Audio Show iEar’ 2016 Zaterdag 5 & zondag 6 november 2016

Started by Robiwan, October 21, 2016, 23:34:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonK.

Quote from: fietser on November  6, 2016, 12:36:07
Een verrassing was voor mij de Melco, Nuprime, Scansonic 2.5. Weer een kleine set die verrassend ruimtelijk en gedetailleerd klonk.


Quote from: Robiwan on November  6, 2016, 14:19:22
Grappig, dat klonk gisteren echt helemaal nergens naar :crazy:

Het was ook een beetje sfeerloze hoek, jammer want ze hebben toch mooie merken in handen.

De presentatie was erg minimaal, ik ben er een aantal keer terug geweest omdat ik best "Cambridge" fan ben maar er gebeurde weinig tot niets daar ...........

Barry32

Net terug uit Tilburg. De beste set (en wellicht ook ruimte) was voor mij de T&A met Dynaudio Contours met toevallig (of wellicht niet) de beste muziek keuze w.o. Pink Floyd en Prince. De set klonk ruimtelijk en uitgebalanceerd. De Focals konden mij ook wel boeien 

Bij Kef was waarschijnlijk de ruimte te klein met boemmerige bas en 'bijzondere'  muziek keuzes van de Kef meneer (vergeten nummers uit 1956 in mono....)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Barry32

Bij Kef werd gespeeld met de king-size Muon en dat in een ruimte die meer dan de helft kleiner was dan de meeste overige ruimtes. Voor mij persoonlijk klonk het niet zo lekker maar zoals gezegd kan dat ook de muziek keuze zijn geweest van de Kef meneer.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

advr

Ja, leuke show en opvallend leuke dingen gehoord.

Naast Focal, altijd al fan van de BE tweeter geweest, ook nog rustig naar B&W - McIntosh kunnen luisteren. Nu eens geen saaie Classe versterking  :-X

Ook de nieuwe Dynaudio Contours gehoord. Lekker die nieuwe Esotar tweeter.

Ja, ik weet het maar tweeters bepalen nogal eens het geluid.   ;D

Het laag is bijna altijd een probleem maar de set Focal - Electrocompaniet klonk enorm strak en ruimtelijk, ook mooi grote ruimte.




 
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Remco

De Scansonic 2.5 waren voor mij persoonlijk een openbaring. Wat een fantastisch klinkende speakers! 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

martin778