Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: buckler on July  2, 2018, 18:17:06
Het lipsync probleem blijft hetzelfde of je nu beide hdmi uitgangen gebruikt of maar eentje.

Dat is niet waar. Doordat het beeld niet door de versterker en evt bewerking gaat doorloopt dat een ander pad dan het pure hdmi audio signaal dat wel via de versterker loopt. Ik merk wel degelijk lipsync issues met UHD schijven op deze manier aangesloten.

buckler

Klopt ook wat je zegt en daar zit zeker verschil in maar er zit zowiezo een lip sync probleem in de software uberhaupt hoe je hem aansluit. Er zit ook verschil in afstelling per film en soms wanneer je hem ff op pauze heb gehad verloopt hij ook wel eens. Schijnt bekend te zijn en een bug in de software te zijn... dat bedoelde ik, niet meer en niet minder. Maar in ieder geval zegt Oppo dat het beter is om beide hdmi uitgangen te gebruiken
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

riwi

Quote from: buckler on July  2, 2018, 21:07:48
Klopt ook wat je zegt en daar zit zeker verschil in maar er zit zowiezo een lip sync probleem in de software uberhaupt hoe je hem aansluit. Er zit ook verschil in afstelling per film en soms wanneer je hem ff op pauze heb gehad verloopt hij ook wel eens. Schijnt bekend te zijn en een bug in de software te zijn... dat bedoelde ik, niet meer en niet minder. Maar in ieder geval zegt Oppo dat het beter is om beide hdmi uitgangen te gebruiken

OK dus jij hebt met de enkele HDMI aansluit methode soms ook die lip sync problemen? Ik dacht dat het bij mij kwam door de dual HDMI keuze. Ik moet toch nog een keer een prepro kiezen met 4k mogelijkheid voor de HDMI. Ben er momenteel ook niet zo mee bezig eigenlijk.

buckler

Yep, en wij zijn echt niet alleen...
Komt vast goed met een van de komende software updates (hoop ik)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

HDMI main out van de Oppo naar je Yamaha hdmi input, en de monitor out van Yamaha naar je tv. Dit is de kortste route. Ook intern vanaf het Oppo main board.

Quote from: keeskloon on July  2, 2018, 17:54:00
Goedendag
Ik heb een oppo uhd 203 deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn tv en de audio via HDMI audio 1.4 naar mijn yamaha versterker met HDMI 2.0b.
Wat is beter zoals ik het nu aangesloten heb of van mijn oppo HDMI naar HDMI versterker en dan HDMI out versterker naar de tv en dan de HDMI audio niet aansluiten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1280
Hier met een Sony 360 en JVC x5900/7900 geen enkel lipsync probleem. Sterker nog die functie heb ik nog nooit gebruikt. Is dat sinds de laatste firmware?

Gebruik je de source direct video optie naar je projector?



Quote from: buckler on July  2, 2018, 21:27:17
Yep, en wij zijn echt niet alleen...
Komt vast goed met een van de komende software updates (hoop ik)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Soms gebruik ik die zeker ook maar het verschilt per keer en film. Op het avsforum zijn er veel meer die dit hebben en Oppo zegt zelf dat ze het elke keer proberen te verbeteren bij een software update totdat het perfect is.
Echt veel mensen op het avsforum laten in verloop van tijd weten dat ze er last van hebben.
Ook nog steeds met de laatste update al is het nu wel veel minder erg en ondertussen best goed in te stellen en dat was eerst ook kansloos bij de eerdere updates.
Dat hij bij jou uitstaat Viktor kan ook kloppen als je bijvoorbeeld weinig door de projector laat 'verbeteren' zoals bv frame interpolatie etc etc en bij mij doet hij best veel wat mijn projector weer niet kan bij uhd vandaar dat daar ook weer een delay verschil in zit.
Ik zelf vind het niet echt een probleem want ik zie ondertussen vrij snel of de lipsync op bv +60 of +130 moet staan. Kan ook zijn dat ik er enorm gevoelig voor ben (ben ook een beetje een muggesifter haha lol) en die kleine verschillen gelijk waarneemt en me eraan ergerd. Ik speel daarin tegen veel films af die een ander bestand zijn zoals .mkv 1080p of .mkv 4k of blu ray of uhd wat wel eens anders doorgegeven (gecomprimeerd?) word en dan stel ik hem maar weer ff bij.
Maar geloof me dat ik niet de enigste bent ook al zijn er mensen die nergens last van hebben.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Mijn ervaring is dat lipsync issues het grootste probleem vormen met content wat niet orgineel is. Dus vaak bij downloads in verschillende bestands formaten.

Laten we hopen dat het voor deze gebruikers snel wordt opgelost.


Quote from: buckler on July  2, 2018, 23:29:27
Soms gebruik ik die zeker ook maar het verschilt per keer en film. Op het avsforum zijn er veel meer die dit hebben en Oppo zegt zelf dat ze het elke keer proberen te verbeteren bij een software update totdat het perfect is.
Echt veel mensen op het avsforum laten in verloop van tijd weten dat ze er last van hebben.
Ook nog steeds met de laatste update al is het nu wel veel minder erg en ondertussen best goed in te stellen en dat was eerst ook kansloos bij de eerdere updates.
Dat hij bij jou uitstaat Viktor kan ook kloppen als je bijvoorbeeld weinig door de projector laat 'verbeteren' zoals bv frame interpolatie etc etc en bij mij doet hij best veel wat mijn projector weer niet kan bij uhd vandaar dat daar ook weer een delay verschil in zit.
Ik zelf vind het niet echt een probleem want ik zie ondertussen vrij snel of de lipsync op bv +60 of +130 moet staan. Kan ook zijn dat ik er enorm gevoelig voor ben (ben ook een beetje een muggesifter haha lol) en die kleine verschillen gelijk waarneemt en me eraan ergerd. Ik speel daarin tegen veel films af die een ander bestand zijn zoals .mkv 1080p of .mkv 4k of blu ray of uhd wat wel eens anders doorgegeven (gecomprimeerd?) word en dan stel ik hem maar weer ff bij.
Maar geloof me dat ik niet de enigste bent ook al zijn er mensen die nergens last van hebben.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on July  3, 2018, 09:02:13
Mijn ervaring is dat lipsync issues het grootste probleem vormen met content wat niet orgineel is. Dus vaak bij downloads in verschillende bestands formaten.

Laten we hopen dat het voor deze gebruikers snel wordt opgelost.

Dat is niet mijn ervaring. Downloads spelen wel prima. Het zijn juist de orginele UHD disks waar ik lip sync issues heb.

vik


Dat kun je op lossen met de Low Latency mode in de JVC (UHD). Maar die optie zit jammer genoeg niet in de X5000. Dat probleem had ik met de UB 900 van Panasonic.

Quote from: riwi on July  3, 2018, 11:52:59
Dat is niet mijn ervaring. Downloads spelen wel prima. Het zijn juist de orginele UHD disks waar ik lip sync issues heb.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

OK bedankt, goede tip.
De X5000 staat op 3000 uren nu. Eind van het jaar eens kijken of er nog interessante nieuwe JVC projectoren uitkomen.

vik

Wow 3000 uren dat is netjes!  Bedankt voor het delen.

In de laatste generatie is de LL mode ook weer verbeterd.

Quote from: riwi on July  3, 2018, 17:09:25
OK bedankt, goede tip.
De X5000 staat op 3000 uren nu. Eind van het jaar eens kijken of er nog interessante nieuwe JVC projectoren uitkomen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

#1287
Quote from: riwi on July  3, 2018, 17:09:25
OK bedankt, goede tip.
De X5000 staat op 3000 uren nu. Eind van het jaar eens kijken of er nog interessante nieuwe JVC projectoren uitkomen.

JVC kennende vrees ik van niet dit jaar waarschijnlijk een JVC X5950 en X7950 met e-shift7 die weer net iets verbeterd is etc.
Ik hoop dat ik mis ben maar ik denk niet dat de 2019 modellen van JVC veel nieuws gaan brengen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

We gaan het zien allemaal en ook de dealers zijn zeer benieuwd!  :music:  :angel:

Quote from: scoc on July  4, 2018, 13:07:33
JVC kennende vrees ik van niet dit jaar waarschijnlijk een JVC X5950 en X7950 met e-shift7 die weer net iets verbeterd is etc.
Ik hoop dat ik mis ben maar ik denk niet dat de 2019 modellen van JVC veel nieuws gaan brengen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

#1289
Nieuwe firmware voor de Oppo :

Category: Latest Official Release

Main Version: UDP20XEU-60-0625
Loader Version: TF0035
MCU Version: MCU203-01-1118

Quote
1. Added the Dolby Vision "Player-led processing" mode for compatibility with recent Sony Dolby Vision TVs and firmware updates.

2. Added the "Dolby Vision" mode under the HDR Setting menu, which allows the player to convert the output to Dolby Vision when possible.

3. Added the "Dolby Vision Processing" setting under the HDR Setting menu. This setting allows customers to choose whether Dolby Vision processing is handled mainly by the TV or the UDP-20x player.

4. Added MQA support via the USB DAC In for the UDP-205 players.

5. Added the "Up-Sample DAC Input" setting under the Audio Processing menu for the UDP-205.

6. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

Malignant

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de kwaliteit van de HDR10 --> DV conversie.
De eerste berichten zijn dat er niet veel kwaliteits verschil is, maar hoe zal dat straks zijn als HDR10+ er is.

Als LG OLED bezitter is de kans gering dat deze TV HDR10+ zal gaan ondersteunen, maar als de OPPO ook HDR10+ naar DV kan omzetten zoals het nu met de gewone HDR10 doet is dat wel interessant. Hopelijk word de Dynamische Metadata dan meegenomen, en niet enkel de HDR10 basis laag.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Ralph71

Ik heb een groot aantal Disney blu ray's gestript naar mkv (beeld en geluid zonder kwaliteitsverlies). De Oppo streamt ze bijna perfect, alleen lopen de subtiltes (PGS) alles behalve vloeiend, veel zinnen worden niet weergegeven, met name als ze kort op elkaar zitten. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Rob_Dingen

Hoi Ralph71,

Het is een blu-ray speler dus waarom zou je hem rippen naar MKV?
Rip hem gewoon en speel eens af. Of haal alleen de m2ts file er af.

Rob

riwi

Ik gebruik altijd tsMuxer. Dan kies ik de juiste mpls playlist en laat ik tsmuxer er een grote m2ts van van maken. Dat werkt prima hier, maar ik moet zeggen dat ik meestal zonder ondertitels kijk.

Robinmull112

Ik zit er al een tijdje aan te denken om de zapitti en de Oppo 103D de deur uit te doen en er een 203 voor terug te kopen.

Het enige wat mij tegenhoud is de Cinavia beveiliging op de 203. Echter heb ik ergens gelezen dat de Cinavia beveiliging nagenoeg niet meer wordt gebruikt met nieuwe films.

Wat is jullie ervaring hiermee? Krijg je tegenwoordig nog vaak Cinavia meldingen met mkv's?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Malignant

Tot op heden ben ik nog geen enkele Cinavia file tegen gekomen.
Hier speelt alles gewoon af.

Schijnt enkel nog Sony te zijn die soms Cinavia hanteerd, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

En anders even CinDe installeren.
Werkt dmv een "shell extension" in windows, oftewel je kan dan op rechtermuisknop drukken op de file en dan heb je de optie "scan for Cinavia"
Werkt perfect.

http://cinexhd3.com/cinde-the-cinavia-detector/
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Robinmull112

Nou.... Ik stond op het punt om een 203 aan te schaffen, blijken ze een prijsverhoging te hebben gehad  :unhappy:
Had ik hem toch eerder moeten kopen  :tongue2:
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

N1v3K

Quote from: Robinmull112 on August  1, 2018, 20:46:12
Nou.... Ik stond op het punt om een 203 aan te schaffen, blijken ze een prijsverhoging te hebben gehad  :unhappy:
Had ik hem toch eerder moeten kopen  :tongue2:

Ik weet niet waar je woont, maar er staat er 1 te koop in Volendam.
Staat op hifi.nl en op Marktplaats...

Robinmull112

Quote from: N1v3K on August  2, 2018, 15:07:29
Ik weet niet waar je woont, maar er staat er 1 te koop in Volendam.
Staat op hifi.nl en op Marktplaats...
Die heb ik gezien inderdaad, maar ik vind de prijs nogal stevig voor een tweedehands exemplaar.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

N1v3K

Quote from: Robinmull112 on August  2, 2018, 16:38:29
Die heb ik gezien inderdaad, maar ik vind de prijs nogal stevig voor een tweedehands exemplaar.
Mwoah. Valt mee toch? Paar maanden oud, twee keer gebruikt..