Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralph71

Quote from: Rob_Dingen on July 31, 2018, 20:28:57
Hoi Ralph71,

Het is een blu-ray speler dus waarom zou je hem rippen naar MKV?
Rip hem gewoon en speel eens af. Of haal alleen de m2ts file er af.

Rob

Hoi Rob,

Een mkv heeft als voordeel dat je de taal, ondertitels en hoofdstukken mee kan nemen en tevens verlost ben van alle reclame (en Brein waarschuwingen) bij het opstarten. Als ons zoontje dan film wil kijken is dat zo veel makkelijker.

Groet, Ralph
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Malignant

Iemand ervaring met de "nieuwe" HRD10-->DV optie ?

Heb geprobeerd dit werkend te krijgen omdat ik ten eerste nieuwsgierig ben en ten tweede niet 100% tevreden ben met "active HDR" op mijn LG OLED.
Maar tot nu toe blijft alle input die op de TV binnenkomt stug HDR10.
Vreemde is dat de oppo ab niets doet als ik op de HDR knop druk, krijg dan de melding "not supported in DV mode", dit terwijl de TV toch echt HDR10 binnen krijgt.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Fox

Quote from: Ralph71 on August  3, 2018, 08:31:31
Hoi Rob,

Een mkv heeft als voordeel dat je de taal, ondertitels en hoofdstukken mee kan nemen en tevens verlost ben van alle reclame (en Brein waarschuwingen) bij het opstarten. Als ons zoontje dan film wil kijken is dat zo veel makkelijker.

Groet, Ralph

Dat kan ook bij een full BD rippen.
Kwestie van de juiste software en alle gebruikers beperkingen zijn weg.
En je heb geen van de matroeka shit die de beeldkwaliteit vermindert

dexter98

Quote from: Fox on September 10, 2018, 22:30:03
Dat kan ook bij een full BD rippen.
Kwestie van de juiste software en alle gebruikers beperkingen zijn weg.
En je heb geen van de matroeka shit die de beeldkwaliteit vermindert
Ho! Ff misverstand de wereld uit helpen hier.

Matroska (mkv) is een container format. Hierin kunnen dus diverse video, audio, subtitle en andere streams zitten, maar weet zelf niks van encoderen en geeft de onderliggende streams dus alleen door (bitperfect aka lossless wel te verstaan)

Je audio/video kwaliteit wordt alleen door de onderliggende codecs bepaald (bv h264 h265, dts, ...).

Met matroska kun je dus prima een bitperfect kopie maken van wat voor media dan ook, zonder enig kwaliteitsverlies.

Dat levert alleen wel nogal grote files op dus vandaar dat het vaak uitgepakt en weer (meer) gecomprimeerd wordt en dan heb je dus wel flink verlies. Maar dat hoeft dus niet.

Enige waar matroska wel impact op kan hebben is AV sync.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


muzikant

Daar ik deze speler heb kunnen aankopenzit ik met een vraag:
Hoe sluit men voor sacd en dvd-audio het best aan
HDMI of analoog op mijn Yamaha 5100 voorversterker die deze mogelijkheden heeft,
Wat geeft de beste klank weer,
Dank bij voorbaat,

Marco66

Quote from: muzikant on October 28, 2018, 12:53:28
Daar ik deze speler heb kunnen aankopenzit ik met een vraag:
Hoe sluit men voor sacd en dvd-audio het best aan
HDMI of analoog op mijn Yamaha 5100 voorversterker die deze mogelijkheden heeft,
Wat geeft de beste klank weer,
Dank bij voorbaat,

Gewoon beide proberen, kunnen gewoon naast elkaar functioneren.
Sacd en dvd-a vind ik vaak het mooiste via analoog en surroundformaten zoals dts en dd via coax wat frisser en strakker maar kwestie van uitproberen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Malignant

Is er iemand die een subtitle formaat weet wat door de Oppo ondersteund word waar je de font color mee aan kan passen ?

Probleem is dat bij HDR films de Active HDR modus van mijn OLED TV op "tilt" slaat door de subtitles.
Op het moment dat er een regel tekst in beeld komt, zie je het gehele beeld dimmen, en als de tekst weg gaat komt het beeld weer naar zijn normale brightness terug.
Zeer storend dit, maar het ligt echt aan de witte subs. Als ik de subs af zet is het probleem over.
Nu gaat dat met een Engelse film nog wel, maar op het moment dat het japans of koreaans is word het toch een stuk lastigerer.

Ben al aan het rommelen geweest en had de SRT file uit de MKV geextract.
Probleem is dat als ik de kleur aan pas en het weer als een SRT file op sla dat het niet werkt.
Oppo blijft wit weergeven.

Ook opslaan als sub/idx mocht niet baten.
Doe ik iets verkeerd ?

Of kan je gewoon in de Oppo zelf het e.e.a. aanpassen.
Ik heb wel gelezen dat het bij BR/DVD kan met een externe sub op USB, maar werkt dit ook via netwerk ?
Voor zover ik kan zien niet helaas namelijk.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

muzikant

Quote from: Marco66 on October 28, 2018, 13:57:55
Gewoon beide proberen, kunnen gewoon naast elkaar functioneren.
Sacd en dvd-a vind ik vaak het mooiste via analoog en surroundformaten zoals dts en dd via coax wat frisser en strakker maar kwestie van uitproberen.
bedankt,
langs hdmi geeft hij weer in DSD wat mijn voorversterker weergeeft
Daartegen bij analoog in lpcm

master30

Heeft hier iemand al is een psupd ringkernvoeding van JVB in zijn oppo gezet?
Was wel benieuwd naar de ervaring hiermee
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Marco66

Quote from: muzikant on October 28, 2018, 15:52:30
bedankt,
langs hdmi geeft hij weer in DSD wat mijn voorversterker weergeeft
Daartegen bij analoog in lpcm

Klopt, maar ook analoog is het dsd alleen omgezet naar lpcm.
Kwestie van uitproberen wat jij het lekkerst vind klinken, de dacs vd Oppo of van je voorversterker.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

borry73

Quote from: Malignant on October 28, 2018, 14:41:14
Of kan je gewoon in de Oppo zelf het e.e.a. aanpassen.
Ik heb wel gelezen dat het bij BR/DVD kan met een externe sub op USB, maar werkt dit ook via netwerk ?
Voor zover ik kan zien niet helaas namelijk.

Ik weet niet zeker of dit bij een standaard 203 werkt (draai zelf een Jailbreak versie 60 op mijn oppo) maar als ik een ondertitelbestand met dezelfde naam naast de map van een blu-ray plaats dan kan ik het ondertitelbestand kiezen met de afstandsbediening (kies overige).
Dus bv een hoofdmap met naam goede film en een ondertitelbestand goede film.srt.

In die hoofdmap moet dan de bdmv map met de bestanden staan.

Malignant

Quote from: borry73 on October 29, 2018, 14:28:44
Ik weet niet zeker of dit bij een standaard 203 werkt (draai zelf een Jailbreak versie 60 op mijn oppo) maar als ik een ondertitelbestand met dezelfde naam naast de map van een blu-ray plaats dan kan ik het ondertitelbestand kiezen met de afstandsbediening (kies overige).
Dus bv een hoofdmap met naam goede film en een ondertitelbestand goede film.srt.

In die hoofdmap moet dan de bdmv map met de bestanden staan.

Het stukje selecteren e.d. dat werkt gewoon, daar gaat het ook niet om.

Probleem zit hem bij een HDR film in MKV formaat met SRT subs er in ( of los er bij ).
Het wit van deze subs is zo wit dat de Active HDR van mijn OLED TV inschakeld en het hele scherm dimt als er subs in beeld zijn.
Dit levert een zeer storend en pulserend beeld op, wat de beleving helaas niet ten goede komt.

Oppo ondersteund helaas enkel de standaard SubRip (SRT) content, en niet de toevoegingen van tags voor fonts en kleur etc.

Is er een andere manier om dit wel te krijgen, of een ander sub formaat bijvoorbeeld ?
Liefst een tekst based optie, zal wel kijken naar PGS en of ik dat werkend krijg maar het heeft niet mijn voorkeur.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

6rollo6

#1312
Ik wil die website aanbevelen voor udp-203/205: www.oppo-jailbreak.store

borry73

#1313
Quote from: 6rollo6 on December 13, 2018, 20:32:04
Ik wil die website aanbevelen voor udp-203/205: www.oppo-jailbreak.store
0.095 bitcoin is bij de huidige koers 280 euro, lijkt mij een beetje prijzig. Dezelfde jailbreak firmware is ook voor 150 euro te krijgen.
https://oppo-mod.jimdosite.com/

tdbakker

Iemand ervaring met die Jailbreak voor de Oppo ?
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

reza

Ik denk dat er niet veel dit zullen doen op dit forum..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Als ik mij goed herinnert heeft Masterkale de jailbrake in zijn CM 205 zitten,welke die heeft weet ik niet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tdbakker

Oké bedankt voor de info


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

HansGT3


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

master30

Ik overweeg ook een jailbreak voor de oppo, dan kan mijn dune er ook tussen weg, die gebruik ik vnl voor muziek en demo iso's en folders.
Het beeld en vooral het geluid vind ik beter klinken via de oppo.

Ik ben alleen bang dat op een gegeven moment oppo een update doet en dat de persoon die de jailbreak levert op de oude versie blijft steken.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Masterkale

#1321
Ik heb de laatste versie firmware met jailbreak en werkt top.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

borry73

Ik heb de laatste jailbreak versie geinstalleerd (firmware 60).
Bij mij ging het vooral om het kunnen afspelen van mijn sacd collectie (iso formaat) via het netwerk.
Dit werkt perfect.
De andere extra opties zoals afspelen van blu-ray iso`s met menu via het netwerk en geen cinavia beveiliging zijn een leuke bonus.  ;D

Voor vorige versies van  jailbreak firmware moest de oppo 203 nog via de service poort aan een pc gekoppeld worden, een vrij omslachtige manier.
Jailbreak versie 60 is gewoon met een usb stickje te installeren, meer als wat bestanden naar een usb stick kopieren is het niet.

Qua updaten van firmware versies loopt de jailbreak versie altijd een paar maanden achter maar dit lijkt mij logisch.


papaleo

#1323
Het valt mij wel op het hier juist die 'forum-leden' zijn die deze jailbrake propaganderen die hier kwa aantal postings op een hand te tellen zijn...
Ik kan het mis hebben maar dat 'riekt' in mijn ogen wel wat verdacht... ::) :dontgetit: is dit steeds dezelfde persoon,maar steeds onder een andere naam,of heb ik het gewoon mis?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

#1324
Quote from: papaleo on December 18, 2018, 19:20:36
Het valt mij wel op het hier juist die 'forum-leden' zijn die deze jailbrake propaganderen die hier kwa aantal postings op een hand te tellen zijn...
Ik kan het mis hebben maar dat 'riekt' in mijn ogen wel wat verdacht... ::) :dontgetit: is dit steeds dezelfde persoon,maar steeds onder een andere naam,of heb ik het gewoon mis?

Daar dacht ik ook al aan, gezien member 6rollo6 2 posts heeft en die beide naar deze jailbrake verwijzen  :nowink:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch