Goede eindversterker tussen de 15 en 50 watt (8 ohm)

Started by Kwabbernoot, September 2, 2016, 17:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen

Waarom zou het erg zijn als je een veel krachtiger versterker had?

PuNkEnStEiN

Quote from: martin778 on September  7, 2016, 15:32:27
Ze lijken leuk omdat ze een extreem suf fail-safe geluid neerzetten waardoor het niet direct opvalt wat ze verkeerd doen. ..... Ik heb ze samen met een kennis vergeleken en we kwamen beide tot dezelfde conclusie.
Tja, als je kennis dat ook vindt, dan moet het wel waar zijn natuurlijk.  :laugh:
Naja, ieder z'n smaak en mening gelukkig...
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Kwabbernoot

Quote from: botsen on September  7, 2016, 16:43:36
Waarom zou het erg zijn als je een veel krachtiger versterker had?

Ik heb luidsprekers met een gevoeligheid van 100 dB/w/m. Daarnaast wil ik wel een beetje met de volumeknop kunnen draaien. Vandaar dus. Eerlijk gezegd denk ik dat 20 watt al meer dan genoeg is.

Groeten...

chansig

10 watt is ook wel genoeg. 1 watt is 100dB toch....is behoorlijk hard. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ja, waarschijnlijk wel maar dan wordt het wel een heel kort lijstje, dacht ik. Niet dat het nu erg hard volloopt met ideeën maar er worden toch hier daar interessante dingen gepost.

Groeten...

chansig

Audio Note kitje kopen ? Of de Zero monoblokken ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Zijn opties, maar mijn ervaringen met buizen versterkers met trafo's zijn niet echt geweldig. Maar ja, hoeveel heb ik er dan ook echt uitgebreid aan de tand kunnen voelen? Ergens tussen de 5 en 10 ofzo?

Groeten...

chansig

Beetje weinig...Misschien sluipt ergens die WK Slettebak (KT88 buizen) van KT88 nog ergens rond. Dat is technisch een uitstekende versterker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

#33
De Zero's zijn best leuk, heb ik ook voor een tijdje gehad. Ik dacht iets van 7-8W vermogen, ECL82 push pull. Ging prima op de topsecties van mijn JBL 4343.

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Kwabbernoot

Ik had al wel de Sugden p28 in gedachten. Die A48 lijkt mij wel een heel erg oud gebakje. Maar hij gaat op de lijst. Bedankt.

Groeten...


Kwabbernoot

Die zou ik inderdaad graag eens in mijn setje pluggen.

Groeten...

Leeuwarden

Zelfbouwen, is vrij eenvoudig ontwerp. Denk dar er zelfs nog wel pcb's voor te krijgen zijn.

eric_audio

Sugden klasse A is misschien ook een idee. Klinkt erg mooi.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

HJ

Veel verstand heb ik er niet van maar Ik heb een set meixing mingda mc3008a mono's staan.
Ongeveer 30w en compleet hard wired, klinkt als een klok en lekker muzikaal. Wel 25kg stuk.
De mijne zijn nog licht gemodificeerd maar voor de mod waren ze al erg goed. Geen idee of ze nog te krijgen zijn in nl.

Sjettepet

Leuk topic.

Ik heb mede naar aanleiding van de suggesties in dit topic afgelopen weekend een gereviseerde Quad 303 gekocht (200,- Euro) en man, wat klinkt dat lekker. Niet het laatste woord in detail en transparantie maar ergens doet dat ding uit 1968 iets héél er goed.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Thanatos


Sjettepet

O is dat het. Ik herken de meeste CD's nog wel al moet ik af en toe wel even op het doosje kijken  :P
Quote from: Thanatos on November  7, 2016, 08:51:26
Vooral veel vervorming  :D
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

martin778

Komt wss door de vervorming over de uitgangs C's  ;)


PuNkEnStEiN

Quote from: Thanatos on November  7, 2016, 08:51:26Vooral veel vervorming  :D
Gelukkig is onzin uitkramen ook toegestaan op dit forum. Geniet ervan!  8)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

martin778

#46
Lees maar hoe beroerd zelfs een 909 meet...
http://quadrevisionspot.blogspot.nl/2010/08/improving-new-quad-909.html?m=1

Een 303 heeft zelfs een hele 0.1% thd en je hoort ook de uitgangselco's, zulke amps gaan al-tijd een eigen kleuring hebben.

Thanatos

Quote from: PuNkEnStEiN on November  7, 2016, 19:09:40
Gelukkig is onzin uitkramen ook toegestaan op dit forum. Geniet ervan!  8)

Het is met een dikke knipoog bedoeld  ;) Ieder zijn ding, ik heb nog niet lang geleden een 33/303 combi gerestaureerd voor een kennis. Nu een Quad II en 22 in de wacht.

Maar de vervorming is geen grapje. Alleen al de wijze van de bedrading zou tegenwoordig al niet meer kunnen. Maar in de tijdsgeest heeft het zijn charme gepaard met een mooie engelse speaker als IMF/Spendor/Harbeth of Rogers helemaal ok.

PuNkEnStEiN

Quote from: martin778 on November  7, 2016, 21:21:22
Lees maar hoe beroerd zelfs een 909 meet...
http://quadrevisionspot.blogspot.nl/2010/08/improving-new-quad-909.html?m=1

Een 303 heeft zelfs een hele 0.1% thd en je hoort ook de uitgangselco's, zulke amps gaan al-tijd een eigen kleuring hebben.
De discussie over de verschillen tussen meten en horen is op dit forum al vaak gevoerd. Een geringe mate van vervorming bij een versterker hoeft geen slecht geluid op te leveren, net zomin als dat een versterker met geen vervorming gegarandeerd lekker klinkt.
Maar jij gelooft na dit artikeltje over één exemplaar natuurlijk direct dat alle Quad 909's bij hun baasjes thuis lekker staan te sissen en te vervormen zonder dat men dat in de gaten heeft? En dat is de recensenten ook nog nooit opgevallen in al die jaren?
Tuuurlijk joh... :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

HJ

Sowiso vind ik het vreemd,  ik heb al aardig wat stereo en multi kanaal versterkers zelf gehad van 50w tot 400w en ik kom elke keer weer tot de conclusie dat mijn 35w buizen blokken lekkerder klinken. 
De techniek is allang achterhaald en perfect meten zullen ze wellicht ook niet doen maar ze klinken zoooo lekker.