Dit is 7

Started by wil, September 9, 2016, 22:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


BJF

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 12, 2016, 09:00:44
Als je elk model gehad hebt dan weet je toch dat de prijzen niet zakken ??
Quote from: Nooff on September 12, 2016, 11:09:12
Elk jaar zakken de prijzen na een aantal weken. De Apple store houdt vast aan de adviesprijzen maar er zijn er genoeg die bijvoorbeeld de 6s al vrij snel zo'n 80-90 euro goedkoper aanboden.
Klopt. Daarnaast komt de 7 (plus) na verloop van tijd op de verkoopsites voor lagere prijzen en bieden providers steeds aantrekkelijker abonnementen icm toestelprijzen. Even geduld dus...
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

#52
Dubbelpost  :blink:
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

#53
Quote from: Nooff on September 12, 2016, 19:40:40
Afwachten, tot dusver alleen headphones van Apple. De vraag is of andere fabrikanten hier aan mee gaan doen en op welke manier. Ik verwacht dat het overgrote deel gewoon vasthoudt aan normale Bluetooth koppeling en geen royalties aan Apple willen afstaan afgezien van wellicht een lightning connector. Het grootste gedeelte van de markt bestaat overigens ook nog uit 3.5mm jack apparaten en zie het daarom ook niet zo'n vaart lopen, te meer omdat niet alleen telefoons deze aansluiting gebruiken.

Het protocol is gewoon bluetooth alleen de handshake is anders en die is optioneel. Verder gaf ik reacties van een aantal headphone makers of we ze moeten gelopen tja. Het is zeker waar dat er genoeg niet apple producten zijn maar dit is toch een aanzienlijke markt nu al iets van 900m lightning port devices. Verder denk ik dat de kans dat de andere naar wireless + usb-c gaan vrij groot we zullen zien over 4 a 5  jaar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Jack naar lightning is een goede zaak, draadloze oortjes gaat voor mij niet werken, mijn schelp is te groot met een "verkeerde kronkel" zonder een klem áchter mijn oor, of zoals bij Senheisser een 2e poot in het oor (zeg maar een soort van gewei) blijft de boel niet zitten.
Standaard apple oortjes blijven bij mij niet "hangen" in het oor, inears glijden terug.
Zal vast niet de enige zijn met dit soort problemen.
Bluetooth headsets waren natuurlijk al veel langer beschikbaar, ik heb ze in de kast van SONY en Logitech maar gebruik ze nooit, altijd weer leeg als je ze ff wilt pakken. En ik ben niet zo'n adapter freak die iedere dag tig devices op hun respectievelijke lader legt
JBL PRX Power!

LittleNinja

Ik had misschien ook gehoopt op meer uiterlijke wijzigingen, echter op een rondlopend scherm zoals op de Edge modellen zit ik helemaal niet te wachten. Ik snap het nut niet, behalve dat je "anders" wil zijn. Ze gaan nog eerder stuk en zijn beroerd aan de kosten als je ze moet vervangen. Geen Edge schermpje voor mij tot nu toe.

De draadloze oplossing voor de koptelefoontjes vind ik wel mooi. Op mijn werk gebruik ik soms de headphones als ik naar mijn eigen muziek wil luisteren en geregeld trek ik mijn telefoon van mijn bureau omdat de kabeltjes hem meetrekken in een beweging van mijn hoofd. Ook als ik iets aan het doen ben terwijl ik bel (koken bijvoorbeeld), dan heb ik de telefoon in mijn zak en loopt het kabeltje naar mijn oor. Die aansluiting en het kabeltje zijn dan best irritant in je zak. Daarnaast hangt het kabeltje weleens in de weg bij de bezigheden van het moment.

Dat ik mijn headphones ga verliezen voorkom ik ook niet door een kabeltje er tussen. Ik moet gewoon beter opletten waar ik mijn spulletjes achter laat. Lijkt me meer een persoonlijk dingetje dan een ontwerp dingetje.

Dat ze uit je oor kletteren en hem dan wellicht eerder kwijt ben snap ik wel.. Zeker als je bijvoorbeeld op de fiets of motor zit en het ding neemt een vlucht...

Ga ik er voor? Nee, geen geld voor over. Mijn 6 (die ik gratis heb...) doet het te goed om hem weg te doen en ergens tussen de € 750 en € 1000 uit te geven aan een telefoon/pocket pc.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Wat mij trouwens op valt (vooral op FB) is dat "team Android" zich altijd zo druk lijkt te maken om wat Apple doet. Ze hebben zeeën van tijd en de behoefte om grappen en grollen te bedenken over Apple vs Android. Er lijkt soms een hoop frustratie te zitten bij "team Android". Let it be gasten... :P

PS. Met "team Android" bedoel ik niet de gemiddelde Android gebruiker die zich nergens druk om maakt en gewoon een normaal leven heeft, maar ik doel op de Android extremisten. Ik zie weinig posts voorbij komen van "team Apple" die zich druk maakt over Android.

Maar dat terzijde... ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Wat is er dan om je druk over te maken....
Samsung werkt zichzelf wel uit de markt door zelf exploderende telefoons op de markt te brengen :D
En met alle respect naar Android toe.... qua specs is het allemaal super op papier maar in de praktijk vind ik die telefoons echt voor geen meter werken, foto's zijn ZEER matig, video is niet stabiel en schokt vaak op 4K (sommige toestellen niet) en de apps lopen regelmatig vast.

En nu krijg je natuurlijk legio mensen die daar geen last van hebben, en dat kan.... maar tot nu toe heb ik bij de Androids die ik gehad heb en getest heb altijd hetzelfde gedrag, in mijn geval gelukkig geen vastlopende apps (tenminste niet meer dan bij apple) maar de camera's werken gewoon niet lekker, zoomen en pinch is gewoon niet smooth en de interfaces verschillen per app, natuurlijk is daar wat voor te zeggen maar vind nu juist die uniformiteit bij apple zo lekker werken, en sinds iOS een stuk opener is geworden en ik amper meer iTunes hoef te gebruiken ben ik eigenlijk super tevreden, maar hou wel android in de gaten, zodra die beter zijn switch ik zonder enig probleem naar Android.... maar ben bang..... dat dit niet zal gebeuren voorlopig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

#58
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2016, 13:14:11
Wat is er dan om je druk over te maken....
Samsung werkt zichzelf wel uit de markt door zelf exploderende telefoons op de markt te brengen :D
En met alle respect naar Android toe.... qua specs is het allemaal super op papier maar in de praktijk vind ik die telefoons echt voor geen meter werken, foto's zijn ZEER matig, video is niet stabiel en schokt vaak op 4K (sommige toestellen niet) en de apps lopen regelmatig vast.

En nu krijg je natuurlijk legio mensen die daar geen last van hebben, en dat kan.... maar tot nu toe heb ik bij de Androids die ik gehad heb en getest heb altijd hetzelfde gedrag, in mijn geval gelukkig geen vastlopende apps (tenminste niet meer dan bij apple) maar de camera's werken gewoon niet lekker, zoomen en pinch is gewoon niet smooth en de interfaces verschillen per app, natuurlijk is daar wat voor te zeggen maar vind nu juist die uniformiteit bij apple zo lekker werken, en sinds iOS een stuk opener is geworden en ik amper meer iTunes hoef te gebruiken ben ik eigenlijk super tevreden, maar hou wel android in de gaten, zodra die beter zijn switch ik zonder enig probleem naar Android.... maar ben bang..... dat dit niet zal gebeuren voorlopig :D

Heeft volgens mij ook te maken met hoe je foto's maakt. Ben zelf geen echte fotograaf, maar heb toch aardig wat review gelezen waar de Galaxy S7 overal beter uit de camera test kwam dan bijv. de 6S (beide hadden ze wel punten waar de een wat zwakker is dan de ander), al zal nu de iPhone 7 verwacht ik dat stokje overnemen in ieder geval tot het nieuwe top model van Samsung weer zal komen begin volgend jaar. Voor zover ik kan zien is het ieder halfjaar zo'n beetje stuivertje wisselen tussen die merken de laatste generaties qua "beste camera" als ik de reviews moet geloven.

Uniformiteit zul je op Andriod niet snel zien, daar er veel meer is vrijgelaten aan de merken en de app developers. Bij Apple heb je dat een stuk minder, kan een nadeel zijn, maar ook regelmatig een voordeel. Verder blijft het vooral een ecosysteem verhaal. Zit je flink geïnvesteerd in het Apple systeem zal je zeker niet snel overstappen, zit je meer in Andriod idem verwacht ik (ik ken iig maar weinig mensen die nog echt switchen, de Apple kopers kopen Apple wanneer ze wat nieuws kopen, de Andriod kopers over het algemeen Andriod).

Quote from: LittleNinja on September 13, 2016, 09:06:01
Wat mij trouwens op valt (vooral op FB) is dat "team Android" zich altijd zo druk lijkt te maken om wat Apple doet. Ze hebben zeeën van tijd en de behoefte om grappen en grollen te bedenken over Apple vs Android. Er lijkt soms een hoop frustratie te zitten bij "team Android". Let it be gasten... :P

PS. Met "team Android" bedoel ik niet de gemiddelde Android gebruiker die zich nergens druk om maakt en gewoon een normaal leven heeft, maar ik doel op de Android extremisten. Ik zie weinig posts voorbij komen van "team Apple" die zich druk maakt over Android.

Maar dat terzijde... ::)

Fanboys en anti supporters e.d. zul je altijd hebben, op bijv. Tweakers genoeg Adepten van beide kampen die elkaar het spreekwoordelijk het licht niet in de ogen gunnen. 

J.A.F._Doorhof

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in laag licht opnames. We gebruiken de iPhones heel veel gedurende workshops voor BTS foto's of voor het hometheater en daar is de iPhone gewoon heel goed in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennism

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2016, 14:34:34
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in laag licht opnames. We gebruiken de iPhones heel veel gedurende workshops voor BTS foto's of voor het hometheater en daar is de iPhone gewoon heel goed in.

Dat kom ik inderdaad in de reviews vaak tegen als sterk van de iPhone en wat minder bij andere telefoons.

Kwabbernoot

Quote from: LittleNinja on September 13, 2016, 09:06:01
Wat mij trouwens op valt (vooral op FB) is dat "team Android" zich altijd zo druk lijkt te maken om wat Apple doet. Ze hebben zeeën van tijd en de behoefte om grappen en grollen te bedenken over Apple vs Android. Er lijkt soms een hoop frustratie te zitten bij "team Android". Let it be gasten... :P

PS. Met "team Android" bedoel ik niet de gemiddelde Android gebruiker die zich nergens druk om maakt en gewoon een normaal leven heeft, maar ik doel op de Android extremisten. Ik zie weinig posts voorbij komen van "team Apple" die zich druk maakt over Android.

Maar dat terzijde... ::)

Het valt mij dan weer op dat er in een Apple topic het toch weer een Apple adept is die over Android begint.

Groeten...

katwax

Ik lees/hoor toch aardig wat kritiek ook in het Apple kamp om eerlijk te zijn, vooral dan omdat er weeral een verhoging van de prijs is en er eigenlijk weinig nieuw aan is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on September 13, 2016, 15:51:24
Het valt mij dan weer op dat er in een Apple topic het toch weer een Apple adept is die over Android begint.

Groeten...

:clapping:

Ook weer waar. Maar ik ben geen Android aan het bashen. Ik vind dat er zeker mooie producten tussen zitten. Het ging mij om het merk/systeem bashen wat vooral vanaf de Android kant komt. Maar ik lees dat er ook sites zijn waar het over en weer is. Grappig.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: Artevelde on September 12, 2016, 19:57:43
https://www.dpreview.com/news/5689446804/dont-care-about-the-iphone-7-ten-reasons-why-you-should

QuoteIt shoots Raw

Mooi dat ze nu raw kunnen opslaan alleen je phone zit dan wel zo vol. Waar blijven de opties om er een externe storage toe te voegen of de mogelijkheid om je foto's naar een SSD te verplaatsen. Ik blijf dat gesloten systeem aan de ene kant waarderen (minder virussen en andere malware) aan de andere kant de gesloten hardware vind ik echt een zwaar minpunt worden.

Siddartha

Quote from: Raphie on September 13, 2016, 07:33:15
Jack naar lightning is een goede zaak, draadloze oortjes gaat voor mij niet werken, mijn schelp is te groot met een "verkeerde kronkel" zonder een klem áchter mijn oor, of zoals bij Senheisser een 2e poot in het oor (zeg maar een soort van gewei) blijft de boel niet zitten.
Standaard apple oortjes blijven bij mij niet "hangen" in het oor, inears glijden terug.
Zal vast niet de enige zijn met dit soort problemen.
Bluetooth headsets waren natuurlijk al veel langer beschikbaar, ik heb ze in de kast van SONY en Logitech maar gebruik ze nooit, altijd weer leeg als je ze ff wilt pakken. En ik ben niet zo'n adapter freak die iedere dag tig devices op hun respectievelijke lader legt

waarom vind je dat een goede zaak?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

LittleNinja

Quote from: Kjelt on September 13, 2016, 18:47:37
Waar blijven de opties om er een externe storage toe te voegen of de mogelijkheid om je foto's naar een SSD te verplaatsen. Ik blijf dat gesloten systeem aan de ene kant waarderen (minder virussen en andere malware) aan de andere kant de gesloten hardware vind ik echt een zwaar minpunt worden.

Die zijn er nu geloof ik ook. Op FB zie ik er regelmatig reclame over voorbij schuiven.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rusher

FB? Is dat een forum?

J.A.F._Doorhof

Kjelt,
Er zijn verschillende oplossingen met aan een kant USB en aan de andere lighting.
Aan de andere kant ik heb nog 64gb vrij dus het lijkt me stug dat hij met 12mp raws snel vol zal zijn ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

1600 fotootjes, dat schiet jij toch wel in een maand?  :D

J.A.F._Doorhof

Ik maak mijn backups ook elke 2-3 dagen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: LittleNinja on September 13, 2016, 17:24:26
:clapping:

Ook weer waar. Maar ik ben geen Android aan het bashen. Ik vind dat er zeker mooie producten tussen zitten. Het ging mij om het merk/systeem bashen wat vooral vanaf de Android kant komt. Maar ik lees dat er ook sites zijn waar het over en weer is. Grappig.

Punt is voor de meeste mensen is ios vs android nu een keuze tussen welke computer ze aanhangen zoals wij vroeger windows vs mac hadden. Het is een belangrijk deel van hun identiteit of dat nu terecht is of niet net als ooit Nike of Ajax. Verder zijn de verwachtingen 'te hoog' mensen verwachten wonderen van elke nieuwe versie die nergens op slaan als je echt kijkt wat er bij elke generatie nieuw is en wat ze erin kunnen bouwen is het bijna magie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

N1v3K

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 11, 2016, 08:29:24
Ik ben ook altijd zeer kritisch naar Apple toe want ze rekenen high end prijzen dus dan wil ik ook wat. Maar uiteindelijk betaal ik elk jaar gemiddeld 300-500 bij voor een nieuw toestel omdat de oude nog zoveel opleveren en met Android is dat eigenlijk zero.

Dus overall eerste instap enorm prijzig maar daarna is het upgrade pad eigenlijk wel zeer goed te doen en over Bv 10 jaar gerekend denk ik zelfs dat Apple je enorm veel geld bespaart.
:eh:

Wat een vreemde beredeneringen..
Ik koop eens in de 2,5 a 3 jaar een Android toestel voor 400 a 450 euro welke ik na gebruik weer voor 100 euro verkoop. Dus laten we we zeggen dat ik 125 euro per jaar uitgeef aan een smartphone.

Jij legt ieder jaar 400 euro bij (bovenop de al hoge instap), begrijp ik uit je verhaal en claimt daarmee dat Apple voordeliger is? Dat zijn gedachtenkronkels die alleen iPhone-fanaten kunnen rechtpraten  :laugh:

En om je voor te zijn...Ik ben geen bevooroordeelde Android fanboy. Ik gebruik een Samsung en een iPhone naast elkaar... ;)

J.A.F._Doorhof

Eens in de 2-3-4 jaar heb je waarschijnlijk gelijk, maar ik koop elk jaar een nieuw toestel omdat ik de camera voornamelijk enorm belangrijk vind.
Een Android van 4-450 euro trekt die kwaliteit absoluut niet, dus dat is net zoiets als aangeven dat je gek bent dat je een DSLR koopt omdat het ook met een PS kan :D

Kwaliteit kost geld, en als je in dezelfde prijsklasse blijft zitten is een Apple na 1-2 jaar gewoon meer geld waard dan een Android, en vandaar mijn opmerking.
Begrijp me goed trouwens, ik ben VERRE van een Apple fanboy, maar heb ondertussen wel alles van Apple om de simpele reden dat qua gezondheid, fotografie, video, intergratie het gewoon allemaal het beste werkt voor mij PERSOONLIJK :D, ik heb verder regelmatig andere toestellen in mijn handen en als er iets is dat beter is zal ik zeker overwegen over te stappen.

Heb oa een half jaar lang met een Microsoft surface pro rond gereisd als alternatief voor mijn MacBook Pro, maar is toch weer terug gegaan naar Microsoft. maw ik zit zeker niet vast aan Apple (blinde volger) maar feit is wel dat het gewoon goed werkt (sterker ERG goed).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

N1v3K

Dan begrijp ik je verhaal wat beter.

En dat de camera beter is dan bij een Android. Ok. Heb je een punt. Maar jij hebt betere spullen voor fotografie, toch?  ;)

Voor de rest vind ik zelf dat ze achterlopen op de Androids hoor. Zowel qua specs als gebruiksgemak. En met dat laatste bedoel ik met name interface en vrijheid in het gebruik.

Ik heb de 6 nu twee jaar in gebruik, maar komt voor mij hierna geen iPhone meer. Ieder zijn ding, I guess.. ;)