Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Nog nooit gezien of van gehoord om eerlijk te zijn. (wat niet wil zeggen dat het niet mogelijk is)

Wellicht worden er in de receivers of processors beeldprocessors gebruikt die dat veroorzaken.



Quote from: buckler on November 30, 2019, 13:13:32
Ik denk dat je hem 'waarschijnlijk' iets te snel wegdoet want ik weet precies waar jij op doelt met ruis en het minder scherp zijn in het beeld... dat is een bugje in de Oppo.
Ik heb dat ook vaak als ik van resolutie wisselt of soms zelfs van film wisselt met dezelfde resolutie, zowel op schijf als via externe harde schijf (.mkv)
Ik heb voor dit euvel zelfs toen ik hem nog maar net had een nieuw exemplaar onder garantie voor gehad maar de nieuwe doet hetzelfde en mij pa heeft er ook een en die doet het ook, en wat doet hij dan zou je zeggen?
Nou exact wat jij nu beschrijft Theo.
Ik los het op deze manier op: Zodra ik zie ,en dat zie ik in 1 seconde al, dat de film wat minder scherp of wat ruis achtig is dan check ik in het menu van mijn projector op hoeveel frames hij speelt en elke keer als ik het euvel op merk zie ik dat de projector (of bij mijn pa zijn oled scherm) op 24 hz/fps draait ipv 23,976 hz wat de daadwerkelijke film is en moet zijn.
Dan druk ik een keer ,of twee, op de resolution knop links onder op de afstandsbediening van de Oppo, bijvoorbeeld van source direct naar 24 hz en door naar auto (en even wachten tot de hdmi synct en beeld geeft) en weer terug naar de stand die jij wilt of nodig heb voor die bepaalde situatie en dan geeft mijn projector wel 23,976 aan ipv 24.00 hz.
Met het resultaat dat het beeld wel kraak helder en super scherp is...
Ik heb dit trucje eens gelezen op het AVSforum en het werkte gelijk dus er zijn er heel wat meer die dit hebben.
Het probleem zal wel aan de gebruikte set en hdmi's en handshakes te maken hebben waar de Oppo af en toe mee in de war raakt.
Maargoed het werkt en is dus zo opgelost, verder vind ik het een fenomenale speler... ook zeker als netwerk a mediaspeler in 1.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

#1401
Het afspelen van Full Blue-ray's en UHD's compleet met menu met de media App werkt inderdaad, maar wel onder bepaalde voorwaarden.

Als eerste:

A. Enabling NFS on Your Synology NAS
1.Log into DSM with an account belonging to the administrators group.
2.Go to Control Panel > File Services.
3.On the Win/Mac/NFS tab, tick the box Enable NFS.
4.Click Apply to save settings.

B How to access files on Synology NAS within the local network (NFS)
1.Before You Start
2.Enabling NFS on Your Synology NAS
3.Assign NFS Permissions to Shared Folders
4.Mounting Shared Folders with NFS

How do I play full-disc Blu-ray and UHD backups?

IMPORTANT:
•This is not an officially supported feature of the player...
•... meaning there is no guarantee that it will work in all circumstances...
•... and it could go away at any time.
•Please consult a lawyer to ensure that you are following all applicable laws in making backups of your discs.
•How to make backups is beyond the scope of this FAQ.

Notes:
•Currently the OPPO can play BDMV backups from regular Blu-ray and UHD discs.
•HDR10 and Dolby Vision are retained from UHD backups where they exist.
•3D regular Blu-ray BDMV backups do not work (I get a player crash when I try). (However: see Is 3D MVC format supported in MKV? for a way to get 3D working in M2TS files).
•The player does not support any ISO format or VIDEO_TS folders from DVD.
•Playback works for both locally attached USB devices and SMB and NFS network shares, but the rules are slightly different:1.sometimes the backup directory needs to placed inside an empty folder named "AVCHD", and
2.sometimes the backup directory needs to be "blessed" with a tiny Windows utility called "bdmv_modify".

bdmv_modify
•Various copies of "bdmv_modify" exist on the net; here is one at Dropbox: bdmv_modify_v1.4.
•There is also a BDMV Modifier 2.0. I do not know how it differs from the earlier version.
•WARNING: I do not know where these utilities come from or what they might do to your system. USE AT YOUR OWN RISK.
•Usage is self-explanatory. Navigate to the backup folder and press the "Modify" button. Some flags are set in the backup catalog data.

AVCHD
•This is a supported format for use in high definition video cameras. See: AVCHD. The file formats and directory layout are very similar to Blu-ray video.
•If necessary, simply create an empty folder named AVCHD (exact spelling and uppercase) and move the BDMV folder etc into it.

•For example:
Before:
My Movie / BDMV (and other folders...)
After:
My Movie / AVCHD / BDMV (and other folders...)

The rules
•Blu-ray requires the bdmv_modify utility, UHD does not.
•On USB storage, the AVCHD folder is not required for either Blu-ray or UHD.
•On SMB and NFS shares, the AVCHD folder is required for both Blu-ray and UHD.

Recommendation To make it easy:
•Always use an AVCHD folder whether you need it or not.
•Run bdmv_modify on the Blu-ray backups.

Als tweede, en dat is heel belangrijk en wsl waarom het NIET werkt met de afstandbediening is
dat je in de Media App NIET je NAS opent met het Synology logo icoontje!!!
(je benaderd wsl dan de NAS via dlna)

Maar je moet de SMB icoontjes (optie) gebruiken om de NAS te benaderen.
Als je dan de map en file opzoekt en er op klikt start de Full BD/UBD wel  ;D

Was even zoeken, maar dit ook ingesteld bij een vriend en dan is het max 10 min. werk...

Mijn dank voor alle tips en hulp hier :-)  :clapping:  :worship:






Quote from: HarrieA on November 27, 2019, 14:39:55
Onder de map BDMV staan nog verschillende mapjes. 1 daarvan is STREAM, daar zitten de files onder die jij nodig hebt.

Jack_D

Werkt bij mij ook via smb verbinding tussen NAS en Oppo, en zonder de Oppo App. Gewoon via de afstandsbediening werkt het ook prima(bij mij dan toch). Helaas alleen UHD/HDR, gewone 1080 blurays Back-ups speelt ie niet. Leuk om even geprobeerd te hebben maar ik hou het gewoon bij remux .mkv's

N1v3K

Wat ik op de NAS heb staan, is ofwel .mkv ofwel .ts
Speelt ie sowieso altijd.
Waarom zou je überhaupt hele bdmv indexen willen? Hoe vaak gebruik je dat?

papaleo

Quote from: N1v3K on December  7, 2019, 07:06:23
Wat ik op de NAS heb staan, is ofwel .mkv ofwel .ts
Speelt ie sowieso altijd.
Waarom zou je überhaupt hele bdmv indexen willen? Hoe vaak gebruik je dat?
Ik gebruik het menu ook niet zo veel...,95% wat ik binnen haal is 1:1 bdmv of iso (in mijn situatie) dan nog kan ik met de Zidoo kiezen of ik met of zonder de menu structuur wil afspelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox

Quote from: Jack_D on December  7, 2019, 02:22:15
Werkt bij mij ook via smb verbinding tussen NAS en Oppo, en zonder de Oppo App. Gewoon via de afstandsbediening werkt het ook prima(bij mij dan toch). Helaas alleen UHD/HDR, gewone 1080 blurays Back-ups speelt ie niet. Leuk om even geprobeerd te hebben maar ik hou het gewoon bij remux .mkv's

Dit werk altijd en is 20sec werk
2.sometimes the backup directory needs to be "blessed" with a tiny Windows utility called "bdmv_modify".

Fox

Quote from: N1v3K on December  7, 2019, 07:06:23
Wat ik op de NAS heb staan, is ofwel .mkv ofwel .ts
Speelt ie sowieso altijd.
Waarom zou je überhaupt hele bdmv indexen willen? Hoe vaak gebruik je dat?

uhhh voor mij bij .ts het inschakelen van ondertitels, naar een ander hoofdstuk springen, de resume functie enz.

Jack_D

Dat werkt toch ook gewoon met een .mkv?, of mis ik je punt..... :blush:

Quote from: Fox on December  7, 2019, 11:45:56
uhhh voor mij bij .ts het inschakelen van ondertitels, naar een ander hoofdstuk springen, de resume functie enz.

THX-UltraII


Jack_D


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Dit is de link
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174211.0

Is geen Oppo 203 het is die chinese kloon die eezelfde firmware draait, groot verschil IMO.

THX-UltraII


borkaenjo@work

#1413
Er is een gratis Jailbreak beschikbaar voor de Oppo 203 en volgens mij ook de 205.

Gisteren erop gezet en het werkt perfect.

jeroen_v

Quote from: borkaenjo@work on October  3, 2020, 09:59:20
Er is een gratis Jailbreak beschikbaar voor de Oppo 203 en volgens mij ook de 205.

Gisteren erop gezet en het werkt perfect.

Wat kan je met deze / een jailbreak firmware op de oppo?
Heb je misschien de link naar deze jailbreak?  ;D

Jack_D

Interessant, waar kan ik die vinden?
Of PM mij anders een linkje, of is de firmware klein genoeg om te mailen, dan geef ik je mijn email even door.

Quote from: borkaenjo@work on October  3, 2020, 09:59:20Er is een gratis Jailbreak beschikbaar voor de Oppo 203 en volgens mij ook de 205.

Gisteren erop gezet en het werkt perfect.

Fox

Ik dacht het zelfde...

Quote from: jeroen_v on October  3, 2020, 10:14:35
Wat kan je met deze / een jailbreak firmware op de oppo?
Heb je misschien de link naar deze jailbreak?  ;D

papaleo

Ik steek ook mijn vinger op (en niet de middelvinger  :D;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

borkaenjo@work

Zoek op THE ULTIMATE OPPO MEDIA DEVICE in Google of op avforums. Pagina 135.
Als je er niet uitkomt laat maar weten.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jeroen_v


Heeft iemand ervaring met BD-RE XL discs afspelen met de Oppo 203?
Mogelijk dat een jailbreak hierbij kan helpen?


borkaenjo@work

Quote from: jeroen_v on October  3, 2020, 14:16:15
Heeft iemand ervaring met BD-RE XL discs afspelen met de Oppo 203?
Mogelijk dat een jailbreak hierbij kan helpen?

Check het topic op avforums.
Volgens mij gaat het wel, maar alleen met dual layer, meer lagen niet.

Stef

#1423
Dit lijkt me de custom firmware die ik bijna 2j geleden gekocht heb.  Deze is een tijd later geupdate gebaseerd op de laatste officiele firmware van Oppo.  What can I say...werkt perfect ;) bye collectie mediaplayers.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

master30

Bedankt voor de link.
Hiermee word de Oppo een goede mediaplayer lijkt mij.
Iso playback en geen cinavia, volgens mij speelt hij dan nu echt alles af. (geen 8k natuurlijk)

Heeft iemand deze jailbreak al er op gezet?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.