Dit is 7

Started by wil, September 9, 2016, 22:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Naast je bed even een Dock Gebruiken die oplaad en jack heeft.
Heb er net ook een besteld die ook de Apple watch oplaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Siddartha

tuurlijk, er zijn wel allemaal workarounds voor, maar dat vind ik gewoon irritant. Moet je ook weer extra kosten maken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Nooff

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 11, 2016, 08:29:24
De bult van de camera's lijkt me logisch. Waar wil je anders je lenzen kwijt ;)
Ik gebruik een Otterbox universe en daar steken de lenzen niet uit dus voor mij geen probleem.

Als je serieus geen innovatie vind dan moet je de Keynote nog eens goed bekijken. De nieuwe draadloze techniek is waanzinnig. Niet meer rommelen van apparaat naar apparaat maar gewoon die dingen in houden en hij switched zelf netjes over van apparaat naar apparaat. Tja ik heb dat nog nooit gezien.



Buiten de vormgeving om zitten er meer vernieuwingen in dan ik verwacht had en laten we eerlijk zijn het is en blijft een smart phone. Wat wil je dan.... Dat hij koffie zet?

Nou ja, waar laat Huawei ze? Ik snap die trend niet zo dat de telefoon steeds dunner moet. Ik heb een iPhone 6 en eigenlijk vind ik die al 'te dun'. Het houdt net niet lekker vast, je krijgt haast verkrampte vingers als je er grip op wilt houden. Maak de telefoon 2mm dikker en stop er een dikkere accu in en zorg dat die bult verdwijnt.

Ik vind het wegvallen van de 3.5mm jack overigens niet erg, maar bluetooth koppeling is niets nieuws als we het dan over de airpods gaan hebben. Ik zou ze zelf niet kopen voor 180 euro. De accutijd is veel te kort en er zijn legio alternatieven waarbij de geluidskwaliteit vele malen beter zal zijn, om nog maar te zwijgen over de accuduur. Ze hebben een snellere Bluetooth koppelingsmethode gerealiseerd. Ik ga er niet uitgebreid voor applaudisseren, het is waarschijnlijk 1 vd weinig punten waarin ze zich echt verdiept hebben.

Ik hou het voorlopig mooi bij de 6, gaat nog steeds rap genoeg en ik mis echt niets momenteel. Als ik mooie plaatjes wil schieten dan pak ik mijn DSLR wel.

J.A.F._Doorhof

Het is een w1 verbinding. Volgens mij geen BT. Maar wel degelijk iets anders met oa betere audio.
Vind zelf BT niet optimaal klinken.

Over de docks kunnen we kort zijn. Dit is waar de toekomst heen gaat. Je kan mopperen, schoppen, slaan, vloeken of gewoon mee gaan en gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden.

Ik vind zelf ook de iPhone te dun maar....met hoesje ideaal qua dikte. Dus als hij dikker was zou ik hem met hoesje waarschijnlijk te dik vinden. En nee ik praat geen dingen goed ;) geef alleen wat tegengas.

Baal ook dat de jack weg is maar ben er ook blij om want als Apple het doet betekend het wel dat andere volgen en beats heeft al units die 20 uur op een accu lopen en dit is het begin. 5 uur valt trouwens enorm mee,je stopt ze 15 minuten in hun case en je kan weer 3 uur vooruit. Lijkt me meer een probleem van op papier. Zelfs op een vlucht heb ik nooit langer dan 3 uur headphones op, even eten of naar de toilet.

Kan niet wachten tot we Bv onze Böse quite comforts kunnen omruilen voor draadloze w1 oortjes met noise cancelation. Nu zijn die er amper omdat...... Er geen nut voor is. Met w1 hoop ik dat ze wel die kant op gaan en Böse heeft dat dus al gedaan en ben benieuwd naar de rest.

Geef dit een jaartje en ik denk dat je zegt.... Headphone jack ? Ach nu is het handiger.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nooff

Het is een W1 chip, de verbinding komt gewoon via bluetooth tot stand. De oortjes werken namelijk ook met de oudere iPhone modellen, ze hebben slechts een andere benadering gekozen om de verbinding tot stand te brengen. De chip is meer bedoeld om zoveel mogelijk energie te besparen. De geluidskwaliteit acht ik van het zelfde kaliber als normale bluetooth headsets, al zal een fullsize headphone altijd beter klinken dan die kleine oortjes.

Sailor Jan

180 Euro voor de Airpods
110 Euro voor upgrade van 32 naar 128 Gb (96 Gb). Dure combinatie op deze manier.

Ik ben momenteel wel erg sceptisch over de IPhone 7. Mijn vrouw heeft een nieuwere telefoon nodig, maar ik ben niet in voor een upgrade. Misschien als ik hem binnenkort in mijn handen heb, kan het veranderen.

Ik had gehoopt op een kleiner toestel en dan iets dikker zou prima zijn geweest!  De 6 ligt prima in de hand maar iets kleiner zou prettiger in de broekzak zijn.

Ik geloof dat de Airpods wel een mooie vinding zijn alleen de batterij overtuigt nog niet en het design ben ik nog niet over uit. De originele poes vallen af en toe bij mij uit, dus dat kan bij deze ook heel gemakkelijk.
Wees lief voor jezelf

Kjelt

Ik heb nog steeds geen smartphone en mis het nog steeds niet.

Rusher

Quote from: Kjelt on September 11, 2016, 22:48:20
Ik heb nog steeds geen smartphone en mis het nog steeds niet.
Bestaan er dan nog steeds niet-smartphones?

Lekker houden zo Kjelt, huidige generatie moet al naar de fysio omdat ze smartphone- en tabletnekklachten hebben!

Siddartha

Quote from: Sailor Jan on September 11, 2016, 22:34:09
180 Euro voor de Airpods
110 Euro voor upgrade van 32 naar 128 Gb (96 Gb). Dure combinatie op deze manier.

Ik ben momenteel wel erg sceptisch over de IPhone 7. Mijn vrouw heeft een nieuwere telefoon nodig, maar ik ben niet in voor een upgrade. Misschien als ik hem binnenkort in mijn handen heb, kan het veranderen.

Ik had gehoopt op een kleiner toestel en dan iets dikker zou prima zijn geweest!  De 6 ligt prima in de hand maar iets kleiner zou prettiger in de broekzak zijn.

Ik geloof dat de Airpods wel een mooie vinding zijn alleen de batterij overtuigt nog niet en het design ben ik nog niet over uit. De originele poes vallen af en toe bij mij uit, dus dat kan bij deze ook heel gemakkelijk.

De SE dus...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kjelt

Quote from: Rusher on September 11, 2016, 22:56:10
Bestaan er dan nog steeds niet-smartphones?
Ja hoor, ik heb er nog twee, eentje is uit 2000 voor het ROHS tijdperk die gaat nog wel zo'n 25 jaar mee denk ik en de ander is van het bedrijf gaat inmiddels ook al 5 jaar mee en het mooiste is dat ik ze maar 1x per week hoef op te laden  :D

Sailor Jan

Quote from: Siddartha on September 11, 2016, 23:01:32
De SE dus...

Nee, die komt er niet...

Misschien dat we toch maar moeten overstappen naar een ander merk telefoon. Toch misschien nog maar even de Samsung Galaxy S7 (edge) bekijken. Android heeft ook niet stilgestaan.
Wees lief voor jezelf

Siddartha

Quote from: Sailor Jan on September 11, 2016, 23:23:44
Nee, die komt er niet...

Misschien dat we toch maar moeten overstappen naar een ander merk telefoon. Toch misschien nog maar even de Samsung Galaxy S7 (edge) bekijken. Android heeft ook niet stilgestaan.

wat is er mis mee dan?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sailor Jan

Quote from: Siddartha on September 11, 2016, 23:35:22
wat is er mis mee dan?
SE heeft een te klein scherm!

Vind de normale 6 al beperkend maar het irriteert niet.
Wees lief voor jezelf

BJF

#38
Ik heb tot nu toe vrijwel elk model gehad, en deze 7 gaat er ook wel komen. Alleen nog niet direct, ik wacht even de hausse (in prijzen) af. Als die voorbij is komt er een zwarte 7 plus ter vervanging van de huidige 6 plus. Waarom? Omdat het kan...
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Als je elk model gehad hebt dan weet je toch dat de prijzen niet zakken ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

iPhone 6+ hier op dit moment.

Snel genoeg en "groot" genoeg dus geen 6s+ gekocht.

iPhone 7?

Nee, zie geen enkele toegevoegde waarde.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Nooff

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 12, 2016, 09:00:44
Als je elk model gehad hebt dan weet je toch dat de prijzen niet zakken ??
Elk jaar zakken de prijzen na een aantal weken. De Apple store houdt vast aan de adviesprijzen maar er zijn er genoeg die bijvoorbeeld de 6s al vrij snel zo'n 80-90 euro goedkoper aanboden.

J.A.F._Doorhof

Oh ok. Ik koop altijd via Apple vandaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Na heel wat jaartjes met een iPhone 5 te hebben rondgelopen ga ik mogelijk ook overstag.

Ga alleen nog even kijken of de SE al meer dan voldoet, of toch liever de iPhone 7 32Gb.

danielo

Quote from: Nooff on September 11, 2016, 22:06:07
Het is een W1 chip, de verbinding komt gewoon via bluetooth tot stand. De oortjes werken namelijk ook met de oudere iPhone modellen, ze hebben slechts een andere benadering gekozen om de verbinding tot stand te brengen. De chip is meer bedoeld om zoveel mogelijk energie te besparen. De geluidskwaliteit acht ik van het zelfde kaliber als normale bluetooth headsets, al zal een fullsize headphone altijd beter klinken dan die kleine oortjes.

Als ik zo de comments van de verschillende headphone makers lees dan komen er snel meer opties. Nu al een aantal van beats als je dat geluid lekker vind. Vraag mij bij die van apple af of ik ze niet elke dag kwijt ben en er 1 per maand vertrap. Maar zie dat beats bv al wel iets heeft met een kabeltje tussen de 2 headphones zodat je ze om kan doen. Aan de andere kant zitten er wel weer wat gave opties in die van apple die mensen nog niet doorhebben bv als je er 1 uit doet dan gaat geluid vanzelf zachter omdat ze dan aannemen dat iemand je even aanspreekt en als je weer in doet gaat die weer harder dat soort dingen. Neem aan dat iemand wel met een 'safety wire' komt voor die dingen zodat ze niet elke keer zoek raken.

Zelf wacht ik op die s cycle zoals altijd wel een nieuwe apple watch besteld.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Had je al een Apple watch?
Daar vind ik Bv de upgrade de moeite niet waard. Tenzij je zwemt.
Gps is niet echt nodig aangezien ik toch altijd mijn telefoon bij me heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

#46
Quote from: J.A.F._Doorhof on September 12, 2016, 13:42:56
Had je al een Apple watch?
Daar vind ik Bv de upgrade de moeite niet waard. Tenzij je zwemt.
Gps is niet echt nodig aangezien ik toch altijd mijn telefoon bij me heb.

Ja had er al 1.

Als gebruiker kan ik mij dat helemaal voorstellen als developer is het net andersom (tenzij je iets als camera apps doet). In het bedrijf is het prima dat niet iedereen een 7  heeft nu maar een mix. Voor wat wij doen is dat meer een voordeel als een nadeel. Voor de watch wat toch een product wat nog zijn plek aan het zoeken is wil ik up to date blijven omdat de 50% sneller, 2x sneller gpu en vooral het os 3.0 eigenlijk wat mij betreft versie 1 is van wat het zou moeten zijn en we zullen zien of de apps nu wel beetje gaan werken. Verder houd het in dat de 'oude' de test pool in gaat dus dat is prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Valt me toch een beetje tegen van Apple dat ze nog niet een oplossing hebben als iets direct op de gehoorzenuw implanteren gevoed door bio energie.  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nooff

Quote from: danielo on September 12, 2016, 12:57:21
Als ik zo de comments van de verschillende headphone makers lees dan komen er snel meer opties. Nu al een aantal van beats als je dat geluid lekker vind. Vraag mij bij die van apple af of ik ze niet elke dag kwijt ben en er 1 per maand vertrap. Maar zie dat beats bv al wel iets heeft met een kabeltje tussen de 2 headphones zodat je ze om kan doen. Aan de andere kant zitten er wel weer wat gave opties in die van apple die mensen nog niet doorhebben bv als je er 1 uit doet dan gaat geluid vanzelf zachter omdat ze dan aannemen dat iemand je even aanspreekt en als je weer in doet gaat die weer harder dat soort dingen. Neem aan dat iemand wel met een 'safety wire' komt voor die dingen zodat ze niet elke keer zoek raken.

Zelf wacht ik op die s cycle zoals altijd wel een nieuwe apple watch besteld.

Daniel.
Afwachten, tot dusver alleen headphones van Apple. De vraag is of andere fabrikanten hier aan mee gaan doen en op welke manier. Ik verwacht dat het overgrote deel gewoon vasthoudt aan normale Bluetooth koppeling en geen royalties aan Apple willen afstaan afgezien van wellicht een lightning connector. Het grootste gedeelte van de markt bestaat overigens ook nog uit 3.5mm jack apparaten en zie het daarom ook niet zo'n vaart lopen, te meer omdat niet alleen telefoons deze aansluiting gebruiken.

Kjelt

Quote from: Erik on September 12, 2016, 19:19:17
Valt me toch een beetje tegen van Apple dat ze nog niet een oplossing hebben als iets direct op de gehoorzenuw implanteren gevoed door bio energie.  :D
Dan maken ze geen 500% marge meer  :tounge: