andere toetscombinatie aan het aanleren. Niet eenvoudig :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

@donaldk: heb je recent extensies of andere plug-ins geïnstalleerd? Wat ik doe als Chrome/Firefox/IE/etc. raar doet is alle extensies uitschakelen en de browser opnieuw opstarten. Is het probleem opgelost? Dan 1 voor 1 elke extensie weer inschakelen, totdat ik de boosdoener heb gevonden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

Ik had reset van de browser instellingen gedaan, de extensies waren dus niet meer ingeschakeld de homebutton weg, die heb ik nu weer ingeschakeld. Ik heb ze dus niet echt verwijderd.

Zo ziet het eruit, dus ook kleine extensie icoontjes

donaldk

Tekst in de bodembalk met bijvoorbeeld een blok je van een download heeft ook kleine tekst gekregen, de voortgang is praktisch niet meer te volgen, zo klein zijn de lettertjes met KB/MB van MB.

HTip

Heb net even voor je gezocht en het volgende gevonden:

Quote
1) Open a new tab, type chrome://flags into the URL bar, and hit enter.
2) Find the entry for 'HiDPI Support' and change the drop down box from 'Default' to 'Enabled'.

Chrome herstarten en het zou moeten werken. Vanaf versie 38 schijnt Chrome rekening te houden met DPI-setting van het OS.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

Zoals al gemeld was die flag onvindbaar. Blijkt dat deze sinds 2014 niet meer in chrome zit.

Ook rechtermuisklikmenu op chrome icoontje op bureau blad->eigenschappen->compabiliteit->Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-instellingen haalt niets uit.

Ik heb dan ook 1600x900 op 17,3", niet bepaald HiDPI.

Deze flag werkt wel, alleen maar op een van de vier mogelijke instellingen: Immaterieel:

Material Design in de top chrome van de browser Mac, Windows, Linux, Chrome OS
Hiermee worden de Material Design-elementen in de top chrome van de browser ingesteld. #top-chrome-md

Volgende flag misschien ook nodig?
Material Design in de rest van de systeemeigen gebruikersinterface van de browser Mac, Windows, Linux, Chrome OS
Breidt de instelling voor '--top-chrome-md' uit naar secundaire gebruikersinterface-elementen (ballonnen, dialoogvensters, enzovoort). #secondary-ui-md

'Inschakelen' misschien gebruiken?


HTip

Blijkbaar niet goed gelezen :-X Je hebt alles natuurlijk al geprobeerd. Lekkere ondersteuning van Google dan :nopompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk


BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

donaldk

Ja, HTip leek dat niet zo begrepen te hebben, dus heb ik het even expliciet gemaakt.

donaldk

Opeens weer die afschuwelijke homebutton enzovoorts en kleine lettertjes. Maar flags lijken niet meer te werken, helaas!