Dit is 7

Started by wil, September 9, 2016, 22:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Starred

De verwachte veranderingen voor de opvolger van de 7 zijn interessanter:

QuoteDe iPhone die in 2017 zal uitkomen zal vermoedelijk niet over een fysieke thuisknop beschikken. In plaats daarvan zal een virtuele knop in het scherm worden gebouwd.
Dat meldt de New York Times op basis van twee anonieme Apple-medewerkers. Eerder meldde ook Bloomberg al op basis van anonieme bronnen dat de thuisknop in het toestel van volgend jaar zal verdwijnen.

De voorkant van het toestel zou volgens diverse geruchten volledig gaan bestaan uit de display, waarmee het toestel er dus uit zien als een plak glas. De vingerafdrukscanner en camera zouden in het scherm worden verwerkt, zo stelde Apple-blogger John Gruber eerder dit jaar.

Naast de te verwachten betere chip en scherpere camera zou de volgende iPhone ook over een OLED-scherm gaan beschikken, dat diepere zwartwaarden kan weergeven. Apple zou de schermen laten maken door Samsung, dat bezig zou zijn de bouw van een nieuwe OLED-fabriek.

Apple zou verder een nieuwe technologie ontwikkelen waarmee toestellen op langere afstanden draadloos opgeladen kunnen worden. Volgens Bloomberg is die technologie volgend jaar gereed, waarmee ook dit in de volgende iPhone zou kunnen verschijnen

J.A.F._Doorhof

Ik heb zeker betere cameras, maar uiteindelijk gaat het erom wat je bij je hebt, en er zijn situaties waar ik nu mijn grote camera gewoon thuislaat en met de iPhone wat foto's maak of met de Sony RX100, en voor BTS foto's is de iPhone gewoon fantastisch. plus ik heb hem altijd bij me.

Qua openheid hoor ik vaker, en snap ik persoonlijk niet.
Ik krijg alles van en op mijn iPhone zonder iTunes, behalve muziek inderdaad, sterker in het verleden moest je op DEZELFDE PC of Mac syncen als waar de iPhone/iPad origineel op was aangesloten, een ramp als je onderweg was, tegenwoordig zit alles netjes via webbrowsers, iCloud of via hardware zoals iShowFast aan elkaar gekoppeld dus ik gebruik iTunes eigenlijk alleen maar als ik mijn muziek update of als ik een backup maak (over the air gaat te langzaam hier).

Nogmaals ik ben verre van een fanboy, ik betaal ook liever minder, maar feit is wel dat mijn iPhones en iPads me wel gewoon de gebruikers ervaring geven die ik verlang, toen ik een tijdje met een android rond liep voelde ik me helemaal verloren, alles werkte wel, maar de manier waarop was gewoon overdreven gecompliceerd, verschillende "play stores", veel apps werkte niet goed of waren er simpelweg niet, of waren aangekondigd, de camera deed erg gek als ik hem vanuit het start scherm gebruikte, maar werkte perfect als ik eerst de telefoon unlockte (net alsof het 2 verschillende apps waren, de snelle versie kreeg ik simpelweg niet in de "pro" stand).

Maar goed, we gaan geen Apple vs Android topic maken :D
Feit is dat er 2 kampen zijn, en ik denk stiekem dat als beide kampen wat meer naar elkaars toestellen zouden kijken ze minder zwart wit zouden zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ik ben happy met mijn 6+
Mis volgens mij geen features.
Daarvoor windows Phone en Android lollypop op samsung, echt een drama
JBL PRX Power!

Erik

#78
Veel, zo niet alle van de android verhalen hier herken ik echt niet op mijn eigen (kale) android toestel eerlijk gezegd hoor. Jaren terug was android idd ellende maar dat is alweer tijdje terug al is het nog niet perfect. Enige waar ik iphone wel enorm goed op blijf vinden is de veel veel langere accu duur en standaard perfecte foto's daar ben ik wel jaloers op.
Heb nog wel gekeken naar een nieuwe iphone maar ik heb 1 app die voor mij de killer app is en de ios versie loopt helaas 100 jaar achter en is daarom compleet nutteloos anders had ik de iphone nadelen wel op de koop toe willen nemen. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NewHT

Voor mij is een upgrade long overdue (iphone 5) dus ik ga er maar eens voor (128gb 7).
Volgende week donderdag ben ik 2 dagen in de VS, zou fijn zijn als ik hem daar off the shelve kan oppikken, maar zou ben ik bang nog wel eens tegen kunnen gaan vallen gezien de shipping estimates....


Nooff

Opzich is het hele afschrijving verhaal ook niet helemaal waar natuurlijk, althans niet als het om een telefoon gaat. Stel ik koop nu een iPhone 7 32GB en een willekeurige Android telefoon van 450 euro. Na twee jaar verkoop ik de Android telefoon voor 100 euro en ik kan mijn iPhone inruilen/verkopen voor 350 euro (zoals nu de iPhone 6 ong doet). De Android telefoon heeft 350 euro afgeschreven en de iPhone 419 euro. De iPhone lijkt dus meer waard te zijn maar dat is niet zo. Natuurlijk kan de iPhone ook minder afschrijven, maar het verschil tussen beide terug verdienen op een instapper ga je niet recht trekken.

danielo

Quote from: Nooff on September 14, 2016, 19:01:27
Opzich is het hele afschrijving verhaal ook niet helemaal waar natuurlijk, althans niet als het om een telefoon gaat. Stel ik koop nu een iPhone 7 32GB en een willekeurige Android telefoon van 450 euro. Na twee jaar verkoop ik de Android telefoon voor 100 euro en ik kan mijn iPhone inruilen/verkopen voor 350 euro (zoals nu de iPhone 6 ong doet). De Android telefoon heeft 350 euro afgeschreven en de iPhone 419 euro. De iPhone lijkt dus meer waard te zijn maar dat is niet zo. Natuurlijk kan de iPhone ook minder afschrijven, maar het verschil tussen beide terug verdienen op een instapper ga je niet recht trekken.

Ach mensen met highend smartphones moeten gewoon even toegeven dat het een hobby is en die zijn nooit logisch te verklaren aan andere op het gebied van wat ze kosten :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Quote from: Nooff on September 14, 2016, 19:01:27
Opzich is het hele afschrijving verhaal ook niet helemaal waar natuurlijk, althans niet als het om een telefoon gaat. Stel ik koop nu een iPhone 7 32GB en een willekeurige Android telefoon van 450 euro. Na twee jaar verkoop ik de Android telefoon voor 100 euro en ik kan mijn iPhone inruilen/verkopen voor 350 euro (zoals nu de iPhone 6 ong doet). De Android telefoon heeft 350 euro afgeschreven en de iPhone 419 euro. De iPhone lijkt dus meer waard te zijn maar dat is niet zo. Natuurlijk kan de iPhone ook minder afschrijven, maar het verschil tussen beide terug verdienen op een instapper ga je niet recht trekken.

Je kunt er ook een Android van € 100 bij halen, maar dat is helemaal niet vergelijkbaar meer. Kijk je naar een Galaxy S7, dan zit je inmiddels aan dezelfde prijs en daar is de afschrijving wel degelijk steviger dan op de iPhone.

Overigens gaat die vlieger van die betere camera ook niet helemaal op, want er zijn zat (flagship) Androids die bekend staan om hun geweldige camera, zoals bij de Sony en de Samsung Galaxy S7 (die wordt beschouwd als een betere camera dan de iPhone).. Dat laatste moeten we weer even afwachten met de nieuwere camera in de iPhone natuurlijk. Maar standaard beter: niet meer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Wel de sony heb ik uitvoerig getest naar mijn toenmalige iPhone en kan je vertellen dat met normaal licht de Sony erg goed was maar zodra het iets donkerder werd er enorm veel artifacts in het beeld kwamen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#84
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2016, 23:21:29
Wel de sony heb ik uitvoerig getest naar mijn toenmalige iPhone en kan je vertellen dat met normaal licht de Sony erg goed was maar zodra het iets donkerder werd er enorm veel artifacts in het beeld kwamen.

Probeer maar eens een S7 Edge (mocht je die kans een keer krijgen).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ziet er goed uit zonder meer.
Maar geen stukken beter ;)
Plus dan komt het feit van de apps erbij. We doen erg veel met de smartphones in mijn werk en gebruik veel speciale apps en op Android heb ik voor een Paar geen alternatief.

Daarnaast zal de iPhone 7plus dit verschil wel weer rechttrekken helemaal door de 2 camera's.

Uiteindelijk is het een combinatie van apps/camera en gebruikersinterface natuurlijk. Maar het is gaaf om te zien hoe goed camera's worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

#86
Aardige vergelijking inzake low light:


J.A.F._Doorhof

Jammer dat ze de iPhone minimaal 2 stops hebben overbelicht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Quote from: Siddartha on September 11, 2016, 12:12:00
16 gb is voor mij inderdaad te weinig, vooral nu de kleine er is maak je echt veel foto's. Daarom ook de SE die dezelfde (front)camera heeft als de 6S.
Kon mijn 5S nog goed verkopen en daardoor met minimale bijbetaling de SE met ook nog eens een lagere maandlast!

Ik heb nu de 5S met 64 Gb. Ruimte gebrek? Nooit. Niet omdat ik 64Gb heb, maar omdat ik elke dag de foto's verwijder (importeer naar iPhoto).

Qua design blijft voor mij de 4 serie het mooist. Ik ben al lang geleden afgehaakt in de race. Ik ga de 7 wel aanschaffen over een jaar of 3 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Ja goed, dat doe ik ook wel, maar wil toch ook wel foto's op mijn telefoon hebben om te kunnen kijken en laten zien aan anderen. Maar met 64 gb komt dat wel goed [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

Quote from: Starred on September 15, 2016, 08:14:36
Aardige vergelijking inzake low light:


ik weet al de termen niet, maar de 7 foto heeft idioot hoog contrast? Exposure en whitecrush
Ziet er nogal gesatureerd uit, alsof iemand aan de contrastknop heeft lopen draaien
Vind de foto van de 6 het mooist, kijk dan vooral naar huid en hoe het licht v/d lamp valt. Véél natuurlijker?
JBL PRX Power!

LittleNinja

Frank, wat bedoel je met BTS fotografie?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 15, 2016, 08:50:55
Jammer dat ze de iPhone minimaal 2 stops hebben overbelicht.

Je bedoelt met een app de stops regelen? Standaard kan dat toch niet?

Kwabbernoot

Quote from: Raphie on September 15, 2016, 09:51:37
ik weet al de termen niet, maar de 7 foto heeft idioot hoog contrast? Exposure en whitecrush
Ziet er nogal gesatureerd uit, alsof iemand aan de contrastknop heeft lopen draaien
Vind de foto van de 6 het mooist, kijk dan vooral naar huid en hoe het licht v/d lamp valt. Véél natuurlijker?
Opvallend, dat vind ik de slechtste samen met die Fuji maar die laatste lijkt wel bewogen. Die van de 6 heeft mi het minste detail en de minste dynamiek. Maar ik zou de originele foto's wel eens willen zien.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

#96
Starred
Natuurlijk kan dat in de standaard app.
Je zou bv op een helder punt kunnen klikken. Deze test slaat nergens op omdat ze niet allemaal dezelfde belichting (exposure) gebruiken.


Daarnaast kun je sinds ios8 simpelweg overal klikken en dan met de helderheidsslider naar beneden of omhoog schuiven.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 15, 2016, 22:10:10
Starred
Natuurlijk kan dat in de standaard app.
Je zou bv op een helder punt kunnen klikken. Deze test slaat nergens op omdat ze niet allemaal dezelfde belichting (exposure) gebruiken.


Daarnaast kun je sinds ios8 simpelweg overal klikken en dan met de helderheidsslider naar beneden of omhoog schuiven.

Ik, dacht dat je wat anders bedoelde, namelijk letterlijk de iso instellen

J.A.F._Doorhof

Dat Kan Ook in bepaalde apps
Maar in dit geval was het toch een kleine moeite geweest om de belichting goed te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wil

Huh? Ben ik en dagje weg, is hier niemand aan het klagen over de leveringstijden?  :devil:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60