Meet-n-Greet Dynamo 2004?

Started by patrick_vdb, April 2, 2004, 10:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roland

Ach, er staan nog tal van bands met een redelijke toegankelijksheidsfactor in de lijstjes op pagina 3, maar sommige maken alleen maar  )$&#(@&$() # HERRIE (#& $(@&#$)( #@ imho (sorry, die bands zijn dus niet mijn persoonlijke voorkeur ;);D

Martin_M

#51
Dat mag!
Maar er zitten volgens mij toch geen bands tussen die alleen herrie maken hoor.
Smaken verschillen ik kan me voorstellen dat je een death/black grunth niet mooi vind. Alsook de muur van geluid wat op je afkomt (is met de juiste installatie best wel open te krijgen 8)) maar over het algemeen weten deze heren/dames best wat ze doen.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de meer technische bands die hun instrumenten behoorlijk weten te bespelen en nummers maken die qua opbouw goed in elkaar zitten (dus geen couplet, refrein, couplet, refrein etc en in de vierkwart maat blijven hangen (telverleggingen rulez!).
Smaken verschillen maar herrie vind ik iets anders ;D

Tool (hele goede band overigens) maakt het af en toe toch ook bont met behoorlijk (te) overstuurde effecten.

Groetjes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Grindtegel

Inderdaad, mijn favoriete bands zijn over het algemeen ook degenen die wat ingewikkeldere nummers maken met veel lagen en tempowisselingen.

Toch vind ik een goed hardcore of punkband ook wel lekker om af en toe op te zetten. Bad Religion en No Use for a Name zijn toch wel fijn, vooral in de auto.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Mandragore

Tool rules ;D

@Martin: Helemaal eens met de kwaliteiten van metal muzikanten en de complexiteit van de muziek. Tool vind ik ook behoorlijk technisch. Hun stijl is wel eens omschreven als math metal. Met name de drum van Danny Carey is bizar complex. Als je de interesse van de band(leden) op www.toolband.com volgt zou e.e.a. gebaseerd zijn op occulte, kabalistische en mathematische invloeden.

@Spacebass: Als je nog iets toegankelijkers zoekt kan je beginnen met "Tool for lovers" also known as A Perfect Circle. Dezelfde zanger en dezelfde stijl, maar over het algemeen een stuk rustiger. De zanger draagt in APC zijn vrouwelijke kant uit zoals hij dat zelf zegt. Vandaar dat hij tijdens zijn APC optredens een pruik met lang haar draagt :)
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Spacebass

#54
Thanks mandragore  8)
"kabalistische"? is dat een afgeleide van "kabaal"?  :D

Roland

En het 'oude' album van APC, Mer de Noms, ligt in veel zaken voor 10 euro ... meteen halen ;)

Mandragore

Quote from: Spacebass on May  7, 2004, 01:01:34
Thanks mandragore  8)
"kabalistische"? is dat een afgeleide van "kabaal"?  :D
Zo kan je het ook intepreteren :D

"Mer de Noms" is een heel goed album en dat lijkt een beetje op "Aenema" van Tool. Het 2e album, "Thirteenth Step" is een stuk rustiger. Daar zitten slechts 2 of 3 enigzins "kabalistische" stukken op ;)
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Spacebass

ik zal op weg naar huis in de opruimings bakken op het station bij een "niet nader te noemen bedrijf" graaien met een lijstje van jullie suggesties in mijn hand  ;)

Maar ik heb zo het idee, dat ik er niet veel zal vinden en dus gewoon weer de volle mep moet betalen.  :(

Nou ja, je moet er wat voor over hebben  ;)

Grindtegel

Ik ben benieuwd waar je allemaal mee thuiskomt, laat het effe weten!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass


Spacebass

Hmm misschien moet er een aparte thread gestart worden...als dat zo is, geef maar een gil  ;D

Helaas, niets gevonden in de "bakken"...zal morgenvroeg eens bij ons winkelcentrum shoppen....

Spacebass

Nou, gisteren Patrick op bezoek gehad...enne  ja ehhh wat kan ik zeggen...ehh...
Ik denk niet dat ik mijn muziek horizon kan verbreden...in iederegval niet met deze muziek en zeker niet in mijn woonkamer  ;D

Puur van de muziek kan ik er niet van genieten of uit mijn dak gaan.
Wat mij wel kan voorstellen id dat deze muziek zeker een stuk beter te beleven valt met de hele stage/publiek/sfeer entourage erbij...
Als ik iets zou hebben om naar te kijken...dus het visuele aspect erbij zeg maar, ja dan is het denk ik wel enorm krachtig...maar zo in mijn uppie op de bank...denk het niet  ;D

Je hoort dat drummers echt lekker te keer kunnen gaan en hun ei kwijt kunnen...de niet sologitaristen daarentegen vraag ik mij echt van af of zij wel muzikaal aan hun trekken komen..ik kan mij daar eigenlijk niets van voorstellen van continue het zelfde zonder je zelf te laten verleiden tot muzikale hoogstandjes... (of ik heb ze niet gehoord omdat ik mijn best deed om er iets in te vinden)
Het gaat maar door en het gaat maar door....

Het staat zover van mij af dat het geen succes zou worden...misschien dat Patrick nog kan vertellen, waar ik naar heb zitten luisteren? Ik heb in iedergeval geen idee  ;D

het rare is overigens wel dat ik wel eens lokale bands heb gemixed die dit soort muziek brachten, maar op een of andere manier klonk dat muzikaal toegankelijker voor mij...

Ik zeg dus niet dat dit GEEN muziek is, want dat is het wel degelijk ... alleen niet een muziekstijl waar ik vrijwillig een dagje thuis naar zou luisteren...  ;)

Geef mij deze muziek maar op het podium...vind ik het echt veel beter overkomen.

Grindtegel

Patrick, wat heb je in godsnaam allemaal meegenomen naar die arme Spacebass  ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Quote from: Grindtegel on May 10, 2004, 12:25:40
Patrick, wat heb je in godsnaam allemaal meegenomen naar die arme Spacebass  ;D

LOL ;D Het leek mij wel toepasselijk om War is Coming van Six Feet Under te draaien, met de billen bloot hadden we gezegt ;D

We hebben niet zoveel gedraait, wat van Suicidal, Six Feet Under, Peter Pan...had verder nog Cradle of Filth's Vempire, Slayer's Reign in Blood, Pantera's Vulgar Display of Power, Slayer's Undisputed Attitude, Sacred Reich en nog enkele bij me. Geen slappe hap om mee te beginnen in ieder geval, een brok agressie waar SB niks mee kon dus de volgende keer nemen we weer eens wat Metal met een andere inslag mee, wedden dat we wat vinden waar hij iets mee kan ;)

Overigens was Hugh Masekela veel's te heerlijk om af te zetten.

mvrg

Patrick

Grindtegel

Hahaha, da's inderdaad geen kattepis!!

Spacebass, ga maar een luisteren naar het nummer Silent Lucidity van cd Empire van Queensryche, ik denk dat je dat nummer wel kunt waarderen, en de cd zelf ook wel.

De stem van Geoff Tate (zanger van Queensryche) is wat mij betreft de beste in het metal/hardrockwereldje. Laag/hoog, rustig/hard hij kan het allemaal met een ontzettende dynamiek.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

QuoteWe hebben niet zoveel gedraait,
gelukkig niet anders had ik niet naar de Cremona's van jeroen kunnen luisteren  ;D

Ik wil Patrick bedanken dat hij zoveel moeite heeft gedaan om door zijn cd verzameling te wandelen..volgende keer misschien een beetje opbouwender  :)

QuoteSilent Lucidity van cd Empire van Queensryche
hmmmm ik zal eens voorzichtig in de winkel deze CD beluisteren!!  ;D

Grindtegel

Quotehmmmm ik zal eens voorzichtig in de winkel deze CD beluisteren!! 

ben benieuwd wat je ervan vind!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

SLAYER SLAYER SLAYER SLAYER SLAYER

Dynamo zit er weer en oh boy wat was Slayer weer ouderwets genieten. Jeff, Tom, Dave en Kerry waren ontzettend op dreef en blaasde werkelijk alles en iedereen van het veld. Dit was pure electriciteit waar je naar stond te luisteren, ondersteunt door een agressief stuwende bass & drum (met een waanzinnige Dave) met een lunatic Tom als frontman. Retestrak, perfecte timing, een goede mengeling van oud en wat nieuw (Reign in Blood bracht het er goed af dit jaar), en natuurlijk super, super, super-agressief. Het publiek was er klaar voor, Slayer was er klaar voor en dan is er geen stoppen maar aan. Als je als band 20 jaar na dato nog steeds zo extreem veel spelplezier, vuur, passie, emotie, agressie weet te verwerken in je performance, en het publiek tot een dusdanig opzwepend niveau weet te tillen (er zijn behoorlijk wat mensen afgevoert ;D ) dan is het petje af hoor...Op een dag luister je geen Metal meer maar luister je SLAYER! ;D 8) Van alle Metal-bands is er maar een, raden welke, die mij tot dat niveau weet te krijgen dat ik mijzelf moet gaan beheersen wil ik later die week niet opgenomen worden in een TBS-instelling. Mensen die mij kennen en weten wat voor rustig persoon ik ben hebben zo wel een indicatie van het beestachtige wat deze band weet op te wekken (Ga je in 2005 nog mee SB? ;D ).

Ik was ook behoorlijk benieuwd naar Nightwish maar die bakte er eerlijk gezegt niets van. Van spelvreugde was geen sprake, de band was totaal niet samenhorig, bass en drum speelde compleet naast elkaar en dan hadden ze ook nog de pech van wat technische mankementjes in het geluid. Nightwish wordt toch wel gezien als de grote band binnen hun genre maar werden toch volledig zoek gespeelt door dat Nederlandse bandje After Forever.

Op naar het North Sea Jazz festival ;D

mvrg

Patrick

Grindtegel

Slayer kan inderdaad veel energie vrijmaken  >:D

Welke andere bands heb je nog meer gezien?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Hi,

QuoteSlayer kan inderdaad veel energie vrijmaken  >:D

Heerlijk he? Ik denk dat zelfs de paus zijn gewaad erbij neerlegt en headbangend het veld oprent bij het horen van deze muziek ;D

Vanuit nostaligisch gevoel hebben we Agent Steel nog bekeken, Nightwish en After Foverer hebben we bewust bekeken en we waren nieuwsgierig wat Oomph! zou gaan doen, dit is de band die Rammstein geinspireerd heeft en dat was goed te merken. Helaas voor Oomph! hebben zij nooit de commerciele groei mogen meemaken die Rammstein wel heeft gehad maar het scheen hun niet zo zeer te deren, speelden vol enthousiasme en verraste iedereen toch aangenaam. En dan natuurlijk nog even evil Deicide >:D De rest hebben we eigenlijk niet zo gevolgt.

mvrg

Patrick



Roland

Jammer dat ik er niet bij kon zijn ... Slayer =  8) 8)

patrick_vdb

Hi,

Voor al die Slayer-fanatics en de mensen die zich afvragen...who the hell is Slayer.....Een fotootje van Slayer op DOA 2004.



Gitarist Kerry King.........is het geen lieverdje ;D

Mvrg

Patrick

Grindtegel

Dunner is ie er niet op geworden  ;D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Mandragore

Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Martin_M

Z'n haar is er in vergelijking met de beginjaren wel wat 'dunner' op geworden ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)