Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

De HDMI ingang ondersteunt GEEN Dolby Atmos, dat gaat dus niet werken.

Stef

Quote from: home@the movies on April  5, 2018, 19:12:03
De HDMI ingang ondersteunt GEEN Dolby Atmos, dat gaat dus niet werken.

Denk dat je geen Dolby Vision wil zeggen ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

bigbro

Quote from: Stef on April  5, 2018, 19:33:40
Denk dat je geen Dolby Vision wil zeggen ;)
dank maar ik ga ook geen Atmos gebruiken maar dolby true hd. Het gaat erom of hij dat wel accepteert.

vik

Waarom maak je de stap dan niet naar de 205? Dan heb je tenminste hoogwaardige Sabre DACS. Op je 83 SE zit uit mijn hoofd ook Sabre. Je gaat ongetwijfeld een stap berg afwaarts in geluidskwaliteit met een 203 direct op je eindtrappen.

Die analoge uitgangen stellen helemaal niets voor van een 203.

Quote from: bigbro on April  5, 2018, 16:44:49
ok beste vrienden en vriendinnen. Misschien ben ik vaag. Ik zal het duidelijker uitleggen.

Ik heb nu een Oppo BDP83SE(heeft geen HDMI in). Die ontvangt vanaf een bluray o.a. Dolby True HD en DTS HD. Dat signaal gebruik ik als ik een film kijk. Ik laat de speler het signaal vertalen en stuur dit 5.1 analoog naar mijn 5 versterkertrappen. Dus met 6 cinchkabels. Hiervoor speelde ik alleen een Dolby Digital signaal af van bijvoorbeeld dvd. Toen ik overstapte naar het HD signaal was dat een enorme verbetering. Gebruikte ik bij het normale DD of DTS signaal steevast mijn equalizer voor het geluid. was dit bij de HD audio formaten voor mij helemaal niet meer nodig.

Steeds meer series en films via bijvoorbeeld Netflix of Amazon Prime (zullen)worden aangeboden met een Dolby Atmos signaal. Dit signaal bevat volgens mij ook een Dolby True HD signaal(backwards compatibel). Ik kan echter geen HDMI(ARC) aansluiten op mijn versterker. Ik wil de versterker niet vervangen want hij is high end en ontzettend goed.

Dus zoek ik naar een manier om het Dolby True HD signaal(5.1)en ander geluidssporen die hoger liggen dan DD of DTS analoog te krijgen. In de Oppo kun je aangeven dat je een 7.1 signaal wilt omzetten naar een 5.1 signaal. Daarbij worden de 2 extra surroundkanalen in de basissuroundkanalen gemixt.

Als ik nu het signaal dat uit mijn Apple Tv 4K komt via HDMI aansluit op de HDMI ingang  van de UDP203 laat ik het signaal vertalen door de Oppo. Vervolgens stuur ik het embedded Dolby True HD signaal via de 6 analoge cinchkabels naar mijn voorversterker.

Vraag: De Apple TV 4K heeft maar 1 HDMI uitgang. Ik moet dus zowel het beeld, hetzij Dolby Vision, HDR of welk formaat dan ook en het geluid naar de HDMI ingang van de Oppo sturen. Wat ik graag wil weten is of dit werkt. In de gebruiksaanwijzing staat:

The HDMI IN port on the rear of the player allows for the connection of native 4K content from
external sources such as a streaming set-top box, cable/satellite boxes, game consoles,
computers and even other Blu-ray and UHD players. The incoming signal is processed by the
player and output to your connected devices, allowing you to take advantage of the player's builtin
audio and video processing capabilities.


Je zou dus zeggen dat moet kunnen. Vanuit fora lees ik echter dat de HDMI in slechts beperkt bruikbaar is. Vandaar mijn vraag aan jullie als materiedeskundigen.

Groet,
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bigbro

dank Vik. Is een kwestie van budget. Ik vroeg me inderdaad ook af hoe een bdp83SE zich verhoud met een UDP203. We zijn nu 10 jaar verder. WEllicht heb je gelijk

vik

Over je budget kan ik helaas niets bepalen. Ik zal voor jou eens proberen om een UB 900 Panasonic aan te sluiten op de hdmi-in van mijn Oppo 205. Kijk ik ook gelijk of er Atmos binnenkomt op de AV 8802. Dat wordt pas morgen op zijn vroegst.


Quote from: bigbro on April  5, 2018, 22:20:05
dank Vik. Is een kwestie van budget. Ik vroeg me inderdaad ook af hoe een bdp83SE zich verhoud met een UDP203. We zijn nu 10 jaar verder. WEllicht heb je gelijk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bigbro


Marco66

Iemand al ervaring om de oppo 203 te gebruiken als roon endpoint?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

wat wil je weten dat in dit draadje niet te vinden is?  :)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marco66

Quote from: Dynky on June 15, 2018, 13:30:37
wat wil je weten dat in dit draadje niet te vinden is?  :)

Of iemand hier de oppo op deze manier gebruikt, maar dit kan ook 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Stef

Kan de oppo 203 overweg met 'uhd folders' files via Lan? Wordt tijd dat ik eens een nas aanschaf maar wil dit toch even checken.  Alvast bedankt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

Quote from: Stef on June 17, 2018, 10:42:27
Kan de oppo 203 overweg met 'uhd folders' files via Lan? Wordt tijd dat ik eens een nas aanschaf maar wil dit toch even checken.  Alvast bedankt.

Nee kan ie niet. Geen BDMV folder structuren of iso files via NAS of USB. UHD schijven hebben ook een BDMV folder structuur.
Ik remux ze gewoon naar een losse mkv of m2ts file.

Malignant

Quote from: riwi on June 17, 2018, 23:58:29
Nee kan ie niet. Geen BDMV folder structuren of iso files via NAS of USB. UHD schijven hebben ook een BDMV folder structuur.
Ik remux ze gewoon naar een losse mkv of m2ts file.

ISO niet inderdaad, maar met BDMV modify kan ik gewoon UHD in BDMV structuur afspelen vanaf mijn NAS.
Wel even in een AVCHD mapje zetten, maar alles werkt dan gewoon, full menu support etc.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Stef

Bedankt Malignant en Riwi  :colgate:  Wat hij usb disc kan werkt ook via Lan, me happy :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

keeskloon

Quote from: Malignant on June 18, 2018, 07:28:58
ISO niet inderdaad, maar met BDMV modify kan ik gewoon UHD in BDMV structuur afspelen vanaf mijn NAS.
Wel even in een AVCHD mapje zetten, maar alles werkt dan gewoon, full menu support etc.
Hoe bedoel je in een avchd mapje zetten.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Fox

Quote from: keeskloon on June 30, 2018, 10:17:38
Hoe bedoel je in een avchd mapje zetten.

Geen idee, heb ook geen UHD.

Maar als je een BD.iso uitpakt in een MAP met de naam van het content en dan BDMV modify er overheen gooit speelt de Oppo het content volledig af met menu's. Zo speel ik bv ook m'n concerten en BD-audio af van HD-schijf...

Stef

Quote from: keeskloon on June 30, 2018, 10:17:38
Hoe bedoel je in een avchd mapje zetten.

Je maakt een folder met de titel van de film.  Hierin maak je een AVCHD folder.  Alle andere folders van de disc (BDMV, CERTIFICATE etc) cut/paste je nu in de AVCHD folder.  Nadien patch je de AVCHD folder met het BDMV utility.  DONE.  Zowel mijn oppo 203 als mediaplayers geven nu het full disc menu UHD/BR menu als je de AVCHD file 'afspeelt'.  (Cinavia bliijft wel actief met de oppo 203).

Voor het afspelen van zulke media met een externe harde schijf die aan de oppo 203 hangt via USB is de AVCHD stap overbodig (wel voor LAN streaming).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

pieper

Heeft er iemand een linkje naar de BDMV Modify tool?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Malignant

Staan genoeg results tussen.

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=DPY5W-CcOc3bwQLdmKnoBw&q=bdmv_modify_v1.4.exe&oq=bdm&gs_l=psy-ab.3.0.35i39k1l2j0l8.343.1064.0.1912.6.5.0.0.0.0.74.267.4.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..2.4.267.0..0i131k1.0.FvLaGMBQF9g

N.b. wel versie 1.4 gebruiken. De nieuwere schijnt het niet correct te doen.
En ook werken 3d BR's niet. Gewone BR's en UHD BR's gaan gewoon goed hiermee.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

riwi

Ik heb ze ook hier staan : http://riwi.noip.me/oppo/
Maar ik had er geen succes mee. Ik zal het nog eens proberen met de AVCHD folder ertussen.
Dus die 2.0 tool werkt niet? En je moet het met de 1.4 doen dus.

keeskloon

Goedendag
Ik heb een oppo uhd 203 deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn tv en de audio via HDMI audio 1.4 naar mijn yamaha versterker met HDMI 2.0b.
Wat is beter zoals ik het nu aangesloten heb of van mijn oppo HDMI naar HDMI versterker en dan HDMI out versterker naar de tv en dan de HDMI audio niet aansluiten.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

bmateijsen

Quote from: keeskloon on July  2, 2018, 17:54:00
Goedendag
Ik heb een oppo uhd 203 deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn tv en de audio via HDMI audio 1.4 naar mijn yamaha versterker met HDMI 2.0b.
Wat is beter zoals ik het nu aangesloten heb of van mijn oppo HDMI naar HDMI versterker en dan HDMI out versterker naar de tv en dan de HDMI audio niet aansluiten.

Probeer even uit wat je beter vindt klinken! (er is verschil.....)

riwi

Quote from: keeskloon on July  2, 2018, 17:54:00
Goedendag
Ik heb een oppo uhd 203 deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn tv en de audio via HDMI audio 1.4 naar mijn yamaha versterker met HDMI 2.0b.
Wat is beter zoals ik het nu aangesloten heb of van mijn oppo HDMI naar HDMI versterker en dan HDMI out versterker naar de tv en dan de HDMI audio niet aansluiten.

Als je Yamaha versterker het 4k signaal van UHD aan kan, dan zou ik het gewoon bij 1 HDMI uitgang van de Oppo sturen.
Ik draai zelf wel met de 2de audio out maar merk af en toe toch nog wel lip sync issues daarmee. Met een enkele HDMI uitgang heb je dat niet zo snel denk ik,

buckler

Volgens Oppo en hun support is hdmi out naar de tv en hdmi audio uit naar de versterker het beste qua kwaliteit maar ook omdat dit minder problemen geeft qua storingen of mogelijke bugs... (audio wel op bitstream zetten).
Persoonlijk zou ik dan de hdmi 1.4 naar de audio/versterker doen en de hdmi 2.0 naar de tv.
Het lipsync probleem blijft hetzelfde of je nu beide hdmi uitgangen gebruikt of maar eentje.
Verder echt een top apparaat, ik zelf speel via een externe harde schijf over usb en het draait alles af behalve inderdaad .ISO , die kan je zoals al gezegd beter omzetten naar (bdmv) .m2ts
En totaal geen cinavia probleem, nog nooit gehad na vele .mkv' en .m2ts bestanden
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

henkieboy

Quote from: Malignant on July  2, 2018, 11:54:22
Staan genoeg results tussen.

https://www.google.nl/search?source=hp&ei=DPY5W-CcOc3bwQLdmKnoBw&q=bdmv_modify_v1.4.exe&oq=bdm&gs_l=psy-ab.3.0.35i39k1l2j0l8.343.1064.0.1912.6.5.0.0.0.0.74.267.4.4.0....0...1c.1.64.psy-ab..2.4.267.0..0i131k1.0.FvLaGMBQF9g

N.b. wel versie 1.4 gebruiken. De nieuwere schijnt het niet correct te doen.
En ook werken 3d BR's niet. Gewone BR's en UHD BR's gaan gewoon goed hiermee.

Vandaag uitgeprobeerd .............het werkt als een tierelier............nu in alle folders een AVCHD map toevoegen en alles even bewerken..........bedankt voor deze tip

:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: