Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Started by M, September 16, 2016, 10:59:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralph71

Quote from: jeroen_v on January  5, 2018, 13:16:13
Ah thanks, duidelijk. Dan toch maar eens kijken naar de nieuwe Dune ;D

Of de Oppo, deze streamt ook alle 4K behalve iso (voor zover ik nu na kan gaan). Mijn ervaring is dat de Oppo's doorgaans een nog mooier plaatje neerzetten dan een Dune.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Malignant

Quote from: Ralph71 on January  5, 2018, 12:22:55
Heb je dit toevallig ook al getest met toevoeging van externe subtitles (srt-bestand zelfde naam geven als het grootste m2ts-bestand)? Op die manier kan je UHD kijken met ondertitels vanuit een blu-ray als de UHD zelf geen Nederlandse ondertiteling heeft. Deze week geprobeerd met de Harry Potter reeks en dat werkt perfect met een HDI Dune Solo 4K, alleen kan deze geen HDR aan, terwijl de Oppo dat wel kan.

Klopt, gewoon je SRT's in de STREAM map zetten en dan werkt het :)
Zoals gezegd, als mediaplayer nog geen problemen gehad.
Enkel een extra check doen op Cinavia voordat ik de files naar mijn NAS zet.

Ik vind het tot nu toe een heel fijn apparaat.
Had hem 2de hands voor 650,- ( inclusief regio vrij mod ingebouwd ), vond ik geen verkeerde deal :)
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

master30

Quote from: Ralph71 on January  5, 2018, 13:27:27
Of de Oppo, deze streamt ook alle 4K behalve iso (voor zover ik nu na kan gaan). Mijn ervaring is dat de Oppo's doorgaans een nog mooier plaatje neerzetten dan een Dune.

+1 en ik vind ook het geluid wat beter via de oppo
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Stef

Mijn solo 4k hangt aan de hdmi input van de oppo 203...uitsluitend voor iso en 3d iso. Top beeld en geluid op die manier.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Fox

#1129
jailbroken 203 ????

You don't need a 'cracked' Oppo to playback the file filestructure on a backup UHD. Place the files in a folder and use BDMV_Modify to patch. This will play the UHD with menus and everything. Just to test if you backup works as it should.

use the BDMV_Modify to patch ---- geen idee waar ze het over hebben ....

bigbro

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wanneer je via het ARC van je tv een audiosignaal stuurt naar de HDMI in van de Oppo 203 of hij dan ook het geluid vertaalt en het analoog kan doorsturen? Wanneer je bijvoorbeeld een serie hebt met Dolby Atmos dan is dit backwards compatibel naar Dolby True HD lijkt me. De 203 mag geen Dolby Atmos signaal analoog doorgeven(rechten) maar wel Dolby True HD. Omdat mijn versterker geen HDMI ingangen heeft heb ik hem analoog aangesloten. Het Dolby Atmos signaal komt binnen in de tv via een Apple tv 4K.

home@the movies

Quote from: Fox on January  7, 2018, 11:02:34
jailbroken 203 ????

You don't need a 'cracked' Oppo to playback the file filestructure on a backup UHD. Place the files in a folder and use BDMV_Modify to patch. This will play the UHD with menus and everything. Just to test if you backup works as it should.

use the BDMV_Modify to patch ---- geen idee waar ze het over hebben ....

BDMV Modify is een klein windows programma waarmee je een BDMV structuur kan aanpassen zodat de Oppo deze weer wel kan lezen, incl menu structuur. Op de 203 nog niet getest maar op alle voorgaande modellen werkt dit, voor een ISO dien je dan weer iets anders te gebruiken.

Stef

#1132
Quote from: home@the movies on January  7, 2018, 15:51:24
BDMV Modify is een klein windows programma waarmee je een BDMV structuur kan aanpassen zodat de Oppo deze weer wel kan lezen, incl menu structuur. Op de 203 nog niet getest maar op alle voorgaande modellen werkt dit, voor een ISO dien je dan weer iets anders te gebruiken.

Net getest met een normale blu ray folders film en werkt op de 203....maar cinavia is een no-go.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Malignant

Quote from: Stef on January  7, 2018, 20:22:33
Net getest met een normale blu ray folders film en werkt op de 203....maar cinavia is een no-go.

Maar dat is dan weer op te lossen door CinDe even te draaien.
Dan weet je of er Cinavia in zit of niet.

Vanmiddag ook maar eens proberen thuis.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Fox

Quote from: home@the movies on January  7, 2018, 15:51:24
BDMV Modify is een klein windows programma waarmee je een BDMV structuur kan aanpassen zodat de Oppo deze weer wel kan lezen, incl menu structuur. Op de 203 nog niet getest maar op alle voorgaande modellen werkt dit, voor een ISO dien je dan weer iets anders te gebruiken.

Een handig progje dus, waarmee ik een BD vanaf de NAS zou kunnen spelen...

Ik weet niet of ik dat hier mag vragen, maar waar haal ik dat programma vandaan?

home@the movies

Quote from: Fox on January  8, 2018, 12:34:51
Een handig progje dus, waarmee ik een BD vanaf de NAS zou kunnen spelen...

Ik weet niet of ik dat hier mag vragen, maar waar haal ik dat programma vandaan?

Zoals steeds is Google your best friend  ;) ;D

Fox

Quote from: home@the movies on January  8, 2018, 18:35:25
Zoals steeds is Google your best friend  ;) ;D

En vaak ook niet, want dan kom je op sites waardoor alle alarmbellen van virusscanners ed afgaan  :(

Maar goed toch geprobeerd en alleen maar gewauwel, maar geen dl...

riwi

Quote from: Fox on January  8, 2018, 22:38:36
En vaak ook niet, want dan kom je op sites waardoor alle alarmbellen van virusscanners ed afgaan  :(

Maar goed toch geprobeerd en alleen maar gewauwel, maar geen dl...
Sjonge de eerste google result geeft je een forum resultaat met een download link. WTF zeg. lazy SOB.

Malignant

Even een crosspost van mij uit het Valerian topic.
QuoteMaar wat mij wel op viel is dat het brightness level in de film niet stabiel was.
Leek bij sommige scene's continu of de OLED light van mijn TV naar boven en beneden bijsteld werd.
Eerst dacht ik dat het een artistieke keuze was, bijvoorbeeld wolken die voor de zon langs komen e.d.
En binnen het pulseren van de lampen.

Maar het gebeurde ook bij scene's waar dat niet van toepassing kon zijn.
Iemand anders dit ook opgevallen ?

Of zou dit echt in mijn keten zitten ?
Oppo 203 --> Denon X6300H --> LG OLED55C7

n.b. met andere UHD / HDR films dit effect nog niet waargenomen, hoewel ik er ook nog maar 3 heb gehad tot op heden.
En het is geen TV defect, want met SDR / TV heb ik dit nog nooit waargenomen.

Bovenstaande betrof een M2TS van Internet af.
Gisteren heb ik de MKV van Wardogs UHD HDR gekeken, en deze had dus helaas ook precies het zelfde probleem als valerian.

Zeer schommelende brightness niveau's, soms tot aan storend toe.
Nu kan ik natuurlijk nog geen definitieve conclusies hieruit trekken, tot nu toe maar 2 voorbeelden.

Zal eens proberen of ik de disc versie van Valerian kan bemachtigen, en dan kijken of de HDR10 en DV versie op disc het zelfde probleem vertonen.

Zijn er meer mensen die bovenstaande ervaren, met in ieder geval file playback over het netwerk ?
SDR content merk ik niets mee trouwens.

En ook nog een ander probleem ervaren dit weekend m.b.t. SACD / DFF over het netwerk.
Als ik deze vanaf mijn NAS stream via een SMB verbinding haperen alle nummers, echter als ik dezelfde nummers via NFS van mijn NAS stream is er geen enkel probleem en gaat alles vloeiend.
Is dit ook geconstateerd door anderen ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

activ

Heb je soms dynamic contrast op midden of hoog staan? Dan gaat je tv echt flink zitten klooien.
Ik heb hem zelf voor HDR10 op laag staan en voor DV op uit en dan heb ik geen opvallende fluctuaties.

Malignant

Oeh, dat kan het misschien wel zijn inderdaad.

Volgens mij staat DC wel aan inderdaad.
Maar dan wel op de aller laagste stand.
Verder staat de TV in HDR Cinema mode, die is het best gecalibreerd door Frank :)

Ga er weer eens mee testen.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Marco66

#1141
Is er iemand in bezit van deze Oppo UDP-203 en wonend in de buurt van Vlaardingen?
Zou graag een keer wat files testen of deze ook geschikter is als streamer en niet de zelfde problemen geeft op mijn tv als de Apple TV.

Marco

Ps,

Vond net onderstaand artikel over  de Oppo dat ie wel hevc profile 6.0 en 6.1 ondersteund?

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/02/22/oppos-udp-203-ultra-hd-blu-ray-player-just-got-even-better/#57b210347a98
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Masterkale

Quote from: Marco66 on January 10, 2018, 14:58:16
Is er iemand in bezit van deze Oppo UDP-203 en wonend in de buurt van Vlaardingen?
Zou graag een keer wat files testen of deze ook geschikter is als streamer en niet de zelfde problemen geeft op mijn tv als de Apple TV.

Marco

Ps,

Vond net onderstaand artikel over  de Oppo dat ie wel hevc profile 6.0 en 6.1 ondersteund?

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/02/22/oppos-udp-203-ultra-hd-blu-ray-player-just-got-even-better/#57b210347a98

Kan je het bestand delen via dropbox bijv?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Marco66

Quote from: Masterkale on January 10, 2018, 18:04:03
Kan je het bestand delen via dropbox bijv?

Nee, problemen met de Apple is met elke hdr film en hdr via netflix.
Wil gewoon testen of mijn grote mkv's met hdr het doen op de oppo en hoe dit er uit ziet tov de Apple.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

N1v3K

#1144
https://www.youtube.com/watch?v=XB1ZLLQm7dc

Hier een review waarbij zo'n beetje alle formats zijn getest.
Alleen de VP9 codec pakte ie niet, geloof ik..

Masterkale

Quote from: Marco66 on January 10, 2018, 18:26:24
Nee, problemen met de Apple is met elke hdr film en hdr via netflix.
Wil gewoon testen of mijn grote mkv's met hdr het doen op de oppo en hoe dit er uit ziet tov de Apple.

De oppo zal sowieso qua weergave en geluid beter zijn dan de apple. Ik speel gewoon alles af via de oppo.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Marco66

Quote from: Masterkale on January 10, 2018, 20:56:24
De oppo zal sowieso qua weergave en geluid beter zijn dan de apple. Ik speel gewoon alles af via de oppo.

Dat geloof ik graag, 1 vd voordelen vd Apple icm infuse is de mooie videowall en het handig snel toevoegen van subtitles. Bij de oppo moet je dan weer losse files er bij zoeken.
Als de oppo ook mijn nas files goed afspeelt en hdr juist uitstuurt vind ik dat belangrijker ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Malignant

Quote from: Marco66 on January 10, 2018, 14:58:16
Is er iemand in bezit van deze Oppo UDP-203 en wonend in de buurt van Vlaardingen?
Zou graag een keer wat files testen of deze ook geschikter is als streamer en niet de zelfde problemen geeft op mijn tv als de Apple TV.

Marco

Ps,

Vond net onderstaand artikel over  de Oppo dat ie wel hevc profile 6.0 en 6.1 ondersteund?

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/02/22/oppos-udp-203-ultra-hd-blu-ray-player-just-got-even-better/#57b210347a98

Sliedrecht dichtbij genoeg ?
Ongeveer 30 minuten rijden, benelux door en de A15 af :)
Je kan de files zelfs op mijn NAS zetten voor playback eventueel, dan heb je helemaal een accurate opstelling.

Quote from: activ on January 10, 2018, 07:31:05
Heb je soms dynamic contrast op midden of hoog staan? Dan gaat je tv echt flink zitten klooien.
Ik heb hem zelf voor HDR10 op laag staan en voor DV op uit en dan heb ik geen opvallende fluctuaties.

Zoals het er nu uit ziet lag dit inderdaad aan mijn TV.
Had DC op de laagste stand staan om Active HDR te triggeren, stond in de advies settings van LG.
Maar blijkbaar was dit de boosdoener.
Active HDR reageerd ten eerste te traag op bepaalde scene's om een verschil te kunnen maken.
Maar nog belangrijker, het dimt dus gewoon de complete oled light setting wat een "pulserend" resultaat geeft.
Zeer vervelend.
Gewoon uit gezet, helderheid is gelijk hoger nu, HDR beeld ziet er beter uit en volgens mij dimt het niet meer.
Tot nu toe nog maar 1 film gehad gisteren, maar het lijkt weg.

Quote from: Malignant on January 10, 2018, 07:25:11
En ook nog een ander probleem ervaren dit weekend m.b.t. SACD / DFF over het netwerk.
Als ik deze vanaf mijn NAS stream via een SMB verbinding haperen alle nummers, echter als ik dezelfde nummers via NFS van mijn NAS stream is er geen enkel probleem en gaat alles vloeiend.
Is dit ook geconstateerd door anderen ?

Heb ik alleen bovenstaande issue nog met DFF files vanaf de NAS.
Via SMB share op de NAS stotteren ze, via NFS geen enkel probleem.
Meer mensen die hier last van hebben ?
Lijkt me toch stug dat het gelimiteerd word door de bandbreedte van SMB, 4K UHD HDR files streamen probleemloos via SMB namelijk, en dat is toch echt wat meer data als een DFF file.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Marco66

Quote from: Malignant on January 11, 2018, 07:23:58
Sliedrecht dichtbij genoeg ?
Ongeveer 30 minuten rijden, benelux door en de A15 af :)
Je kan de files zelfs op mijn NAS zetten voor playback eventueel, dan heb je helemaal een accurate opstelling.


Dat is id lekker dichtbij, zal je even een pm sturen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Malignant

Gisteren een UHD disc gekeken in BDMV folder.
Ook hierbij werkt inderdaad gewoon de BDMV modify patch nog, gewoon volledige menu's en alles er op en aan :)
Was trouwens ook de eerste keer dat ik een DTS:X track door de Oppo heb gejaagd.
Met de dag word ik gekker op deze speler, zowel op beeld als op geluid gebied een juweeltje.
Wat een impact zeg......
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A